Napisano 11 Marzec 200619 l Witam! Mam taki drobny problem ;) : Chcialem zrobic "morze" monet i zastanawiam sie czy jest jakis sposob w max'ie na wygenerowanie na podstawie jednego obiektu duzej grupy - poustawianej jakos przypadkowo. Wiem, ze istnieje cos takiego jak array - ale to ewentualnie moglbym wykozystac do zrobienia dolnej warstwy (aby nie przeswitywało podłoze), bo jest to zdecydowanie zbyt 'poukładana" metoda. Prosze o pomoc bo perspektywa siedzenia kilkunastu godzin nad przestawianiem i kopiowaniem pojedynczych monet nie napawa mnie optymizmem :D Pozdro i dzieki za odpowiedzi z góry
Napisano 11 Marzec 200619 l Jak chcesz je naturalnie porozrzucać to możesz też użyć jakiegoś systemu cząsteczek, do tego gravity, trochę ustawień i masz...
Napisano 11 Marzec 200619 l mozesz to zrobic np za pomoca tez reactora. pewnie sie troche bedzie przeliczalo cale moze...ale napewno szybciej niz recznie
Napisano 11 Marzec 200619 l Autor Uhum - z tego co wygooglowalem to Reactor to jakis plugin-cząsteczkowy do max'a(wczesniej kojazylem tylko nazwe). Czy ktos byłby tak dobry i odesłał mnie do jakis dobrych lub pasujących do tematu tutoriali z Reactor'a ? (nie - nie jestem leniem :D ale sami wiecie, ze szukanie DOBRYCH tutoriali to nie zawsze jest hop siup ;) ) Byloby super. Pozdro i dzieki
Napisano 11 Marzec 200619 l Wydaje mi się, że te dołaczone do maxa są wystarczające - wielkiej filozofii w tym (w reactorze) nie ma, to i tutoriale są takie pospolite :)
Napisano 12 Marzec 200619 l jak sie bawic to sie bawic - albo realflow - profesjonalnie, dokładnie i troche długo :] albo tylko wierzchnią warstwe i to ręcznie - reszta bitmapa czy coś.
Napisano 12 Marzec 200619 l Co ma z tym wspólnego RIGID BODY bo nie bardzo jażę Po dodaniu tego modyfikatora i zadaniu jakiejś masy. Obiekty zaczną spadać na „podłogę” z uwzględnieniem innych obiektów. Znaczy się nie będą przez siebie przenikać.
Napisano 12 Marzec 200619 l Autor Ok dzieki w takim razie. Z tego co sprawdzalem u mnie ten reaktor jest jakis wybrakowany - i tych wszystkich opcji o ktorych piszą na necie(min. wlasnie rigid body) ;) nie ma (chyba) w 3ds5. Wiec trzeba bedzie sie jakos zupgrade'owac. Pozdro