Mr. MtS Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 Witam! Mam taki drobny problem ;) : Chcialem zrobic "morze" monet i zastanawiam sie czy jest jakis sposob w max'ie na wygenerowanie na podstawie jednego obiektu duzej grupy - poustawianej jakos przypadkowo. Wiem, ze istnieje cos takiego jak array - ale to ewentualnie moglbym wykozystac do zrobienia dolnej warstwy (aby nie przeswitywało podłoze), bo jest to zdecydowanie zbyt 'poukładana" metoda. Prosze o pomoc bo perspektywa siedzenia kilkunastu godzin nad przestawianiem i kopiowaniem pojedynczych monet nie napawa mnie optymizmem :D Pozdro i dzieki za odpowiedzi z góry
owca Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 Jak chcesz je naturalnie porozrzucać to możesz też użyć jakiegoś systemu cząsteczek, do tego gravity, trochę ustawień i masz...
SUPER_OkO Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 mozesz to zrobic np za pomoca tez reactora. pewnie sie troche bedzie przeliczalo cale moze...ale napewno szybciej niz recznie
Mr. MtS Napisano 11 Marzec 2006 Autor Napisano 11 Marzec 2006 Uhum - z tego co wygooglowalem to Reactor to jakis plugin-cząsteczkowy do max'a(wczesniej kojazylem tylko nazwe). Czy ktos byłby tak dobry i odesłał mnie do jakis dobrych lub pasujących do tematu tutoriali z Reactor'a ? (nie - nie jestem leniem :D ale sami wiecie, ze szukanie DOBRYCH tutoriali to nie zawsze jest hop siup ;) ) Byloby super. Pozdro i dzieki
piotrek Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 Wydaje mi się, że te dołaczone do maxa są wystarczające - wielkiej filozofii w tym (w reactorze) nie ma, to i tutoriale są takie pospolite :)
jaccunio Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 poczytaj o rigid body, bo to calkowicie rozwiazuje twoj problem:)
Ka21k Napisano 11 Marzec 2006 Napisano 11 Marzec 2006 Jacccunio: Co ma z tym wspólnego RIGID BODY bo nie bardzo jażę?
Hindus Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 jak sie bawic to sie bawic - albo realflow - profesjonalnie, dokładnie i troche długo :] albo tylko wierzchnią warstwe i to ręcznie - reszta bitmapa czy coś.
Lis Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 Co ma z tym wspólnego RIGID BODY bo nie bardzo jażę Po dodaniu tego modyfikatora i zadaniu jakiejś masy. Obiekty zaczną spadać na „podłogę” z uwzględnieniem innych obiektów. Znaczy się nie będą przez siebie przenikać.
Mr. MtS Napisano 12 Marzec 2006 Autor Napisano 12 Marzec 2006 Ok dzieki w takim razie. Z tego co sprawdzalem u mnie ten reaktor jest jakis wybrakowany - i tych wszystkich opcji o ktorych piszą na necie(min. wlasnie rigid body) ;) nie ma (chyba) w 3ds5. Wiec trzeba bedzie sie jakos zupgrade'owac. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi