Gizmo74 Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 Właśnie dopadłem V-Raya i wszystko jest OK jak na pierwszy dzień zabawy, ale mam taki problem. Moje wnętrze jest przypalone od światła w jego pobliżu a trochę dalej lest już ciemno.......wiem , że powinien być jakiś parametr w stylu "wygaszanie" czy coś podobnego tylko nie wiem jak to się nazywa....HELP !!!!
mentaller Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/examples_gbuffer.htm wciskasz f10 wybierasz drugą zakładkę i szukasz panelu "GBuffer/Color mapping"
WToreK Napisano 12 Marzec 2006 Napisano 12 Marzec 2006 za wygaszanie odpowiada decay - ale to zadna nowosc, ten parametr nie zalezy od vray'a. Poka screena jak potrzebujesz bardziej szczegolowej odpowiedzi
Gizmo74 Napisano 13 Marzec 2006 Autor Napisano 13 Marzec 2006 Oto moja scenka zrobiona już z wykorzystaniem rad Mentallera. Nawet mi się podoba :) Nie zwracajcie uwagi na materiały (są to materiały typu V-ray) bo robiłem je na szybko tak aby tylko były. Chodzi mi jedynie o oświetlenie. Czy możecie mi powiedzieć które ustawienia renderera są najważniejsze ??? Nie chę się po prostu zagłębiać 100 poziomów niżej aby osiągnięty efekt był widoczny pod lupą........tak na prawdę każdy wie, że 95% ustawień to bajery których efektu nie zrozumie przciętny zjadacz chleba.... Aha......W scenie zastosowałem jedno V-reyowskie światło które jest umieszczone po lewej stronie w miejscu okna. Pozdrawiam :)
mentaller Napisano 13 Marzec 2006 Napisano 13 Marzec 2006 dodaj jeszcze target light ;] http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/tutorials_interior.htm http://www.evermotion.org/tutorials/mich/minterior04.htm http://www.evermotion.org/tutorials/mich/minterior05.htm
Hindus Napisano 13 Marzec 2006 Napisano 13 Marzec 2006 Gizmo74 - zapoznaj się z regulaminem dotyczącym nazewnictwa wątków - obecny temat nie wiele mówi przeszukującemu forum - regulamin znajuje się pod podanym adresem - zalecam także zapoznanie się z resztą regulaminu. zobacz : [regulamin forum www.max3d.pl] w przeciwnym wypadku temat zostanie usunięty.
Gizmo74 Napisano 13 Marzec 2006 Autor Napisano 13 Marzec 2006 Dzięki mentaller za zaangażowanie :) Mam jeszcze jedno pytanko .... Dlaczego na lampach odbija mi się czarne, kiedy ściany naprzeciwko(za plecami kamery) są białe ??? Materiał lamp to VRayMtl z reflektem na biało i resztą ustawień fabrycznie...no i czs rendera 44 min....trochę długo nie ?..jak na taką jakość i rozdzielczość ( Athlon2000+, 1 GB ram, Gforce 5200)
Gizmo74 Napisano 13 Marzec 2006 Autor Napisano 13 Marzec 2006 Dodałem Targeta i jest super.....mentaller normalnie dzięki ! jak na drugi dzień znajomości z V-Rayem to jestem zadowolony.....no i dzięki twoim tutkom udało mi się zejść z czasem rendera z 44 minut do 8 minut !!!!!!!! :))))) bez utraty jakości !!!!.....tylko nie wiem, czemu te cholerne lampy odbijają mi czerń.....
WToreK Napisano 13 Marzec 2006 Napisano 13 Marzec 2006 Cudow nie ma, jezeli sa z ustawieniami fabrycznymi i nie posiadaja czarnego diffuse kolor to znaczy ze jest ciemno od strony kamery. Dla pewnosci ze takie to normalne materialy wrzuc chwilowo na lampki domyslny material vray z odbiciami i sprawdz jak wyglada. A czas i tak marniutki - przy takiej rozdzialce winno byc szybciej na takim sprzecie :]
Gizmo74 Napisano 14 Marzec 2006 Autor Napisano 14 Marzec 2006 Co do czarnych odbić w lampach to było tak, że normalne fejsów były odwrócone do środka (błąd modelingu) Teraz jest OK. Mam niestety następny problem...W lampach powinno odbijać się świetliste okno a odbicie jest niebieskie...może to dlatego, że źródło światła umieszczone w oknie jest niewidzialne - a musi być niewidzialne bo jak zrobiłem widzialne to nie przechodzi przez nie światło słońca :((( i co mam zrobić ??? ps. a tym, że szafa i stolik lewitują się nie przejmujcie bo to tylko dla zapełnienia wnętrza :)
Bobby_digital Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 te odbicia to wina colormappingu, tak podejzewam:) na linear bedzie ok,,, a jesli niechcesz..... to wymysl cos :) ja kiedys kombinowalem z dawaniem vrayLIGHTmaterial na planea za oknem :)
polka dot Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 wejdź w zakładkę environment (w vrayu) i tam ustaw kolor i natężenie odbić.
javor Napisano 14 Marzec 2006 Napisano 14 Marzec 2006 możesz też zrobić światło widocznym a w preferences obiektu odznaczyć mu "cast shadows" i "recieve shadows" - tak też powinno działać
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się