Tau Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 Witam Chodzi mi o wykonanie animcji peknięcia powierzchni. Rozchodzi się ono z jednego punktu kilkoma odnogami, robi się "pajęczyna" (wsumie takie standardowe pęknięcie:). Powierzchnia ma się rozwierać a z pęknięć promieniowac lekkie śiwatełko, ale to juz bedzie porste, chodzi mi tylko o te rozchodzące się pęknięcia. czy ktoś ma może jakiś pomysł będę wdzięczny za porade Pozdrawiam
mt Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 hmm, moglbym miec kilka propozycji rozwiazania problemu.. duzo zalezy od stopnia szczegolowosci jaki chcesz uzyskac.. jezeli ma byc to tylko pekanie plaszczyzny i nie interesuja Cie scianki ktore sa wewnatrz za bardzo to mozesz zrobic animowana teksture na opacity (+bump zaczynajacy sie animowac troche wczesniej) a na swiatlo ustawiasz ta sama teksture w projector map. przy troche wiekszym stopniu szczegolowosci mozesz zamiast kombinowac z opacity ustawic ta mapke na displacement. bardziej szczegolowy, ale tez bardziej skomplikowany sposob to zrobienie kilka (mozna tez tylko 1 - ale wtedy pekniecie bedzie sie rozchodzilo stanowczo za regularnie)stanow pekania dla morphera i animowania suwaczkow. pewnie jest jeszcze pelno sposobow, jak cos mi jeszcze przyjdzie do glowy to dam znac:) pozdr
kpulka Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 Jeżeli to szkło możesz spróbowac morphem + volume select. Podobnie jak efekt rozrastania się "drzewek" w Katedrze. Zależy oczywiście też co ma pękac.
eco Napisano 17 Marzec 2006 Napisano 17 Marzec 2006 zobacz na stronie http://www.3dtotal.com w zakladce "free stuff" wybierz tutorials i wsrod tutoriali do maxa w dziale "Animation&Riging" jest tutek o nazwie: Simulating Cutting and Cracking Effects by Akash Karmakar - powinno pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się