Gość ZOMOMO Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 walcze z nimi od tygodnia - przetestowalem juz chyba wszelkie mozliwe ustawienia: http://fuckonet.republika.pl/kupa01.jpg model prosty jak drut - kilkadziesat elementow po kilkadziesiat poligonow, zredukowalem juz liczbe swiatel do 2 (mr area spot + skylight) zminiejszylem wymiary sceny (ok 50x50x3 m) i dalej nic... jedyne co pomaga to zmienjszenie srednic probkowania przy 5 cm widac lekka poprawe, 2 cm to mniejsze kropki (i jest ich mniej) niestety kiedy dochodze do 0,1 cm kropki sa nadal, chociaz male i nieliczne, za to scena 320x240 renderuje sie pol dnia (P4 3.2GHZ, 1GB Ram) z tego co wykombinowalem za kropki odpowiedzialne sa elementy przezroczyste i lustrzane: http://fuckonet.republika.pl/kupa02_mini.jpg o ile udalo mi sie wygenerowac pzezroczysta texture - material Mental ray z nalozonym w kanale Basic Shaders/Surface materialem Opacity i wyregulowalem kolorami przezroczystosc (niestety nawet zastosowanie w Basic Shaders/Surface mapy Glass(lume) powodowalo kropki). to nie umiem zrobic odbic. nawet material Mentaowski z Reflect(lume) Refract(lume) powoduje kropki: http://fuckonet.republika.pl/kupa05.jpg w sumie to juz sie poddalem i jutro lece w czynie spolecznym przerabiac te sceny na render scanelinea, ale ciekawi mnie na przyszlosc co jest powodem tych kropek?? wygenerowalem 2 modele (z sceny) w roznych programach i z roznymi texturami (sceny 2 nie przedstawiam) i w obu mam te kropki - czy to jakis BUG maxa ?? pracowalem wczesniej z Mentalem w Max6 i nie mialem zadnych problemow, a sceny byly wieksze i bardziej skomplikowane (wiecjej szkla i odbic) ?? niestety w MAXie nie dziala import do wersji starszej, bo chetnie bym sprawdzil jak to dziala w 6tce... ZOMO
Jaros Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 Spróbuj zwiększyć wartość "Max Depth" dla GI i FG w zakładce Indirect Illumination, ewentualnie również "Max Reflections" i "Max refractions".
Gość ZOMOMO Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 oczywiscie zwiekszalem Max Depth (5-50) i Max Ref.(5-25) ale nie bylo zadnej roznicy (kropki w dokladnie tych samych miejscach) nie wiem czy 50 to jeszcze malo ?? jedyny wspolczynnik jaki wplywa na wielkos/ilosc tych kropek to zmniejszanie Radiusow w GI i FG, ale przy 0,1 nadal sa a mniej sie nie da ustawic :-( a co do skali (P4vv37) to nie wiem jak nazwac te masakre: http://fuckonet.republika.pl/kupa05.jpg ?? ZOMO
SWRSC Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 możliwe że któryś z materiałów pieprzy tymi kropkami. Sprobuj wyłączyć wszystkie bumpmapy, jesli to nie od nich, niestety musisz po kolei sprawdzać każdy materiał.
jaras Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 przytoczę fragmenty dyskusji n/t temat z forum autodesku : Problem: Black spots appear in Mental Ray renderings. Reason: Final Gather does not work with Multi/sub materials with Raytrace reflections that are "FACETED". Solution: Turn "FACETED" OFF. albo : Mental ray has tons of problems with multi-sub object material, problems also accur in Mental ray hair primitive, and in UV coordinates. Enough for it to be considered not supporting that material kind. albo : As much as I like MR, its job at handling multi-sub objects is just crappy. I think that in MR 3.3 it didn�t even want to consider multi-sub-o mats, and now that it does, it does it poorly. I�d imagine that it�s similar to its support of some of the G-buffer effects. At least it complains there and says something like I can�t do it, but does it anyway. And in this case, it doesn�t complain, but does wrongly� To get a full sense of what I�m saying apply any of the MR specific materials to be a subobject mat(like glass, DGS, SSS�) It will render, but then try and apply the same material w/o being sub-o mat. Totally different result, not to mention a much better one too. I�m not sure how do standard max� mats react to this, but I�d imagine there�s one sort of error or other. So for now, either live with the results it throws at you, or do what I do- don�t use multi-sub-o mats. P.S. Just to note that while SSS renders the colors right, there is no SSS effect(even though rendering time would suggest otherwise). If anyone knows a workaround I�d love to hear it. a tu masz linki - zerknij czy o to Ci chodzi ? http://www.3darchitecture.net/samples/Mental_Ray_BLACK_SPOTS_SOLUTION.zip http://www.3darchitecture.net/samples/Mental_Ray_Simple_Test_(BLACK_SPOTS).jpg http://www.3darchitecture.net/samples/Mental_Ray_Simple_Test_(NO_BLACK_SPOTS).jpg
Gość ZOMOMO Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 dzieki - okazuje sie ze Mental to totalna kicha skoro ma problemy z multi/sub materialami... ja mam w scenie kilkanascie takich materialow, praktycznie 80%... no i zawsze tak robilem - z ciekawostek - przerzucilem model w 3DSie do MAX6 i tam po korekcie materialow (ale nadal 80% multi/sub) rendering jest bez kropek ?! potem otwieram ta scena (plik *.max) w Maxie7 i przy probie renderu - znowu kropki... zdaje sie ze chlopcy cos sknocili z Mentalem do 7mki... niestety 6stke mam na prywatnym zabytkowym kompie w domu, a nie mam instalki wiec skazany jestem na prace w 7 (Scanline) w robocie.. echh.... ZOMO
jaras Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 przejrzyj to http://www.3darchitecture.net/sample...S_SOLUTION.zip i może to rozwiąże Twój problem ?
Gość ZOMOMO Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 dzieki Jaras, dzieki Forum !! tak jak przytoczona na poczatku wypowiedz - problem z materialami typu FACETED - chwile tego w Maxie szukalem ale znalazlem, poprzelaczalem teraz zadnych kropek nie ma przy defaultowych ustawieniach Mentala... W sumie banal, a jak sie okazuje mozna spedzic pare dni na przeklikiwaniu ustawien Mentalowskich i ogladaniu probnych renderow... Moze na przyszlosc ta dyskusja oszczedzi czas innym osobom, ja dziekuje, jutro poprawiam obie vizualki.... BTW - Jaras - bede na swieta w Katowicach, jak znasz dobry Irlandzki pub stawiam Guinessa !! PS w ramach experymentu, chociaz powinienem sie juz klasc spac, ale co mi tam, wykonalem prosty model w MAX6 i wyrenderowalem w Mentalu, a potem otworzylem ta sama scene w MAX7 i tez renderowalem: MAX6: http://fuckonet.republika.pl/kupa_001.jpg MAX7: http://fuckonet.republika.pl/kupa_002.jpg jak widac problem nie wystepowal w MAX6, ktos spie..l sprawe w 7demce, jak sie okazuje chetni do poprawiania tego co jest dobre, na gorsze sa nie tylko u nas... ZOMO
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się