Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

walcze z nimi od tygodnia - przetestowalem juz chyba wszelkie mozliwe ustawienia:

http://fuckonet.republika.pl/kupa01.jpg

 

model prosty jak drut - kilkadziesat elementow po kilkadziesiat poligonow, zredukowalem juz liczbe swiatel do 2 (mr area spot + skylight) zminiejszylem wymiary sceny (ok 50x50x3 m) i dalej nic... jedyne co pomaga to zmienjszenie srednic probkowania przy 5 cm widac lekka poprawe, 2 cm to mniejsze kropki (i jest ich mniej) niestety kiedy dochodze do 0,1 cm kropki sa nadal, chociaz male i nieliczne, za to scena 320x240 renderuje sie pol dnia (P4 3.2GHZ, 1GB Ram)

 

z tego co wykombinowalem za kropki odpowiedzialne sa elementy przezroczyste i lustrzane:

http://fuckonet.republika.pl/kupa02_mini.jpg

 

o ile udalo mi sie wygenerowac pzezroczysta texture - material Mental ray z nalozonym w kanale Basic Shaders/Surface materialem Opacity i wyregulowalem kolorami przezroczystosc (niestety nawet zastosowanie w Basic Shaders/Surface mapy Glass(lume) powodowalo kropki). to nie umiem zrobic odbic. nawet material Mentaowski z Reflect(lume) Refract(lume) powoduje kropki:

http://fuckonet.republika.pl/kupa05.jpg

 

w sumie to juz sie poddalem i jutro lece w czynie spolecznym przerabiac te sceny na render scanelinea, ale ciekawi mnie na przyszlosc co jest powodem tych kropek??

wygenerowalem 2 modele (z sceny) w roznych programach i z roznymi texturami

(sceny 2 nie przedstawiam) i w obu mam te kropki - czy to jakis BUG maxa ??

pracowalem wczesniej z Mentalem w Max6 i nie mialem zadnych problemow, a sceny

byly wieksze i bardziej skomplikowane (wiecjej szkla i odbic) ?? niestety w MAXie nie dziala import do wersji starszej, bo chetnie bym sprawdzil jak to dziala w 6tce...

 

ZOMO

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Spróbuj zwiększyć wartość "Max Depth" dla GI i FG w zakładce Indirect Illumination, ewentualnie również "Max Reflections" i "Max refractions".

Napisano

oczywiscie zwiekszalem Max Depth (5-50) i Max Ref.(5-25) ale nie bylo zadnej roznicy (kropki w dokladnie tych samych miejscach) nie wiem czy 50 to jeszcze malo ?? jedyny wspolczynnik jaki wplywa na wielkos/ilosc tych kropek to zmniejszanie Radiusow w GI i FG, ale przy 0,1 nadal sa a mniej sie nie da ustawic :-(

a co do skali (P4vv37) to nie wiem jak nazwac te masakre:

http://fuckonet.republika.pl/kupa05.jpg

 

??

ZOMO

Napisano

możliwe że któryś z materiałów pieprzy tymi kropkami. Sprobuj wyłączyć wszystkie bumpmapy, jesli to nie od nich, niestety musisz po kolei sprawdzać każdy materiał.

Napisano

przytoczę fragmenty dyskusji n/t temat z forum autodesku :

 

Problem: Black spots appear in Mental Ray renderings.

Reason: Final Gather does not work with Multi/sub materials with Raytrace reflections that are "FACETED".

Solution: Turn "FACETED" OFF.

 

albo :

 

Mental ray has tons of problems with multi-sub object material,

problems also accur in Mental ray hair primitive, and in UV coordinates.

Enough for it to be considered not supporting that material kind.

 

albo :

 

As much as I like MR, its job at handling multi-sub objects is just crappy. I think that in MR 3.3 it didn�t even want to consider multi-sub-o mats, and now that it does, it does it poorly. I�d imagine that it�s similar to its support of some of the G-buffer effects. At least it complains there and says something like I can�t do it, but does it anyway.

 

And in this case, it doesn�t complain, but does wrongly� To get a full sense of what I�m saying apply any of the MR specific materials to be a subobject mat(like glass, DGS, SSS�) It will render, but then try and apply the same material w/o being sub-o mat. Totally different result, not to mention a much better one too. I�m not sure how do standard max� mats react to this, but I�d imagine there�s one sort of error or other.

 

So for now, either live with the results it throws at you, or do what I do- don�t use multi-sub-o mats.

 

P.S. Just to note that while SSS renders the colors right, there is no SSS effect(even though rendering time would suggest otherwise). If anyone knows a workaround I�d love to hear it.

 

a tu masz linki - zerknij czy o to Ci chodzi ?

 

http://www.3darchitecture.net/samples/Mental_Ray_BLACK_SPOTS_SOLUTION.zip

 

http://www.3darchitecture.net/samples/Mental_Ray_Simple_Test_(BLACK_SPOTS).jpg

 

http://www.3darchitecture.net/samples/Mental_Ray_Simple_Test_(NO_BLACK_SPOTS).jpg

Napisano

dzieki - okazuje sie ze Mental to totalna kicha skoro ma problemy z multi/sub materialami... ja mam w scenie kilkanascie takich materialow, praktycznie 80%... no i zawsze tak robilem - z ciekawostek - przerzucilem model w 3DSie do MAX6 i tam po korekcie materialow (ale nadal 80% multi/sub) rendering jest bez kropek ?! potem otwieram ta scena (plik *.max) w Maxie7 i przy probie renderu - znowu kropki... zdaje sie ze chlopcy cos sknocili z Mentalem do 7mki...

niestety 6stke mam na prywatnym zabytkowym kompie w domu, a nie mam instalki wiec skazany jestem na prace w 7 (Scanline) w robocie.. echh....

ZOMO

Napisano

dzieki Jaras, dzieki Forum !!

tak jak przytoczona na poczatku wypowiedz - problem z materialami typu FACETED - chwile tego w Maxie szukalem ale znalazlem, poprzelaczalem teraz zadnych kropek nie ma przy defaultowych ustawieniach Mentala...

W sumie banal, a jak sie okazuje mozna spedzic pare dni na przeklikiwaniu ustawien Mentalowskich i ogladaniu probnych renderow... Moze na przyszlosc ta dyskusja oszczedzi czas innym osobom, ja dziekuje, jutro poprawiam obie vizualki.... BTW - Jaras - bede na swieta w Katowicach, jak znasz dobry Irlandzki pub stawiam Guinessa !!

 

PS

w ramach experymentu, chociaz powinienem sie juz klasc spac, ale co mi tam, wykonalem prosty model w MAX6 i wyrenderowalem w Mentalu, a potem otworzylem ta sama scene w MAX7 i tez renderowalem:

MAX6:

http://fuckonet.republika.pl/kupa_001.jpg

MAX7:

http://fuckonet.republika.pl/kupa_002.jpg

 

jak widac problem nie wystepowal w MAX6, ktos spie..l sprawe w 7demce, jak sie okazuje chetni do poprawiania tego co jest dobre, na gorsze sa nie tylko u nas...

ZOMO

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności