Adamiec7 Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 Witajcie tak jak w temacie!. mam zainstalowanego aftera.V3.1.fir 3DSMAX.V6 i vray 1.46.08. Problem polega na tym iz nie moge nic wyrenderowac jak wlacze w opcjach vraya. Na standardowym renderze wszystko jest ok. nie wiecie co moze byc nie tak??... z Gory dzieki pozdrawiam
jaras Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 VRay and Brazil don't do this because they don't have to. They can still (usually) make some use of that raytrace stuff, using the actual DLLs, because they were designed from the outset to work within Max and render whatever Max would throw at them. The upside of this is that you can still use things like Afterburn, plus dozens of third-party texture plugins, plus kooky experimental stuff that you might have to throw in for a special effect. When Mental Ray sees those things coming it thinks "whoa - those aren't Mental Ray shaders!", and... the wind whistles through the trees... a dog barks in the distance... None of this means you have to set up a scene specifically with VRay or Brazil in mind. It just means you have to be aware of what you can use with each renderer, can't use with each renderer, should use for best results, and could use if you wanted to get fancy. Standard practice is to start with standard materials and standard lights (y'know... standard stuff), swapping in things like VRay/Brazil materials/lights as & when you need them. This is second nature for most long-time Max users, as it's been the case with every third-party renderer since they first appeared for Max 1. For those who are pressed for time (or just lazy), there are Maxscripts available for automatic substitution of raytraced lights & materials, but it's better to substitute those things by hand because that way you can tweak the settings & enable special features without missing anything.
piotrek Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 Wyrenderuj sobie oddzielnie scenkę w vray'u, oddzielnie wybuch scanlinem i zmontuj to wszystko w jakimś combustion lub innym sofcie.
Leru Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 Cienie Vraya biorą pod uwagę AfterBurna, ale AfterBurn nie bierze pod uwagę Vraya (co jest ważne bo w rezultacie po dodaniu światła Vraya do listy świateł w AB i tak otrzymujemy totalnie czarny wolumetryk). Wystarczy, że w to samo miejsce gdzie siedzi światło vraya wrzucisz światło target direct o takich samych rozmiarach z opcją ABray trace ale w opcji exclude/include wykluczysz wszystko w scenie (po to, żeby cienie renderował vray a nie ten ABraytrace). Następnie to światło target direct dodajesz w opcjach AfterBurna i już działa (jeśli światło jest dodane w opcjach AB to nawet exclude/include nie jest już brane pod uwagę). W scenie więc są dwa światła. Co ciekawe to to, że światło vraya od razu bierzę wolumetryki pod uwagę łącznie z ich gęstością (density), zatem cienie są relatywnie intensywne.
Lukasz2244 Napisano 10 Czerwiec 2006 Napisano 10 Czerwiec 2006 Cienie Vraya biorą pod uwagę AfterBurna, ale AfterBurn nie bierze pod uwagę Vraya (co jest ważne bo w rezultacie po dodaniu światła Vraya do listy świateł w AB i tak otrzymujemy totalnie czarny wolumetryk). Wystarczy, że w to samo miejsce gdzie siedzi światło vraya wrzucisz światło target direct o takich samych rozmiarach z opcją ABray trace ale w opcji exclude/include wykluczysz wszystko w scenie (po to, żeby cienie renderował vray a nie ten ABraytrace). Następnie to światło target direct dodajesz w opcjach AfterBurna i już działa (jeśli światło jest dodane w opcjach AB to nawet exclude/include nie jest już brane pod uwagę). W scenie więc są dwa światła. Co ciekawe to to, że światło vraya od razu bierzę wolumetryki pod uwagę łącznie z ich gęstością (density), zatem cienie są relatywnie intensywne. Witajcie Tez mam podobny problem co Adamiec7 i prosze Was o hmm jakies wyjasnienie ale na przykladzie tutkow. WIem wiem google wszytsko wiedza :) szukalem ale nic o tym nie pisze jak polaczyc maxa ab i v-raya. Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam Łukasz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się