YessMasster Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 Część z was mnie (mam nadzieję ;)) pamięta, jakiś czas temu prezentowałem swoją Mazdę MX5 (szczerze mówiąc nienajlepszą) i Ipoda. Miałem dość długi czas przerwy, który spożytkowałem na naukę :), ale czas wracac do kształcenia umiejętności w maxie ;) Na realizację tego projektu wpadłem przeglądając najróżniejsze szkice w necie, znalazłem taki o to ładny szkic: Jak się pewnie domyślacie postanowiłem zrealizować tą scenę w 3d ;). Oto pierwsze efekty (robota trwała jak na razie 1h, ale to raczej dla tego, że jeszcze w Maxie nie śmigam i się uczę). Shader wody jescze nie jest ostateczny i zrobiłem go "na szybko", poprawię go na sam koniec, żeby jak najlepiej pasowało do całej sceny. Światło na 2 renderze to tez nie to co chce uzyskać ;), myślę o Area Spotach w kształcie kwadratu przy każdej kratownicy, wtedy reszte oświetlenia załatwiłoby Global Illumination oraz kaustyki. Największy problem będę miał z shaderami rur oraz ścian i tutaj w miarę możliwości prosiłbym o spopr wskazówek. Proszę o konstruktywną krytykę i pozdrawiam.
rly Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 Pierwsz rzecz a dla ciebie chyba najwazniejsza to fakt ze nie czyta sie skali u Ciebie to pomieszczenie wyglada na 5 m wysokosci a tam na 15 pobaw sie ogniskowa kamery
piksar Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 niestety najtrudniejsze przed tobą - teksturowanie walcz, chętnie popatrze bo sam nie umiem
YessMasster Napisano 20 Marzec 2006 Autor Napisano 20 Marzec 2006 hehehe, zgodzę się, że to najtrudniejsza część :), ale jeszcze zdeka modelowania zostało, niemniej jeszcze myślę nad tymi teksturami, znalazłem kikla które wypróbuję, ale one niezbyt są "seamless" :( Co do tego rozmiaru to próbowałem zmienić to troszkę, oto rendery: Próba tekstur rur:
hkropinski Napisano 20 Marzec 2006 Napisano 20 Marzec 2006 nad kolumnami musisz dduzo popracować. czym zrobiles wode? zauważ ze na szkicu tafla wody jest calkiem gladka, pozdr
YessMasster Napisano 20 Marzec 2006 Autor Napisano 20 Marzec 2006 Renderów dziś już nie będę zammieszczał, poczekam na większe postępy w scenie. Te rury to tak na próbę i to wcale nie generalną ;) Niestety doświadczenie w teksturowaniu mam żadne :( (dlatego też postanowiłem tą scenę zrobić - niedużo modelowania a dużo texturowania - trza się kształcić :) ) Woda to materiał o nazwie 'mental ray' z różnymi podteksturami, fale zostały noisem zwiększone, więc z prasowaniem problemu nie ma :) EDIT: Przypatrzyłem się wodzie - 'idealnie gładka' nie jest
Matys Napisano 21 Marzec 2006 Napisano 21 Marzec 2006 Pewnych rzeczy nie da sie przeskoczyc i jesli chodzi o modelowanie to proponuje zebys powygladzal te krawedzie bo inaczej to bedzie lipa choc bys niewiem jakie dal texturki czy shadery. I nawet mental ray, v-ray czy nne programiki Ci nie pomoga jesli nie bedzie dobrej podstawy. Napisales ze chcesz nieduzo modelowac a skupic sie na texturowaniu wiec proponuje zrobic trick tego rodzaju ze wszystko modelowac pod katem lowpoly i jechac na game art, robienie srodowisk czy level design. Tam jeszcze wiele do zrobienia bo praktycznie nikt tym sie nie zajmuje. Wiem ze to brzymi jakbym sie wymadrzal i wiedzial niewiadomo co o grafice ale takie mam przemyslenia na temat tej pracki i nic na to nie poradze. Cokolwiek postanowisz zycze Ci powodzenia.
Koniu_PL Napisano 21 Marzec 2006 Napisano 21 Marzec 2006 Co od pracki -> Tamta pracka 2D, z której się wzorujesz, wygląda całkiem porządnie. Jak uda Ci się uzyskać taki sam efekt, jak na tamtej pracy to będzie bardzo dobrze. Ogólnie razi mnie render. Nie lubię scane line'a... Poza tym zgadzam się z Matys'em. Niemniej jednak życzę powodzenia.
YessMasster Napisano 21 Marzec 2006 Autor Napisano 21 Marzec 2006 A ja będę asertywny i powiem NIE! ;) Chcę uzyskać właśnie taki sam efekt jak jest tam (liczę się z tym że moje zdolności nie są na poziomie mistrzowskim i może nie wyjść, ale będę się starał :)) Nie chcę żeby to była pracka służąca mi tylko do nauki. Scena nie jest jeszcze skończona i wygładzone krawędzie tych cementowych bloków napewno się jeszcze pojawią. Tutaj muszę tylko dodać że nie jestem jakoś super w czas zasobny więc może praca trochę się czasem ciągnąć, ale poddawać się szybko nie zamierzam :). Co do samej sceny to muszę przerobić jeszcze tę ścieżkę z drabinką, bo troche zbyt małe wyszły. A teraz Koniu_PL doznasz szoku (:)): to mental ray a nie scanline, w scanline tej wody bym nie zrobił (chociażby dla tego że nie wiedziałbym jak ;)) EDIT: Po głębszych przemyśleniach na Game Design to się jak najbardziej nadaje, bo nie widzę tej sceny jako hi-poly, z tym, że na razie widzi mi się trochę efekciarstwa, żeby nie wyglądało to jakby coś odjęto tylko po to żeby szybciej się renderowało EDIT 2: Mały updacik :)
Gizmo74 Napisano 21 Marzec 2006 Napisano 21 Marzec 2006 Wszystko ładnie pięknie. Z modelingiem i texturowaniem sobie poradzisz tylko boję się, że nie wyjdzie Ci ten glow wychodzący z okien u góry .....ale życzę powodzenia :) ...W 3d to będzie trudne ale jak wrzucisz do "fotoszkapy" to nawet z twojego ostatniego apdejta dałoby się osiągnąć ostateczny efekt bo z tego co widzę to jakiś screen z gry który nie jest zbyt fotorealistyczny.
Czorny Napisano 21 Marzec 2006 Napisano 21 Marzec 2006 akorat tym glow najmniej bym sie pzrejmowal :P hmm ta woda jakos tak troche dziwnie wyglada nie ze zle ale jakos tak czegos mi w niej brakuje :P
YessMasster Napisano 24 Marzec 2006 Autor Napisano 24 Marzec 2006 Jestem otwarty na wszelkie propozycje :) Modelowanie już na dobrą sprawę skończone. Teraz prosiłbym o wszelkie wskazówki dotyczące teksturowania oraz shaderów. Ew. jeśli istnieje sposób uzyskania ładnych powierzchni metalowych/betonowych bez korzystania z tekstur, też proszę pisać :) Na chwilę obecną scenka wygląda tak:
skiki Napisano 26 Marzec 2006 Napisano 26 Marzec 2006 słabo... teksturowanie lezy na calej lini... widac powtarzalność tekstur. brakuje zacieków itd.
YessMasster Napisano 26 Marzec 2006 Autor Napisano 26 Marzec 2006 słabo... teksturowanie lezy na calej lini... widac powtarzalność tekstur. brakuje zacieków itd. I w tym rzecz, że wiem. W teksturowaniu wprawy nie mam prawie wcale, więc dla tegoteż proszę o rady i wskazówki.
skiki Napisano 26 Marzec 2006 Napisano 26 Marzec 2006 przede wszystkim powinienes przerobic tutki o teksturowaniu, polecam tesh plug-in texture shaker (darmowy) no i polecam zaprzyjaznic sie z photoshopem lub paint shop pro ;) bedzeisz jeszcze cos modelowal? jest strasznie pusto...
YessMasster Napisano 2 Kwiecień 2006 Autor Napisano 2 Kwiecień 2006 Straszliwie dużo mam roboty na studiach więc updatów kilka dni nie było, pracy nad sceną też nie, ale kilka minut dziś znalazłem na photoshopa i oto co uzyskałem:
skiki Napisano 2 Kwiecień 2006 Napisano 2 Kwiecień 2006 nie baw sie photoshopem tylko swiatlo i tekstury popraw...
tpiatek Napisano 2 Kwiecień 2006 Napisano 2 Kwiecień 2006 zgadzam się ze skiki. texturka słupów do poprawy ..
vany84 Napisano 2 Kwiecień 2006 Napisano 2 Kwiecień 2006 cos nie tak z ostroscia. rozumiem ze chcesz ja ustawic na sciane koncowa, ale teraz nawet ona jest rozmyta. cos dziwnego dzieje sie u gory, nie wiem czy to podciag czy przerwa w suficie ale jest ona co jakis czas wcieta. widac postepy :) powodzenia
Gedeon Napisano 2 Kwiecień 2006 Napisano 2 Kwiecień 2006 Nawet ładnie ci wyszło odwzorowanie tamtego szkicu, który pokazałeś w pierwszym poście. Niestety tak jak reszta będę się czepiał tekstur. Ale pracuj dalej bo praca zapowiada się nawet dobrze o ile nie dasz jakiejś głupiej tekstury. Pozdrawiam;D
YessMasster Napisano 2 Kwiecień 2006 Autor Napisano 2 Kwiecień 2006 cos dziwnego dzieje sie u gory, nie wiem czy to podciag czy przerwa w suficie ale jest ona co jakis czas wcieta. To przez wcięcia na rury oraz to, że cień tak dziwnie pada, krawędzie ścian przebiegają tak: Co do tekstur to cały czas szukam, różne programy znajduję które mają pomagać w teksturowaniu, z tym, że większość nie jest darmowa i zapisywać efektów nie można. A jeśli chodzi o oświetlenie to planowałem zrobić coś takiego, żeby spotlighty nad kratownicami na suficie umieścić tak, żeby światło odbite od powierzchni wody i od dna oświetliło resztę sceny nając przy tym jakieś kaustyki, ale jak to zrobiłem to scena wyszła cała czarna więc nie wyszło,obecnie są 3 światła omni tuż nad powierzchnią wody i jest jak widać. EDIT: A rozmycie to zwykły radialny blur, wg. mnie się nadaje choćby z tego względu że scena ma kompozycję koncentryczną :)
mr.funky Napisano 2 Kwiecień 2006 Napisano 2 Kwiecień 2006 proponowalbym Ci pobawic sie troche w photoshopie z tymi teksturami..chodzi mi o jakies zacieki..brud itd...
Ostap.hg Napisano 3 Kwiecień 2006 Napisano 3 Kwiecień 2006 Yessie siemka!! ;] Scenka fajna, ale tekstury... No wiesz nie za dobre :P.... Tekstury i oświetlenie za wesołe (walnij trochę Kupy na ściany ;] i oświetlenie barwy żółtej - scena będzie bardziej podobna do szamba :D) p.s. Dawno żem cię nie widział na Homeworldzie (na gg też nie odpowiadasz)!! GDZIE SIĘ PODZIEWASZ?!
Baton Napisano 6 Kwiecień 2006 Napisano 6 Kwiecień 2006 Odpusc sobie moze na razie bawienie sie w probne rendery oraz teksturki. Skoncz wpierw modeling, lub chociaz jego czesc. Rendery i zabawe z teksturkami zostaw sobie na koniec. Co do aktualnego postepu, to moglbys zrobic jakies pekniecia na slupach, dodac jakies detale. Np. plywajace beczki, deski , papierki itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się