ac1d Napisano 25 Marzec 2006 Napisano 25 Marzec 2006 Witam! Jak w temacie potrzebuje materiały do telewizora. Jestem początkujący, dlatego też zdaje się na Wasze doświadczenie i liczę na pomoc. Stworzyłem materiały fallof+raytrace jak to zwykle dla Mental Ray'a jednak cos słabomi odbija HDRI... no wygląda to... zreszta sami zobaczcie... z góry dziękuje za wszelką pomoc :).
tweety Napisano 25 Marzec 2006 Napisano 25 Marzec 2006 Stworzyłem materiały fallof+raytrace jak to zwykle dla Mental Ray'a bzdura. raytrace? bez przesady. stwórz taki materiał: mentalray w surface wstaw DGS material i ustaw jego parametry: Diffuse na blady niebieski (ew. szary) Glossy Highlight ciemnoszary Shiny: 1,2 powinieneś uzyskać przyzwoity materiał na obudowę tv. tylko że nie będzie on odbijał żadnego otoczenia. jest to matowa proszkowana powierzchnia więc nie odbije otoczenia tak jak metal czy szkło. pamiętaj też, że na plaskich powierzchniach zdecydowanie ciężej jest uzyskać ładne odbicia niż na powierzchniach kulistych/cylindrycznych. jeśli to model studyjny, najprawdopodobniej potrzebować będziesz jakiegoś białego boxa, który ładnie powinien odbić się w obudowie, rozświetlając jej część. Pozdrawiam
ac1d Napisano 25 Marzec 2006 Autor Napisano 25 Marzec 2006 Hmm.... no zrobiłem jak mówisz, ale efekt chyba mi nie wyszedł....
SWRSC Napisano 25 Marzec 2006 Napisano 25 Marzec 2006 a ile wykonałeś renderow testowych? ten jeden? imo powinienes troszke pokabinowac sam z ustawieniami materialu, tak sie szybciej nauczysz obslugi. Nie lec z wszystkim na forum, nie schodź na ciemną stronę mocy :) ustaw ciemniejsze diffuse
Hynol Napisano 25 Marzec 2006 Napisano 25 Marzec 2006 Nie zaszkodzi zfazować kanty obiektu i chyba HDRI masz kiepskie skoro wygląda to jakby go nie było.