Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich

 

to moj pierwszy post na forum. Od dluzszego czasu sledze co poczynacie z maxem i szczena mi nieraz opada. Ja pracuje w maxie od jakiegos czasu ale z duzymi przerwami. Postanowilem rozpoczac mojego pierwszego WIP-a.

 

link

http://img85.imageshack.us/my.php?image=przedmioty9dy.jpg

 

Jak widac sa to poczatki wyposazenia na moim stoliku:)

Mam zamiar dodawac coraz to nowe przedmioty.

 

Od razu mam pytanie:

1. jak zrobic "rozsadny" material dla metalowej czesci nozyczek. - moze ma ktos jakiegos tutka - narazie wzorowalem sie na tutku "Materiał Brushed Metal w Mental Ray" autorstwa - tweety - ale jak widac efekty nie sa najlepsze.

 

2. Mam takze problem z materialem dla "raczek nozyczek" - zastanawiam sie jak najlepiej zrobic przejscie tonalne od czerni - do zoltego - probowalem w Diffuse Color - przejscia gradientem ale jakos nie chce to zadzialac.

 

3. nie wiem dlaczego nie moge zalaczyc .jpg do mojego posta (wielkosc 56kb, 640x480) przeszukalem forum w nadziej ze znajde odpowiedz ale nic nie ma na ten temat - czy ktos zna odpowiedz

 

dzieki za wszelkie uwagi - szczegolnie krytyczne :)

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

na Mentalu się nie znam ale powiem jak to wygląda - poprawne modele i ochydny render ze szpetnymi shaderami.Tu jednak musi Ci pomóc tweety czy Vorek...pomyleni mentalnie ; )

 

Pozdrowienia.

Napisano

hmm... metal taki jak w tym tutorialu nie jest najlepszym rozwiązaniem w tej scenie.

zauważ że prawdziwe nożyczki są chromowane od zewnątrz. dopiero wenwątrz mają ryski powstałe poprzez wycieranie materiału.

1. ustaw materiał mentalray w slot surface wstaw Metal(lume)

2. wyrenderuj (powinieneś uzyskać chrom)

3. na podłoże dodaj materiał DGS material (tutek: http://www.max3d.pl/tut.php?id=285)

4. wyrenderuj (rozmyte odbicia na podłożu)

5. ustaw dwa światła mrAreaOmni (jedno po lewej drugie po prawej)

6. zapoznaj się z obszernym opisem (biblią polskiego Mentala) autorstwa Adama Guzowskiego:L

http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?md=sa&idd=9&id=22

tam jest oisane jak działają światła GI i FG.

 

poza tym czeka cię dłuuuuga droga poprzez testowanie oświetlenia, aż po odpowiednie ustawianie pozycji nożyczek co by ładniej metal odbijał otoczenie.

jak na razie to tyle.

 

Pozdrawiam

 

[++]

chvet: buehehee :P

Napisano

vany84: do dobrej prezentacji modelu potrzebne jest dobre studio. w tym przypadku widzę, że masz 2x spoty co strasznie przepalają materiały na ścianach. długo by wyjaśniać jak oświetlić taką scenkę. jeśli chcesz to podeślij mi na maila swoją scenkę. postaram się ją ustawić i odesłać tak jak ja bym to widział.

 

Pozdrawiam

Napisano

witam

tweety - jezeli chodzi o "studio" to troche pozmienialem, ale jeszcze daleko do dobrego rezultatu :)

moze ma ktos namiary na jakas stronke wyjasniajaca dzialanie stodiow fotografi co mozna przyjemnie przelozyc na maxa. a moze jest cos w sprawie studia i ustawiania odpowiednich swiatel dla samego maxa? - ja jeszcze nie znalazlem - zapewne "tajemnica handlowa".

 

render:

http://img319.imageshack.us/my.php?image=scena35aq.jpg

 

model monitora jeszcze poprawiam:), materialy jeszcze jakies nienaturalne - pracyje nad tym

 

mam problem z materialem podloza jakos nienaturalnie sie od niego odrywaja przedmioty - probowalem roznych ustawien swiatel i zawsze to samo - moze przez samo ustawienie kamery?

Napisano

Nie jestem dobym maksiorem, ale moim zdaniem powinieneś treńkę podnieść kamerkę i dodać kaustyki. I może trochę zmniejsz moc omni, ale troszeczkę zwiększ jego zasięg, będzie bardziej klimatycznie ;) Jak kolacja przy świecach :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności