vany84 Napisano 27 Marzec 2006 Napisano 27 Marzec 2006 Witam wszystkich to moj pierwszy post na forum. Od dluzszego czasu sledze co poczynacie z maxem i szczena mi nieraz opada. Ja pracuje w maxie od jakiegos czasu ale z duzymi przerwami. Postanowilem rozpoczac mojego pierwszego WIP-a. link http://img85.imageshack.us/my.php?image=przedmioty9dy.jpg Jak widac sa to poczatki wyposazenia na moim stoliku:) Mam zamiar dodawac coraz to nowe przedmioty. Od razu mam pytanie: 1. jak zrobic "rozsadny" material dla metalowej czesci nozyczek. - moze ma ktos jakiegos tutka - narazie wzorowalem sie na tutku "Materiał Brushed Metal w Mental Ray" autorstwa - tweety - ale jak widac efekty nie sa najlepsze. 2. Mam takze problem z materialem dla "raczek nozyczek" - zastanawiam sie jak najlepiej zrobic przejscie tonalne od czerni - do zoltego - probowalem w Diffuse Color - przejscia gradientem ale jakos nie chce to zadzialac. 3. nie wiem dlaczego nie moge zalaczyc .jpg do mojego posta (wielkosc 56kb, 640x480) przeszukalem forum w nadziej ze znajde odpowiedz ale nic nie ma na ten temat - czy ktos zna odpowiedz dzieki za wszelkie uwagi - szczegolnie krytyczne :)
chveti Napisano 27 Marzec 2006 Napisano 27 Marzec 2006 na Mentalu się nie znam ale powiem jak to wygląda - poprawne modele i ochydny render ze szpetnymi shaderami.Tu jednak musi Ci pomóc tweety czy Vorek...pomyleni mentalnie ; ) Pozdrowienia.
tweety Napisano 27 Marzec 2006 Napisano 27 Marzec 2006 hmm... metal taki jak w tym tutorialu nie jest najlepszym rozwiązaniem w tej scenie. zauważ że prawdziwe nożyczki są chromowane od zewnątrz. dopiero wenwątrz mają ryski powstałe poprzez wycieranie materiału. 1. ustaw materiał mentalray w slot surface wstaw Metal(lume) 2. wyrenderuj (powinieneś uzyskać chrom) 3. na podłoże dodaj materiał DGS material (tutek: http://www.max3d.pl/tut.php?id=285) 4. wyrenderuj (rozmyte odbicia na podłożu) 5. ustaw dwa światła mrAreaOmni (jedno po lewej drugie po prawej) 6. zapoznaj się z obszernym opisem (biblią polskiego Mentala) autorstwa Adama Guzowskiego:L http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?md=sa&idd=9&id=22 tam jest oisane jak działają światła GI i FG. poza tym czeka cię dłuuuuga droga poprzez testowanie oświetlenia, aż po odpowiednie ustawianie pozycji nożyczek co by ładniej metal odbijał otoczenie. jak na razie to tyle. Pozdrawiam [++] chvet: buehehee :P
vany84 Napisano 28 Marzec 2006 Autor Napisano 28 Marzec 2006 dzieki wielkie za pomoc troche posiedzialem nad materialami - dzieki tweety zastosowalem sie do twoich rad i linkow :) efekt: http://img458.imageshack.us/my.php?image=060328przedmioty7cn.jpg musialem cos namieszac z materialem szklanki - nie o taki mi chodzilo:)
tweety Napisano 28 Marzec 2006 Napisano 28 Marzec 2006 vany84: do dobrej prezentacji modelu potrzebne jest dobre studio. w tym przypadku widzę, że masz 2x spoty co strasznie przepalają materiały na ścianach. długo by wyjaśniać jak oświetlić taką scenkę. jeśli chcesz to podeślij mi na maila swoją scenkę. postaram się ją ustawić i odesłać tak jak ja bym to widział. Pozdrawiam
vany84 Napisano 31 Marzec 2006 Autor Napisano 31 Marzec 2006 witam tweety - jezeli chodzi o "studio" to troche pozmienialem, ale jeszcze daleko do dobrego rezultatu :) moze ma ktos namiary na jakas stronke wyjasniajaca dzialanie stodiow fotografi co mozna przyjemnie przelozyc na maxa. a moze jest cos w sprawie studia i ustawiania odpowiednich swiatel dla samego maxa? - ja jeszcze nie znalazlem - zapewne "tajemnica handlowa". render: http://img319.imageshack.us/my.php?image=scena35aq.jpg model monitora jeszcze poprawiam:), materialy jeszcze jakies nienaturalne - pracyje nad tym mam problem z materialem podloza jakos nienaturalnie sie od niego odrywaja przedmioty - probowalem roznych ustawien swiatel i zawsze to samo - moze przez samo ustawienie kamery?
Infero Napisano 31 Marzec 2006 Napisano 31 Marzec 2006 Nie jestem dobym maksiorem, ale moim zdaniem powinieneś treńkę podnieść kamerkę i dodać kaustyki. I może trochę zmniejsz moc omni, ale troszeczkę zwiększ jego zasięg, będzie bardziej klimatycznie ;) Jak kolacja przy świecach :D
vany84 Napisano 2 Kwiecień 2006 Autor Napisano 2 Kwiecień 2006 nastepny up. dodalem klawiaturke i narazie zrezygnowalem z materialow:) jakies rady co do modelowania ? mam pytanie jak najlepiej (najlatwiej) zrobic render z siatka i jednoczesnie "wytlumionymi facami" ? czy musze kopiowac jeden obiekt nadac mu wireframa a drugi zostawic bez zmian? linki: http://img214.imageshack.us/my.php?image=060402scena24dl.jpg http://img435.imageshack.us/my.php?image=060402scena17sk.jpg
vany84 Napisano 7 Kwiecień 2006 Autor Napisano 7 Kwiecień 2006 wrzucam nowe renderki nadal bez materialow, narazie dodaje nowe elementy wyposazenia:) czy ktos wie dlaczego robiac cos w cm w maxie rendery sie niesamowicie krzacza, a jak przeskaluje cala scene 3-4 razy to nie ma takiego problemu?? czy nalezy pracowac w maxowych jednostkach? linki: http://img366.imageshack.us/my.php?image=0604071scena0kq.jpg http://img116.imageshack.us/my.php?image=0604073scena3bj.jpg
vany84 Napisano 28 Kwiecień 2006 Autor Napisano 28 Kwiecień 2006 chwilke mnie tu nie bylo :) dzisiaj zabralem sie za nowy element na biurko - bionicle ostantio popularne wiec chce jeden ze swoich wymodelowac:) poczatki widoczne ponizej http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=33773&stc=1&d=1146188232 ???tak na marginesie jak zrobic by na glownej stronie wipa pojawil sie przy watku jakis obrazek i jak sie edytuje watek tak by zminic jego tytul???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się