SWRSC Napisano 28 Marzec 2006 Share Napisano 28 Marzec 2006 Czy ktoś wie jak uzyskać efekt (nie fake) Dispersion w MentalRay. Chodzi mi dokłądnie o rozszczepienie swiatla tak, zeby przechodzac przez np. diament rzucalo kolorową kaustykę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaros Napisano 28 Marzec 2006 Share Napisano 28 Marzec 2006 Mental nie obsługuje dispersion, obsługuje to chyba FinalRender, ale jakbyś chciał fake to podałem prostszy sposób niż Jeffa Pattona w wątku caustic contest (razem ze scenką i modelami diamnetów). Zmień tylko rodzaj gradientu na 4 corner (jeśli jest inny) bo daje najlepsze kolory i ew. pobaw się nasyceniem. Szybciej też się liczy niż ten materiał wymyślony przez Jeffa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 28 Marzec 2006 Autor Share Napisano 28 Marzec 2006 uhh, myslelm ze obsluguje :( no trudno trezba bedzie fejkowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MVM Napisano 18 Kwiecień 2006 Share Napisano 18 Kwiecień 2006 Moje zdanie na ten temat http://img224.imageshack.us/my.php?image=szko01refl8id.jpg W prawdzie nie dopracowane ale jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 18 Kwiecień 2006 Share Napisano 18 Kwiecień 2006 A może jakaś instrukca?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MVM Napisano 18 Kwiecień 2006 Share Napisano 18 Kwiecień 2006 No curz moja instrukcja to "photon basic base" + kilka shaderów nic trudnego + Gi i Coustic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 18 Kwiecień 2006 Share Napisano 18 Kwiecień 2006 A może jakaś instrukca?? http://jeffpatton.net/Max7/pages/Dispersion-fake.html# Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MVM Napisano 18 Kwiecień 2006 Share Napisano 18 Kwiecień 2006 Ad1. MR nie obsługuje dispresion (pl.aberacja i wewnętszne rozszczepienie światła). Ad2.To że nie obsługuje to nie znaczy że się nie da się tego zrobić. Ad3. Znam 3 sposoby na otrzymanie efektu: Najprostszy i naj mniej poprawny to wrzucenie na kolor fotonów (NIE światła !!!) "falouta" lub gradiety z mapowaniem typu "Normal" . (100% niezawodne) Stwożenie 3 materiałuw o różnym wspułczynniku załamania i kolorze i połączenie Blendem . Podobnie jak tam tylko że posługujemy sie "mixem" dla koloru i wspułczynnika. (przy tych metodach MR może ale nie musi się buntować) Idealnym rozwiazaniem jest gradient z kolorami i wspułczynnikiem.Jak na razie jest taki pod Maye i nie wiem czy działa pod 3D max'a. http://www.highend3d.com/maya/downloads/shaders/3339.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się