Posted March 28, 200619 yr Czy ktoś wie jak uzyskać efekt (nie fake) Dispersion w MentalRay. Chodzi mi dokłądnie o rozszczepienie swiatla tak, zeby przechodzac przez np. diament rzucalo kolorową kaustykę.
March 28, 200619 yr Mental nie obsługuje dispersion, obsługuje to chyba FinalRender, ale jakbyś chciał fake to podałem prostszy sposób niż Jeffa Pattona w wątku caustic contest (razem ze scenką i modelami diamnetów). Zmień tylko rodzaj gradientu na 4 corner (jeśli jest inny) bo daje najlepsze kolory i ew. pobaw się nasyceniem. Szybciej też się liczy niż ten materiał wymyślony przez Jeffa.
April 18, 200619 yr Moje zdanie na ten temat http://img224.imageshack.us/my.php?image=szko01refl8id.jpg W prawdzie nie dopracowane ale jest
April 18, 200619 yr No curz moja instrukcja to "photon basic base" + kilka shaderów nic trudnego + Gi i Coustic.
April 18, 200619 yr Ad1. MR nie obsługuje dispresion (pl.aberacja i wewnętszne rozszczepienie światła). Ad2.To że nie obsługuje to nie znaczy że się nie da się tego zrobić. Ad3. Znam 3 sposoby na otrzymanie efektu: Najprostszy i naj mniej poprawny to wrzucenie na kolor fotonów (NIE światła !!!) "falouta" lub gradiety z mapowaniem typu "Normal" . (100% niezawodne) Stwożenie 3 materiałuw o różnym wspułczynniku załamania i kolorze i połączenie Blendem . Podobnie jak tam tylko że posługujemy sie "mixem" dla koloru i wspułczynnika. (przy tych metodach MR może ale nie musi się buntować) Idealnym rozwiazaniem jest gradient z kolorami i wspułczynnikiem.Jak na razie jest taki pod Maye i nie wiem czy działa pod 3D max'a. http://www.highend3d.com/maya/downloads/shaders/3339.html
Create an account or sign in to comment