Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czy ktoś wie jak uzyskać efekt (nie fake) Dispersion w MentalRay. Chodzi mi dokłądnie o rozszczepienie swiatla tak, zeby przechodzac przez np. diament rzucalo kolorową kaustykę.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mental nie obsługuje dispersion, obsługuje to chyba FinalRender, ale jakbyś chciał fake to podałem prostszy sposób niż Jeffa Pattona w wątku caustic contest (razem ze scenką i modelami diamnetów). Zmień tylko rodzaj gradientu na 4 corner (jeśli jest inny) bo daje najlepsze kolory i ew. pobaw się nasyceniem. Szybciej też się liczy niż ten materiał wymyślony przez Jeffa.

Napisano

No curz moja instrukcja to

"photon basic base" + kilka shaderów nic trudnego + Gi i Coustic.

Napisano

Ad1. MR nie obsługuje dispresion (pl.aberacja i wewnętszne rozszczepienie światła).

 

Ad2.To że nie obsługuje to nie znaczy że się nie da się tego zrobić.

 

Ad3. Znam 3 sposoby na otrzymanie efektu:

 

Najprostszy i naj mniej poprawny to wrzucenie na kolor fotonów (NIE światła !!!) "falouta" lub gradiety z mapowaniem typu "Normal" .

 

(100% niezawodne)

 

Stwożenie 3 materiałuw o różnym wspułczynniku załamania i kolorze i połączenie Blendem .

Podobnie jak tam tylko że posługujemy sie "mixem"

dla koloru i wspułczynnika.

 

(przy tych metodach MR może ale nie musi się buntować)

 

Idealnym rozwiazaniem jest gradient z kolorami i wspułczynnikiem.Jak na razie jest taki pod Maye i nie wiem czy działa pod 3D max'a.

 

http://www.highend3d.com/maya/downloads/shaders/3339.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności