Napisano 28 Marzec 200618 l Czy ktoś wie jak uzyskać efekt (nie fake) Dispersion w MentalRay. Chodzi mi dokłądnie o rozszczepienie swiatla tak, zeby przechodzac przez np. diament rzucalo kolorową kaustykę.
Napisano 28 Marzec 200618 l Mental nie obsługuje dispersion, obsługuje to chyba FinalRender, ale jakbyś chciał fake to podałem prostszy sposób niż Jeffa Pattona w wątku caustic contest (razem ze scenką i modelami diamnetów). Zmień tylko rodzaj gradientu na 4 corner (jeśli jest inny) bo daje najlepsze kolory i ew. pobaw się nasyceniem. Szybciej też się liczy niż ten materiał wymyślony przez Jeffa.
Napisano 18 Kwiecień 200618 l Moje zdanie na ten temat http://img224.imageshack.us/my.php?image=szko01refl8id.jpg W prawdzie nie dopracowane ale jest
Napisano 18 Kwiecień 200618 l No curz moja instrukcja to "photon basic base" + kilka shaderów nic trudnego + Gi i Coustic.
Napisano 18 Kwiecień 200618 l A może jakaś instrukca?? http://jeffpatton.net/Max7/pages/Dispersion-fake.html#
Napisano 18 Kwiecień 200618 l Ad1. MR nie obsługuje dispresion (pl.aberacja i wewnętszne rozszczepienie światła). Ad2.To że nie obsługuje to nie znaczy że się nie da się tego zrobić. Ad3. Znam 3 sposoby na otrzymanie efektu: Najprostszy i naj mniej poprawny to wrzucenie na kolor fotonów (NIE światła !!!) "falouta" lub gradiety z mapowaniem typu "Normal" . (100% niezawodne) Stwożenie 3 materiałuw o różnym wspułczynniku załamania i kolorze i połączenie Blendem . Podobnie jak tam tylko że posługujemy sie "mixem" dla koloru i wspułczynnika. (przy tych metodach MR może ale nie musi się buntować) Idealnym rozwiazaniem jest gradient z kolorami i wspułczynnikiem.Jak na razie jest taki pod Maye i nie wiem czy działa pod 3D max'a. http://www.highend3d.com/maya/downloads/shaders/3339.html
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto