Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wykonanie może nie powala, ale pracka ma fajny klimat.

mi się podoba :)

Napisano

wydaje mi się, czy już to gdzieś widziałem?

 

wszystko fajne, tylko dwie uwagi - dom zbyt gładki (kilka kresek jako drzazgi i pęknięcia nie zaszkodziłoby), a pioruny wyglądają jak żyły (niestety nie potrafię poradzić w tej kwestii)

Napisano

swietny klimat. ;) podoba mi sie cieniowanie ;) ale mam wrazenie ze ta blyskawica i chmura wyszla do dupy ;/ U ciebie widac ładny kontrast, ktorego w mojej pracy brakowalo... :)

 

kiedys yookeer napisal :D

blyskawice zwykle psuja caly klimat! Blyskawice sa dobre na kreskowki! Rzadko kiedy sie spotyka zajebista prace z blyskawica!

 

pozdro

Napisano

nie sie chatka podoba...fajny klimacik jest choc miejscami brakuje mi poprostu...dokladnosci...

 

co do auta to widac jaki to model i troszeczke skopales kilka rzeczy glownie kola za male i caly przod jest za nisko...napewno gdybys to poprawil moglo by byc lepiej:)

Napisano

dobrze by było dopracować jakąś cześć w pracce np te groby przed domem wtedy można by na czymś zawiesić oko bo wyszły by trochędo przodu dzięki temu. Ale ogólnie to good

Napisano

eno jak na poczatki aut to fajne tymbardziej ze to jeszcze twoje wizje...ogolnie perspektywa nie jest zla ...kola tez dosc dobrze wpisane...fajne napewno lepsze proporcje niz w misthubishi:p

Napisano

bryle dobrze trzymasz...tutaj gdyby nie kola bylo by naprawde dobrze...głownie przednie poszlogdzies na bok..kolejna sprawa ktora mi sie rzuca w oczy to czytsosc rysunku ale wiem ze i tak tego nie zmienisz bo to zalezy od poszczegolnych stylow w rysowaniu...a ty masz napewno bardziej artystyczny ode mnie:)...cwicz cwicz:)

Napisano

Wziołem się za zrobienie robota w ps. Narazie WIP, do dokończenia sam robot i tło też będzie inne, choć w takiej kolorystyce:)

koncept%20robot1%20copy.jpg

Napisano

Po dłuuugiej przerwie wrzucam pare nowych rysunków. Zrobiłem je na plenerze rysunkowym w Sławkowie:) Sorki za jakość i że miejscami zniekształcone bo to tylko foty prac. (wykonane w ołówku bax cienkopisem na formacie 50X70):) Pozdrawiam:)

 

1.jpg

 

2_small.jpg 3_small.jpg 4_small.jpg 5_small.jpg

 

6_small.jpg 7_small.jpg

Napisano

W sumie to te szkice nawet fajne są, oprócz tego z samochodami. Fajne bo plenerowe.

Może troszkę gdzieniegdzie ci się perspektywa wali.

Napisano

Witam. Krytyka nigdy nie jest mile widziana i przyjmowana z zachwytem, co by o tym nie pisać. Jednakże komentowanie prac (które w sumie po to są wystawione) tylko w formie wyrażania zachwytu mija się z celem.

 

Więc pojadę :P

Generalna uwaga jest taka, że praktycznie we wszystkich pracach w ołówku wali się perspektywa. Kłopot ze zbieżnością linii - w dworku (jest najbliżej) każde okno jest w innej płaszczyźnie, przez co nie czuje się płaszczyzny ściany w której są osadzone. Niekonsekwentne światło, to druga sprawa - rysunek jest wyrysowany jednolitą kreską. Owszem, pojawia się światło w formie cieni tu i ówdzie, ale całość jest mało kontrastowa i zdecydowana.

 

Zdecydowanie lepsze są rysunki plenerowe - widać, że masz z tego frajdę i czujesz bluesa przy patrzeniu na różne rzeczy.

Widać, że wiesz, na czym perspektywa polega, ponieważ większość brył jest ustawiona w miarę poprawnie. Jednak w każdym rysunku pojawiają się niesforne kreski w złym kierunku (często minimalnie tylko odchylone), które powodują wypaczenie bryły.

 

Krótko i zwięźle:

-dopilnowanie perspektywy, a dokładniej zgranie wszystkich linii, które w naturze są równoległe

-konsekwencja w oświetleniu (proponowałbym ostry sunlight na rysunkach w ramach ćwiczeń - pozwala na prostą analizę bryły

-bardziej zdecydowana kreska - dłuższa i zróżnicowana - mam wrażenie, że rysujesz "z nadgarstka", ponieważ kreski są krótkie i często zmieniają kierunek. Spróbuj na dużym kartonie wyznaczać sobie dwa punkty w pewnej odległości, a następnie narysuj prostą linię (jednym ruchem ręki), która te punkty łączy. To później bardzo pomaga w utrzymaniu perspektywy i poprawia kreskę.

 

Mam nadzieję, że nie odbierzesz tego, co napisałem źle, ale patrząc na te rysunki widzę swoje rysowane bardzo podobnie i z sentymentu musiałem coś skrobnąć :) Mam nadzieję, że pomoże, bo warto.

Pozdrawiam.

Napisano

Dzięki, to co napisałeś odbiram bardziej jako porady niż krytyke:) I dziękuje za nie:) Rozumiem o co chodzi:) Czasami cięzko się poprostu rysuje na krawężniku o 12 w dzień trzymając na kolanach deche 50x70:P Pozdrawiam:)

Napisano

zbyt chaotyczne prace tabletowe, ta i poprzednia

klimatycznie ciekawe, ale bardzo gryzie w oczy brak różnicy między tłem a pierwszym planem. wszystko jest tak samo rozmyte i kontrastowe

 

w przypadku drugiego - usunąłbym ciemne chmury i przedłużył niebieskie budynki/plamy na horyzoncie. mógłbyś je trochę wyostrzyć (poszukaj zdjęć panoramy miasta we mgle). tło nie byłoby tak widoczne

brakuje na nim interesującego elementu. jeśli miał to być czerwony laser, to jest zbyt mało widoczny. proponuję przyciemnić resztę i "oświetlić" wieżę światłem tego lasera

jeszcze się poczepiam dla dobra pracy ;] bo przeszkadza mi miękkość tych budynków. nie mają krawędzi ani konkretnego światła. dół wieży ma jakieś jasne przebłyski, jasność oświetlonych części ma się nijak do jasności nieba. dziury na konstrukcjach też się zaginają niczym na gumie (lewy dolny róg)

 

podoba mi się kolorystyka i dolna część tła

popracuj nad utrzymywaniem prostych linii, radzę podkładać ołówkowy szkic, taki od linijki

Napisano

Ok, mam jeszcze parę pytań co do tableta, bo sie ucze dopiero:) Co lepiej, PS czy Painter i w czym różnica? Narazie bawie sie PS. Dziękuje za porady:) Jeszcze dużo pracy przedemną:)

Napisano

PS jest zdecydowanie "komputerowy" - brushe z przezroczystością, najróżniejsze filtry czy wtyczki. Właśnie wtyczki mogą być dla Ciebie ważne, jeśli chcesz zajmować się czymś poza malowaniem (webdesign, współpraca z 3ds Max, rzadkie formaty plików itp.).

Painter jest dla tych, którzy chcą zachować naturalny wygląd obrazów. Dodatkowo, ma on ciekawe funkcje, jak np. okno mieszania kolorów.

 

Ja używałem dłużej starego Photoshopa (teraz GIMPa, koncepcyjnie podobnego), w Painterze brakowało mi tych "sztucznych" pędzli i funkcji. Nie potrafiłbym zastąpić typowej metody mieszania kolorów na obrazie np. narzędziem Smudge. a może po prostu za mało znałem Paintera?

 

nic tam, przyzwyczaiłem się. do malowania wystarcza mi pędzel z regulowaną twardością, kontrola przezroczystości, warstwy i dobra obsługa tabletu. całe szczęście darmowy GIMP ma to wszystko, w innym wypadku siedziałbym dalej na Photoshopie - zamiast Paintera wolę zwyczajną kartkę

Napisano

zastanawiałem sie czy coś jeszcze dodać, może jakięs stalaktyty z miedzy chmur żeby taką jak by jaskinie z tego zrobić, albo jakiś balon albo jeszcze jakas wierze w tyle:)

Napisano

Cześć. Staraj się unikać czystej bieli i czerni. Zostaw, to sobie na koniec.( Jak chcesz coś rozświetlić, zejść w cienie itp.lepiej zjechać suwakiem po całości, a potem nawet póółtonem nadać błysk ;). ..a i jeszcze...., koloor jest jaśniejszy (bardziej świetlisty od surowej bieli) Pozdrawiam

Napisano

Witam, i jeszcze jeden taki speed. Tym razem zabawa brashami i texturami. Mam pytanie do was, jak Wy podchodzicie do sprawy urzwania textur w bracach. Co bardziej cenicie, gdy wszystko jest narysowane ręcznie, każdy detal, faktura itp, czy jak nażucono na to textury ze zdjęć np skóre albo inny materiał:) Bo np na digarcie duża popularnością ciesza sie montarze fotek, gdzie roi sie od przenikajacych sie textur itp.

czlowiek.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności