Jump to content

Problem z modelowaniem splajami


Kubaswielgus
 Share

Recommended Posts

Witam. Probuje przeniesc moja rzezbe do 3D Maxa. To sa jej zdjecia:

 

http://img133.imageshack.us/my.php?image=przod2sa.jpg

http://img133.imageshack.us/my.php?image=rzezba7fv.jpg

 

Modeluje spajanmi przy pomocy zdjec. Jestem juz prawie przy koncu pracy i mam problem z ktorym nie moge sobie poradzic.

 

1. Jak moge pozbyc sie przyciemnionych albo rozjasnionych krawedzi widocznych na zdjeciu:

http://img139.imageshack.us/my.php?image=rzezba29vx.jpg

http://img139.imageshack.us/my.php?image=siatka3op.jpg

 

2. Na kolejnym zdjeciu mam problem z wygladzeniem powierzchni na spodzie bryly. Czy jest jaks funkacja automatycznie wyrwnujaca spajny czy moze zle zbudowalem siatke?

http://img134.imageshack.us/my.php?image=spod9ng.jpg

http://img134.imageshack.us/my.php?image=spodsiatka3hm.jpg

 

Przepraszam ze zdjecia sa wstawione jako linki, ale podczas dodawiania zalacznika pokazywal mi sie blad (wielkosc jpg byla ponizej 78kb)

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy dobrze skumałem pytania ale moim zdaniem:

 

1. zastosuj własne oświetlenie a nie standardowe

 

2. siatka jest źle zbudowana bo splajny wyraźnie zachodzą na siebie w sposób jaki nie powinny. powyginaj je tak żeby to lepiej wyszło

 

weź to chłopie wyrenderuj. zupełnie inaczej to wyjdzie w renderze niż w viewporcie. stwórz też mapę nierówności bo dużo lepiej wyjdzie...

 

 

P.S. co to za rzeźba jest? kość słonia?

Link to comment
Share on other sites

Dzieki Owca za pomoc.

 

Kosc słonia? Moj nauczyciel nazwal to "gnatem" :) To miala byc czesc Hotelu z funkcja kongresowa, a co wyszlo to wszylo. Bryla nie moze byc jeszcze wyrenderowana. Musze porobic jakies przekroje i powrysowywac w nia podzial na wnetrza.

Problem udalo mi sie rozwiazac dzieki tym porada:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384

 

zarzucilem modyfikator Mash smooth i w zakladce Local Control właczylem Edge. Obrysowalem wszystkie krawedzie i siatka ladnie sie wygladzila zachowujac ostre brzegi.

 

Mam nadzieje, ze to jest najprostrza metoda. Probowalem poprawiac siatke przez 2 dni i zawsze bylo cos nie tak. Teraz wyglada juz calkiem przyzwoicie.

Link to comment
Share on other sites

Co za nauczyciel zmusza cię do tworzenia takich rzeczy? To jest nieludzkie! Myślałem że tylko u mnie w szkole nauczyciele to debile a tu popatrz. Oni są wszechobecni. A jak się siatka prezentuje? W miarę czysta? Wyprostowałeś te splajny trochę czy nie?

Link to comment
Share on other sites

Yo Kuba , te babolaste brzegi .. chodzi o cienie... nie potrzebujesz MS żeby się tego pozbyć . sa to "błędnie" / standardowo przez maxa przypisane grupy wygładzania. musisz spod poly pozmieniać przypisywanie grup. tam sa ostre kąty i tak się robi.

potem ew. MS "separate by smoothing groups"

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy