Kubaswielgus Napisano 11 Kwiecień 2006 Share Napisano 11 Kwiecień 2006 Witam. Probuje przeniesc moja rzezbe do 3D Maxa. To sa jej zdjecia: http://img133.imageshack.us/my.php?image=przod2sa.jpg http://img133.imageshack.us/my.php?image=rzezba7fv.jpg Modeluje spajanmi przy pomocy zdjec. Jestem juz prawie przy koncu pracy i mam problem z ktorym nie moge sobie poradzic. 1. Jak moge pozbyc sie przyciemnionych albo rozjasnionych krawedzi widocznych na zdjeciu: http://img139.imageshack.us/my.php?image=rzezba29vx.jpg http://img139.imageshack.us/my.php?image=siatka3op.jpg 2. Na kolejnym zdjeciu mam problem z wygladzeniem powierzchni na spodzie bryly. Czy jest jaks funkacja automatycznie wyrwnujaca spajny czy moze zle zbudowalem siatke? http://img134.imageshack.us/my.php?image=spod9ng.jpg http://img134.imageshack.us/my.php?image=spodsiatka3hm.jpg Przepraszam ze zdjecia sa wstawione jako linki, ale podczas dodawiania zalacznika pokazywal mi sie blad (wielkosc jpg byla ponizej 78kb) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubaswielgus Napisano 11 Kwiecień 2006 Autor Share Napisano 11 Kwiecień 2006 Bardzo prosze o pomoc. Jezeli cos niejasno napisalem to mowcie i postaram sie wytlumaczyc o co mi chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
owca Napisano 12 Kwiecień 2006 Share Napisano 12 Kwiecień 2006 nie wiem czy dobrze skumałem pytania ale moim zdaniem: 1. zastosuj własne oświetlenie a nie standardowe 2. siatka jest źle zbudowana bo splajny wyraźnie zachodzą na siebie w sposób jaki nie powinny. powyginaj je tak żeby to lepiej wyszło weź to chłopie wyrenderuj. zupełnie inaczej to wyjdzie w renderze niż w viewporcie. stwórz też mapę nierówności bo dużo lepiej wyjdzie... P.S. co to za rzeźba jest? kość słonia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubaswielgus Napisano 12 Kwiecień 2006 Autor Share Napisano 12 Kwiecień 2006 Dzieki Owca za pomoc. Kosc słonia? Moj nauczyciel nazwal to "gnatem" :) To miala byc czesc Hotelu z funkcja kongresowa, a co wyszlo to wszylo. Bryla nie moze byc jeszcze wyrenderowana. Musze porobic jakies przekroje i powrysowywac w nia podzial na wnetrza. Problem udalo mi sie rozwiazac dzieki tym porada: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384 zarzucilem modyfikator Mash smooth i w zakladce Local Control właczylem Edge. Obrysowalem wszystkie krawedzie i siatka ladnie sie wygladzila zachowujac ostre brzegi. Mam nadzieje, ze to jest najprostrza metoda. Probowalem poprawiac siatke przez 2 dni i zawsze bylo cos nie tak. Teraz wyglada juz calkiem przyzwoicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
owca Napisano 12 Kwiecień 2006 Share Napisano 12 Kwiecień 2006 Co za nauczyciel zmusza cię do tworzenia takich rzeczy? To jest nieludzkie! Myślałem że tylko u mnie w szkole nauczyciele to debile a tu popatrz. Oni są wszechobecni. A jak się siatka prezentuje? W miarę czysta? Wyprostowałeś te splajny trochę czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jim mee Napisano 30 Kwiecień 2006 Share Napisano 30 Kwiecień 2006 Yo Kuba , te babolaste brzegi .. chodzi o cienie... nie potrzebujesz MS żeby się tego pozbyć . sa to "błędnie" / standardowo przez maxa przypisane grupy wygładzania. musisz spod poly pozmieniać przypisywanie grup. tam sa ostre kąty i tak się robi. potem ew. MS "separate by smoothing groups" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hkropinski Napisano 30 Kwiecień 2006 Share Napisano 30 Kwiecień 2006 inna metoda: jak bedziesz modelowal splineami nurbsow to bedzie wszystko prosto, pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi