Napisano 11 Kwiecień 200619 l Witam. Probuje przeniesc moja rzezbe do 3D Maxa. To sa jej zdjecia: http://img133.imageshack.us/my.php?image=przod2sa.jpg http://img133.imageshack.us/my.php?image=rzezba7fv.jpg Modeluje spajanmi przy pomocy zdjec. Jestem juz prawie przy koncu pracy i mam problem z ktorym nie moge sobie poradzic. 1. Jak moge pozbyc sie przyciemnionych albo rozjasnionych krawedzi widocznych na zdjeciu: http://img139.imageshack.us/my.php?image=rzezba29vx.jpg http://img139.imageshack.us/my.php?image=siatka3op.jpg 2. Na kolejnym zdjeciu mam problem z wygladzeniem powierzchni na spodzie bryly. Czy jest jaks funkacja automatycznie wyrwnujaca spajny czy moze zle zbudowalem siatke? http://img134.imageshack.us/my.php?image=spod9ng.jpg http://img134.imageshack.us/my.php?image=spodsiatka3hm.jpg Przepraszam ze zdjecia sa wstawione jako linki, ale podczas dodawiania zalacznika pokazywal mi sie blad (wielkosc jpg byla ponizej 78kb)
Napisano 11 Kwiecień 200619 l Autor Bardzo prosze o pomoc. Jezeli cos niejasno napisalem to mowcie i postaram sie wytlumaczyc o co mi chodzi.
Napisano 12 Kwiecień 200619 l nie wiem czy dobrze skumałem pytania ale moim zdaniem: 1. zastosuj własne oświetlenie a nie standardowe 2. siatka jest źle zbudowana bo splajny wyraźnie zachodzą na siebie w sposób jaki nie powinny. powyginaj je tak żeby to lepiej wyszło weź to chłopie wyrenderuj. zupełnie inaczej to wyjdzie w renderze niż w viewporcie. stwórz też mapę nierówności bo dużo lepiej wyjdzie... P.S. co to za rzeźba jest? kość słonia?
Napisano 12 Kwiecień 200619 l Autor Dzieki Owca za pomoc. Kosc słonia? Moj nauczyciel nazwal to "gnatem" :) To miala byc czesc Hotelu z funkcja kongresowa, a co wyszlo to wszylo. Bryla nie moze byc jeszcze wyrenderowana. Musze porobic jakies przekroje i powrysowywac w nia podzial na wnetrza. Problem udalo mi sie rozwiazac dzieki tym porada: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384 zarzucilem modyfikator Mash smooth i w zakladce Local Control właczylem Edge. Obrysowalem wszystkie krawedzie i siatka ladnie sie wygladzila zachowujac ostre brzegi. Mam nadzieje, ze to jest najprostrza metoda. Probowalem poprawiac siatke przez 2 dni i zawsze bylo cos nie tak. Teraz wyglada juz calkiem przyzwoicie.
Napisano 12 Kwiecień 200619 l Co za nauczyciel zmusza cię do tworzenia takich rzeczy? To jest nieludzkie! Myślałem że tylko u mnie w szkole nauczyciele to debile a tu popatrz. Oni są wszechobecni. A jak się siatka prezentuje? W miarę czysta? Wyprostowałeś te splajny trochę czy nie?
Napisano 30 Kwiecień 200619 l Yo Kuba , te babolaste brzegi .. chodzi o cienie... nie potrzebujesz MS żeby się tego pozbyć . sa to "błędnie" / standardowo przez maxa przypisane grupy wygładzania. musisz spod poly pozmieniać przypisywanie grup. tam sa ostre kąty i tak się robi. potem ew. MS "separate by smoothing groups"
Napisano 30 Kwiecień 200619 l inna metoda: jak bedziesz modelowal splineami nurbsow to bedzie wszystko prosto, pozdr