Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem: otóż nie mogę uzyskać efektu częściowej przezroczystości na obiektach, np. liściach. Wszytsko niby jest ustawione tak, jak być powinno , a jednak...

Nie mogę uzyskac odpowiednich cieni (soft shadow) i wogóle pojawiają się jakieś badziewia. Normalnie nie stosując materiału fR jest wszytsko OK, ale nie ma GI, czyli to nie wchodzi w rachubę.

Poniżej przedstawiam screena i zamieszczam scene 18kB. Byłbym wdzieczny o poprawienie w razie czego i wysłanie na maila.

 

transparency.jpg

 

scena 18kB

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

lepiej sprawdz swoja alfa-mape w photoshopie...wyglada na to ze masz tam troche kolorkow ktore nie sa do konca czarne :)))

 

poza tym, tylko cienie raytrace biora pod uwage alfa-mapy.

Napisano

ale przecież to jest oryginalna mapa dołączana wraz z MAXem, na pewno jest czrne tam gdzie trzeba, a poza tym ta sama mapa w materiale STANDARD a nie fR wygląda dobrze

Napisano

witam!!!

 

Jezeli chodzi o cienie to proponuje wybrac reytraced shadows wtedy bedziesz mial identyczny cien jak obiekt . Co do reszy zgadzam sie zreszta sprawdz w photoshopie ;)

 

pozdrawiam

Napisano

Nie wiem czy to coś pomoże, ale zafrapował mnie cień który rzuca liść - wygląda jak jakiś szum. To nasuwa jedno pytanie - czy masz skrakowanego finala, bo zwykle w miejscach jego użycia pojawia się właśnie taki szum.

Napisano

Klicek ma rację. Obiekty, które mają być przeźroczyste i mają rzucać cienie muszą być oświetlone światłem z włączonym cieniem typu Raytrace. Inaczej nie uwzględniana jest przeźroczystość, choćbyś na głowie stanął. Nie wiem jak inne rodzaje cienie nie maxowe. Nie miałem do nich cierpliwości.

Napisano

witam!!!

 

El wieczur powiedz w jakim klanie grasz to moze zagramy officjala w ramch cb :)))) muahhahahah nie wiedzialem ze ludzie tutaj graja w cs^a :) odpisz na gg :) albo wykozystaj do czegos u2u :) chcialbym pogadac z maniakiem cs^a :)

Napisano

Czyli podsumujmy.

materia│ FR

cienie FR

rendering FR

A cieni nie widaŠ.

Wniosek zmie˝ wersjŕ FR.

Naprawdŕ nie wiem w czym tkwi problem. Sprawd╝ w opcjach FR renderingu. Tylko tam musi byŠ rozwi▒zanie.

 

Napisano

Rozwiazanie problemu przezroczystosci jest banalnie proste - napisalem kiedys obszerny artykul na ten temat do Magazynu 3D (Mapowanie Rzeczywistosci). Nigdy nie uzywaj kanalu opacity jesli chcesz aby obiekt mial 100% przezroczysty obszar. Definiujesz material dla liscia (final render) z mapa diffuse liscia (bez opacity), nastepnie definiujesz drugi material (standard) 100% niewidoczny - (wszystkie wartosci koloru i odbic na 0, self illum = 100%, filter = kolor bia│y itd. Obydwa materialy wstawiasz do materialu BLEND i dodajesz do niego maske = mape przezroczystosci liscia (w inwersji). I otrzymujesz idealnie 100% przezroczyste miejsca. Mozesz uzywac cieni Raytrace oraz fR Softshadows z opcja Transparency. Zalaczam Ci scene ale jest zapisana w maxie 5. To wszystko

Enjoy!

Napisano

I o to chodzi│o!!!

Teraz dzia│a, ale tylko z Soft Shadows i Raytrace, w Shadowmap i fRShadowmap cie˝ dalej ma postaŠ prostok▒ta, ale trudno ;)

Najwy┐ej trochŕ d│u┐ej siŕ bŕdzie renderowaŠ :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności