Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

!!!!!!!! TRANSPARENCY !!!!!!!!!!

Featured Replies

Napisano

Mam problem: otóż nie mogę uzyskać efektu częściowej przezroczystości na obiektach, np. liściach. Wszytsko niby jest ustawione tak, jak być powinno , a jednak...

Nie mogę uzyskac odpowiednich cieni (soft shadow) i wogóle pojawiają się jakieś badziewia. Normalnie nie stosując materiału fR jest wszytsko OK, ale nie ma GI, czyli to nie wchodzi w rachubę.

Poniżej przedstawiam screena i zamieszczam scene 18kB. Byłbym wdzieczny o poprawienie w razie czego i wysłanie na maila.

 

transparency.jpg

 

scena 18kB

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 3,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

lepiej sprawdz swoja alfa-mape w photoshopie...wyglada na to ze masz tam troche kolorkow ktore nie sa do konca czarne :)))

 

poza tym, tylko cienie raytrace biora pod uwage alfa-mapy.

Napisano
  • Autor

ale przecież to jest oryginalna mapa dołączana wraz z MAXem, na pewno jest czrne tam gdzie trzeba, a poza tym ta sama mapa w materiale STANDARD a nie fR wygląda dobrze

Napisano

Nie wiem czy to coś pomoże, ale zafrapował mnie cień który rzuca liść - wygląda jak jakiś szum. To nasuwa jedno pytanie - czy masz skrakowanego finala, bo zwykle w miejscach jego użycia pojawia się właśnie taki szum.

Napisano

Klicek ma rację. Obiekty, które mają być przeźroczyste i mają rzucać cienie muszą być oświetlone światłem z włączonym cieniem typu Raytrace. Inaczej nie uwzględniana jest przeźroczystość, choćbyś na głowie stanął. Nie wiem jak inne rodzaje cienie nie maxowe. Nie miałem do nich cierpliwości.

Napisano
  • Autor

Ale przecież w parametrach cienia fRSoftShadow jest nawet opcja USE TRANSPARENCY !!! To do czego ona służy??

Napisano

Czyli podsumujmy.

materia│ FR

cienie FR

rendering FR

A cieni nie widaŠ.

Wniosek zmie˝ wersjŕ FR.

Naprawdŕ nie wiem w czym tkwi problem. Sprawd╝ w opcjach FR renderingu. Tylko tam musi byŠ rozwi▒zanie.

 

Napisano

Rozwiazanie problemu przezroczystosci jest banalnie proste - napisalem kiedys obszerny artykul na ten temat do Magazynu 3D (Mapowanie Rzeczywistosci). Nigdy nie uzywaj kanalu opacity jesli chcesz aby obiekt mial 100% przezroczysty obszar. Definiujesz material dla liscia (final render) z mapa diffuse liscia (bez opacity), nastepnie definiujesz drugi material (standard) 100% niewidoczny - (wszystkie wartosci koloru i odbic na 0, self illum = 100%, filter = kolor bia│y itd. Obydwa materialy wstawiasz do materialu BLEND i dodajesz do niego maske = mape przezroczystosci liscia (w inwersji). I otrzymujesz idealnie 100% przezroczyste miejsca. Mozesz uzywac cieni Raytrace oraz fR Softshadows z opcja Transparency. Zalaczam Ci scene ale jest zapisana w maxie 5. To wszystko

Enjoy!

Napisano
  • Autor

I o to chodzi│o!!!

Teraz dzia│a, ale tylko z Soft Shadows i Raytrace, w Shadowmap i fRShadowmap cie˝ dalej ma postaŠ prostok▒ta, ale trudno ;)

Najwy┐ej trochŕ d│u┐ej siŕ bŕdzie renderowaŠ :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.