El Wieczor Napisano 1 Wrzesień 2002 Share Napisano 1 Wrzesień 2002 Mam problem: otóż nie mogę uzyskać efektu częściowej przezroczystości na obiektach, np. liściach. Wszytsko niby jest ustawione tak, jak być powinno , a jednak... Nie mogę uzyskac odpowiednich cieni (soft shadow) i wogóle pojawiają się jakieś badziewia. Normalnie nie stosując materiału fR jest wszytsko OK, ale nie ma GI, czyli to nie wchodzi w rachubę. Poniżej przedstawiam screena i zamieszczam scene 18kB. Byłbym wdzieczny o poprawienie w razie czego i wysłanie na maila. scena 18kB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anonymous Napisano 1 Wrzesień 2002 Share Napisano 1 Wrzesień 2002 lepiej sprawdz swoja alfa-mape w photoshopie...wyglada na to ze masz tam troche kolorkow ktore nie sa do konca czarne :))) poza tym, tylko cienie raytrace biora pod uwage alfa-mapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 1 Wrzesień 2002 Autor Share Napisano 1 Wrzesień 2002 ale przecież to jest oryginalna mapa dołączana wraz z MAXem, na pewno jest czrne tam gdzie trzeba, a poza tym ta sama mapa w materiale STANDARD a nie fR wygląda dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 13 Wrzesień 2002 Share Napisano 13 Wrzesień 2002 witam!!! Jezeli chodzi o cienie to proponuje wybrac reytraced shadows wtedy bedziesz mial identyczny cien jak obiekt . Co do reszy zgadzam sie zreszta sprawdz w photoshopie ;) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anonymous Napisano 15 Wrzesień 2002 Share Napisano 15 Wrzesień 2002 Nie wiem czy to coś pomoże, ale zafrapował mnie cień który rzuca liść - wygląda jak jakiś szum. To nasuwa jedno pytanie - czy masz skrakowanego finala, bo zwykle w miejscach jego użycia pojawia się właśnie taki szum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 16 Wrzesień 2002 Share Napisano 16 Wrzesień 2002 Klicek ma rację. Obiekty, które mają być przeźroczyste i mają rzucać cienie muszą być oświetlone światłem z włączonym cieniem typu Raytrace. Inaczej nie uwzględniana jest przeźroczystość, choćbyś na głowie stanął. Nie wiem jak inne rodzaje cienie nie maxowe. Nie miałem do nich cierpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 5 Październik 2002 Autor Share Napisano 5 Październik 2002 Ale przecież w parametrach cienia fRSoftShadow jest nawet opcja USE TRANSPARENCY !!! To do czego ona służy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 5 Październik 2002 Share Napisano 5 Październik 2002 witam!!! El wieczur powiedz w jakim klanie grasz to moze zagramy officjala w ramch cb :)))) muahhahahah nie wiedzialem ze ludzie tutaj graja w cs^a :) odpisz na gg :) albo wykozystaj do czegos u2u :) chcialbym pogadac z maniakiem cs^a :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 30 Październik 2002 Share Napisano 30 Październik 2002 Wiem, ┐e jest taka opcja, ale i tak nic nie daje. Mo┐e to pomo┐e gdy u┐yjesz materia│u FR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 30 Październik 2002 Autor Share Napisano 30 Październik 2002 no w│aÂnie o to chodzi, ┐e u┐ywam materia│u fR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 5 Listopad 2002 Share Napisano 5 Listopad 2002 Czyli podsumujmy. materia│ FR cienie FR rendering FR A cieni nie widaŠ. Wniosek zmie˝ wersjŕ FR. Naprawdŕ nie wiem w czym tkwi problem. Sprawd╝ w opcjach FR renderingu. Tylko tam musi byŠ rozwi▒zanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MareG Napisano 5 Listopad 2002 Share Napisano 5 Listopad 2002 Rozwiazanie problemu przezroczystosci jest banalnie proste - napisalem kiedys obszerny artykul na ten temat do Magazynu 3D (Mapowanie Rzeczywistosci). Nigdy nie uzywaj kanalu opacity jesli chcesz aby obiekt mial 100% przezroczysty obszar. Definiujesz material dla liscia (final render) z mapa diffuse liscia (bez opacity), nastepnie definiujesz drugi material (standard) 100% niewidoczny - (wszystkie wartosci koloru i odbic na 0, self illum = 100%, filter = kolor bia│y itd. Obydwa materialy wstawiasz do materialu BLEND i dodajesz do niego maske = mape przezroczystosci liscia (w inwersji). I otrzymujesz idealnie 100% przezroczyste miejsca. Mozesz uzywac cieni Raytrace oraz fR Softshadows z opcja Transparency. Zalaczam Ci scene ale jest zapisana w maxie 5. To wszystko Enjoy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MareG Napisano 5 Listopad 2002 Share Napisano 5 Listopad 2002 tak to ma wygladac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 5 Listopad 2002 Share Napisano 5 Listopad 2002 Ale zobacz, ┐e u Ciebie cie˝ i tak odpowiada kszta│towi liÂcia a ElWieczorowi nie. I tu jest pies pogrzebany:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
El Wieczor Napisano 5 Listopad 2002 Autor Share Napisano 5 Listopad 2002 I o to chodzi│o!!! Teraz dzia│a, ale tylko z Soft Shadows i Raytrace, w Shadowmap i fRShadowmap cie˝ dalej ma postaŠ prostok▒ta, ale trudno ;) Najwy┐ej trochŕ d│u┐ej siŕ bŕdzie renderowaŠ :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się