Skocz do zawartości

CAT2 muscle, podlaczenie sfere radius do CATbones


vv3k70r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tradycyjnie z czyms skomplikwanym.

 

O ile na max standart bones mozna powiazac parametr angle child-parent do

parametru sfery udajacej miesien, o tyle nie wychodzi mi to na CAT2bones dla rigu czegokolwiek, bo te czesci ciala nei maja takeigo parametru wzgledem parent :(

 

sytuacja jest nastepujaca, sa dwie CAT2kosci i jest sfera (na ktorej pozniej bedzie CATmuscle, ale to juz nie jest problem)

jak polaczyc radius sfery z katem meidzy koscmi?

prosze o skuteczne i animowalne rozwiazanie

 

probowalem powiazac ja z linijka (helpers) i jej parametrem lenght przy uzyciu wire param,

wiazlao tylko na start, po ruchu zmieniala sie dlugosc linijka a sfery nie,

probowalem z protractorem, protractor kat meirzy, ale sferze nei apsowalo i znikala

 

mam kilka skutecznych rozwiazan, ale sa przekombinowane (jak uzycie szkieletu do szkieletu, czy zastopienai meisni standart max bonesami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

widze ze sobie sam musze odpisac bo chetnych malo, jakbym gadal sam do siebie

 

wiec zrobilem tak, kulka juz powiazala radius z obrotem lokalnym CATbonesa, tyle ze trzeba bylo wlaczyc warstwe animacji i zielonego playa;

teraz pies zdycha w tym ze tam musi byc dodany jakis kontroler, zeby cyferka odnoszaca sie do sfere-radius byla wysoka z miejsca i zmeinaila sie proporcjonalnei do obrotu,

bo stanalem na tym , ze zeby przygotowac model do pracy musze zrobic obrot lokalny o na przyklad 5x360stopni zeby sfere urosla z zera do potrzeb, i wtedy chodzi cacy

 

no przeciez cos tu jest nie tak, prosze mnie wyprostowac z tym jaki kontroler tam dopisac i ktore parametry sa wazne.. bo deba stanalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto moj przepis. Jest sobie sphera gdzie na koncach jej sa helpery poprzypisywane do odpowiednich kosci. Zeby wyszedl ruch oczywiscie jeden z helperow musi byc odrobine przesuniety w strone drugiej kosci aby jak sie zginala dana kosc zmieniala sie odleglosc miedzy helperami. No i tak wiec jest sobie spherka. Odpalsz Track view curve editora i tam do w funkcji scale dla tej sphery zamieniasz kontroler z float beizer na Script controler - dajesz proporties i ci sie odpala ramka gdzie wpisujesz taki kod:

 

pos1=$pup11.transform.position

pos2=$pup12.transform.position

roz = [0.48,0.6,1.8]

squ = [0.89,0.674,1.55]

rozD=70

squD=60

dlugosc = length(pos2 - pos1)

--[1,1,dlugosc]

ratio = (dlugosc - squD)/(rozD-squD)

(squ+((roz-squ)*ratio))

 

Pup11 i pup12 to sa nazwy helperow. Pos1 i pos2 podaje nam wartosci gdzie helpery sie znajduja w przestrzeni. Roz(rozciaganie) i squ(hmm squoszowanie :) ) nie pamietam co dokladnie oznaczaly ale zdaje sie ze max i min rozciagniecie shpery (jak zmierzyc takie parametry. Wystarczy przed jeszcze rozpoczeciem wpisywania tego kodu przeskalowac sobie sphere recznie odpalic kontroler script i tam beda podane zamiast wartosci [1,1,1] wartosc jaka ty przeskalowales recznie - jakos tak). Wracajac do tematu RozD i squD to sa wspolczynniki odpowiadajace za rozciaganie i zciaganie sphery(nimy sie bawisz na koncu i dopasowujesz je tak aby ci odpowiadaly momenty scalowania). parametr dlugosc oczywiscie chyba nie trzeba tlumaczyc, no i ratio to juz czysta matematyka.

 

Mam nadzieje ze to mniej wiecej wytlumaczylem odpowiednio i ze sobie z tym poradzisz. POWODZENIA

 

PS. Ja sie z tym dlugo meczylem i to jest jedyna poprawne rozwiazanie jakie znalazlem dla CATa, nie uzywajac zadnych dodatkowych helperowych plugow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tapem tez probowalem w podobny sposob tez za pomoca scripta niestety ale nie dalo sie odczytac wspolczynnika length tylko jak sie zaznaczylo opcje specify length to wtedy mozna bylo kontrolowac go ale on wtedy jest niezalezny od targeta wiec wychodzila z tego jedna wielka kupusia :). I o ile pamietam jak chcialem to zrobic tez w WpD to sie nie dalo czegos tam powiazac ze sphera. Moze ty na cos wpadniesz co ja przeoczylem mozesz poprobowac sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skad wziasc nazwe tych dummyhelpers :( wpisuje te copodaje max ze tak sie obiekt nazywa, wywala mi ze podano nieprawidlowe wartosci (i podejrzewam ze to te)

ale kmini einne rozwiazanie

 

tak glupie ze az smieszne

 

i juz je mam :)

 

wiec robimy tak :)

jest sobie CATludzik

dajemy mu kulke na bicepsa,

obok ludzika stawiamy helper slider

i teraz laczymy obrot Z przedramienia do slidera przy uzyciu wire parameters,

sposob laczenia:

obrot masterslider value

 

ustawiamy slider min value na 1, max na 4,

 

teraz lapiemy sfere i laczymy ja ze sliderem:

sfere radius

 

jakby bylo potrzebne to rzuce plik jak to dziala :)

--------------------------------------------------

update:

wykminilem lepsze, prostsze, bardziej chamskie rozwiazanie czytelne graficznie i dzialajace zawsze,

 

zalozmy ze biceps (choc robilem prostownik kregoslupa)

zalozmy ze mamy cat

dajemy kosci (takei zwykle bones) na ksztalt muskula o odpowiednim zgieciu,

robimi mu hi ik

podlaczame najstarsza kosc do ramienia, ik poniezej lokcia

zginamy :)

hehehe, dobre :P

teraz dodajemy pare kosci ale pod katem, tak zeby dawaly wypuklosc w prawo i drugi zestaw w lewo (ze skosem), i podlaczamy do poprzedniego zestawu

teraz zginajac lape napinaja nam sie meisnie,

bez parametrow, bez skakania, wszystko widac

teraz podlaczamy jakis tam ksztalt pod te kosci,

i mamy miesien,

CAT muscle podlaczylem nawet ta wbudowana kolizja detectem do kosci i tez dzialalo,

 

czyli dalo sie prosto, latwo i dokladnie :)

 

o tym ze przy uzyciu tego mozna bez cienia zenady robic wlokno po wloknie i beda wspoldzialac nawet bez systemu kolizji nie wspomne, bo lekarz mi nie zaleca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności