vv3k70r Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 Witam, tradycyjnie z czyms skomplikwanym. O ile na max standart bones mozna powiazac parametr angle child-parent do parametru sfery udajacej miesien, o tyle nie wychodzi mi to na CAT2bones dla rigu czegokolwiek, bo te czesci ciala nei maja takeigo parametru wzgledem parent :( sytuacja jest nastepujaca, sa dwie CAT2kosci i jest sfera (na ktorej pozniej bedzie CATmuscle, ale to juz nie jest problem) jak polaczyc radius sfery z katem meidzy koscmi? prosze o skuteczne i animowalne rozwiazanie probowalem powiazac ja z linijka (helpers) i jej parametrem lenght przy uzyciu wire param, wiazlao tylko na start, po ruchu zmieniala sie dlugosc linijka a sfery nie, probowalem z protractorem, protractor kat meirzy, ale sferze nei apsowalo i znikala mam kilka skutecznych rozwiazan, ale sa przekombinowane (jak uzycie szkieletu do szkieletu, czy zastopienai meisni standart max bonesami).
vv3k70r Napisano 18 Kwiecień 2006 Autor Napisano 18 Kwiecień 2006 widze ze sobie sam musze odpisac bo chetnych malo, jakbym gadal sam do siebie wiec zrobilem tak, kulka juz powiazala radius z obrotem lokalnym CATbonesa, tyle ze trzeba bylo wlaczyc warstwe animacji i zielonego playa; teraz pies zdycha w tym ze tam musi byc dodany jakis kontroler, zeby cyferka odnoszaca sie do sfere-radius byla wysoka z miejsca i zmeinaila sie proporcjonalnei do obrotu, bo stanalem na tym , ze zeby przygotowac model do pracy musze zrobic obrot lokalny o na przyklad 5x360stopni zeby sfere urosla z zera do potrzeb, i wtedy chodzi cacy no przeciez cos tu jest nie tak, prosze mnie wyprostowac z tym jaki kontroler tam dopisac i ktore parametry sa wazne.. bo deba stanalem
SUPER_OkO Napisano 19 Kwiecień 2006 Napisano 19 Kwiecień 2006 Oto moj przepis. Jest sobie sphera gdzie na koncach jej sa helpery poprzypisywane do odpowiednich kosci. Zeby wyszedl ruch oczywiscie jeden z helperow musi byc odrobine przesuniety w strone drugiej kosci aby jak sie zginala dana kosc zmieniala sie odleglosc miedzy helperami. No i tak wiec jest sobie spherka. Odpalsz Track view curve editora i tam do w funkcji scale dla tej sphery zamieniasz kontroler z float beizer na Script controler - dajesz proporties i ci sie odpala ramka gdzie wpisujesz taki kod: pos1=$pup11.transform.position pos2=$pup12.transform.position roz = [0.48,0.6,1.8] squ = [0.89,0.674,1.55] rozD=70 squD=60 dlugosc = length(pos2 - pos1) --[1,1,dlugosc] ratio = (dlugosc - squD)/(rozD-squD) (squ+((roz-squ)*ratio)) Pup11 i pup12 to sa nazwy helperow. Pos1 i pos2 podaje nam wartosci gdzie helpery sie znajduja w przestrzeni. Roz(rozciaganie) i squ(hmm squoszowanie :) ) nie pamietam co dokladnie oznaczaly ale zdaje sie ze max i min rozciagniecie shpery (jak zmierzyc takie parametry. Wystarczy przed jeszcze rozpoczeciem wpisywania tego kodu przeskalowac sobie sphere recznie odpalic kontroler script i tam beda podane zamiast wartosci [1,1,1] wartosc jaka ty przeskalowales recznie - jakos tak). Wracajac do tematu RozD i squD to sa wspolczynniki odpowiadajace za rozciaganie i zciaganie sphery(nimy sie bawisz na koncu i dopasowujesz je tak aby ci odpowiadaly momenty scalowania). parametr dlugosc oczywiscie chyba nie trzeba tlumaczyc, no i ratio to juz czysta matematyka. Mam nadzieje ze to mniej wiecej wytlumaczylem odpowiednio i ze sobie z tym poradzisz. POWODZENIA PS. Ja sie z tym dlugo meczylem i to jest jedyna poprawne rozwiazanie jakie znalazlem dla CATa, nie uzywajac zadnych dodatkowych helperowych plugow
vv3k70r Napisano 19 Kwiecień 2006 Autor Napisano 19 Kwiecień 2006 dzieki Super_oko a mam pytanie, czy moglbys mi pwoeidziec jak przypisac radius sfery do miarki (tape helper), ktory meirzy dlugosc miesnia, to tez moglby byc rozwiazanie, ale sie dziadostwo nei animuje wraz ze zmiana dlugosci :)
SUPER_OkO Napisano 19 Kwiecień 2006 Napisano 19 Kwiecień 2006 Z tapem tez probowalem w podobny sposob tez za pomoca scripta niestety ale nie dalo sie odczytac wspolczynnika length tylko jak sie zaznaczylo opcje specify length to wtedy mozna bylo kontrolowac go ale on wtedy jest niezalezny od targeta wiec wychodzila z tego jedna wielka kupusia :). I o ile pamietam jak chcialem to zrobic tez w WpD to sie nie dalo czegos tam powiazac ze sphera. Moze ty na cos wpadniesz co ja przeoczylem mozesz poprobowac sobie.
vv3k70r Napisano 20 Kwiecień 2006 Autor Napisano 20 Kwiecień 2006 nie wiem skad wziasc nazwe tych dummyhelpers :( wpisuje te copodaje max ze tak sie obiekt nazywa, wywala mi ze podano nieprawidlowe wartosci (i podejrzewam ze to te) ale kmini einne rozwiazanie tak glupie ze az smieszne i juz je mam :) wiec robimy tak :) jest sobie CATludzik dajemy mu kulke na bicepsa, obok ludzika stawiamy helper slider i teraz laczymy obrot Z przedramienia do slidera przy uzyciu wire parameters, sposob laczenia: obrot masterslider value ustawiamy slider min value na 1, max na 4, teraz lapiemy sfere i laczymy ja ze sliderem: sfere radius jakby bylo potrzebne to rzuce plik jak to dziala :) -------------------------------------------------- update: wykminilem lepsze, prostsze, bardziej chamskie rozwiazanie czytelne graficznie i dzialajace zawsze, zalozmy ze biceps (choc robilem prostownik kregoslupa) zalozmy ze mamy cat dajemy kosci (takei zwykle bones) na ksztalt muskula o odpowiednim zgieciu, robimi mu hi ik podlaczame najstarsza kosc do ramienia, ik poniezej lokcia zginamy :) hehehe, dobre :P teraz dodajemy pare kosci ale pod katem, tak zeby dawaly wypuklosc w prawo i drugi zestaw w lewo (ze skosem), i podlaczamy do poprzedniego zestawu teraz zginajac lape napinaja nam sie meisnie, bez parametrow, bez skakania, wszystko widac teraz podlaczamy jakis tam ksztalt pod te kosci, i mamy miesien, CAT muscle podlaczylem nawet ta wbudowana kolizja detectem do kosci i tez dzialalo, czyli dalo sie prosto, latwo i dokladnie :) o tym ze przy uzyciu tego mozna bez cienia zenady robic wlokno po wloknie i beda wspoldzialac nawet bez systemu kolizji nie wspomne, bo lekarz mi nie zaleca
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się