JackVasi Napisano 21 Kwiecień 2006 Napisano 21 Kwiecień 2006 Nie wiem gdzie to zamiescic. Chciałbym, aby po wyjsciu z 6 emiterow, czasteczki układały się w kule. Czy to mozliwe? jeszcze raz: czasteczki wylatuja z emitera. leca do gory i ukladaja sie w sfere (kule). Czy to mozliwe? jesli tak to napiszcie jak to zrobic. gdy sie nie da, to prosilbym o takie samo tylko z jednego emitera (wiem ze z jednego sie da) Prosze o pomoc i z gory dziekuje!
Ania Napisano 21 Kwiecień 2006 Napisano 21 Kwiecień 2006 nie jest to może zbyt eleganckie rozwiązanie, ale da się tak: pcloud, i jako object-based emitter coś, co wylatuje z emitera i potem (morph) przekształca się w kulę.
Leru Napisano 21 Kwiecień 2006 Napisano 21 Kwiecień 2006 można to zrobić np. używając w PFlow testu find target. Czyli podpinasz jakiś obiekt niech będzie sobie tym celem i tam cząsteczki lecą. Jednak nie ułożą się w kulę. Co proponuję, to wstawić grawitację i sferyczny deflektor, który będzie w sobie cząsteczki trzymał. Niech grawitacja przyciągnie do siebie cząsteczki, a deflektor niech się zmniejszy i utrzyma je w sobie. To tak po krótce. Można też bardziej skomplikować np. wstawić grawitację, naokoło niej dać dwa deflectory jeden większy od drugiego. Wstawić do PFlow test collision do którego listy można wrzucić pierwszy (mniejszy deflektor) a po kolizji, niech cząsteczki odbijają się od drugiego (większego) deflectora. Wtedy nie będzie potrzeby animować nic, a cząsteczki pozostaną w kuli. Trzeba pamiętać też, że deflektory mają wiele opcji takich jak bounce, variation, chaos i friction, które warto wykorzystać, żeby dodać ruchowi cząsteczek swego rodzaju niepowtarzalności. Bounce to siła z jaką odbija deflektor, variation o zróżnicowanie tej siły, chaos określa różnorodność kierunków odbicia a friction mówi w jakim stopniu cząsteczki mają się "przyklejać" do powierzchni deflektora.
JackVasi Napisano 22 Kwiecień 2006 Autor Napisano 22 Kwiecień 2006 Dzieki Leru! ten pierwszy sposob nie dzialal, ale drugi - bosko! jeszcze raz dziekuje. Aha - bedzie kolejny tutorial o PFlow?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się