Polik Napisano 23 Kwiecień 2006 Napisano 23 Kwiecień 2006 Witam! Jestem w trakcie tworzenia animacji i zanim zabiore sie za postacie chcialbym sie czegos od was dowiedziec. Jak tworzycie kolejne scenerie to trzymacie sie jakiejs przyjetej skali czy modelujecie jak wam leci a pozniej skalujecie tylko postac pod scene? Pamietam, ze kiedys jak robilem pewna animke to mialem troszke z tym problemow, bo kiedy postac byla za mala i jak ja skalowalem to jakies waly wychodzily juz nie pamietam dokldnie co sie dzialo ale wiem, ze stracilem na tym sporo swoich nerwow. Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam Polik
piotrek Napisano 23 Kwiecień 2006 Napisano 23 Kwiecień 2006 Myślę, że najlepiej jest robić od początku wszystko w jednej skali. Ewentualnie postać można bez problemu przeskalować przed riggingiem i animacją.
Shogun 3D Napisano 23 Kwiecień 2006 Napisano 23 Kwiecień 2006 Mintrill ma rację. Zresztą jest pewna prosta zasada, którą warto mieć we krwi: każdy, ale to absolutnie każdy obiekt robisz od razu w skali 1:1. Najlepiej defaultowo ustawić sobie sklę metryczną w maxie, i potem jak robisz człowieka, to na przykład zawsze o wzroście 175cm. Albo jak dzbanek to o wys. 40 cm... itd.
kannu Napisano 24 Kwiecień 2006 Napisano 24 Kwiecień 2006 serwusik :) SKALA TO PODSTAWA ! Teoretycznie mozna skalowac potem , ale czesto sie cos chrzani - czasem kinematyka, czesto shag hair itp. Ustal sobie skale - zrob imitacje ludzika z trzech boxów - i wszystko dostosowuj do tej skali - wtedy nie zginiesz :) Bagatelizowanie zagadnień skali to jedna z przyczyn nerwic ! :) pozdrawiam i życze powodzenia :)
Polik Napisano 25 Kwiecień 2006 Autor Napisano 25 Kwiecień 2006 "Skala to podstawa" - dobre :) a ja nigdy do skali nie przywiazywalem wiekszej uwagi. No nic trzeba bedzie zmienic przyzwyczajenia :) Dzieki!
Kris_R Napisano 25 Kwiecień 2006 Napisano 25 Kwiecień 2006 Zawsze można ludka zostawić skoro rig się sypie i przeskalować całą scenę względem ludka i potem jej wyzerować transformacje jeśli ma być animowana... można się tak ratować
Polik Napisano 26 Kwiecień 2006 Autor Napisano 26 Kwiecień 2006 No teraz bede musial wszystkie sceny jakie zrobilem pomniejszyc/powiekszyc do odpowiedniej skali. A jak mozna "wyzerowac transformacje"?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się