Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Jestem w trakcie tworzenia animacji i zanim zabiore sie za postacie chcialbym sie czegos od was dowiedziec. Jak tworzycie kolejne scenerie to trzymacie sie jakiejs przyjetej skali czy modelujecie jak wam leci a pozniej skalujecie tylko postac pod scene? Pamietam, ze kiedys jak robilem pewna animke to mialem troszke z tym problemow, bo kiedy postac byla za mala i jak ja skalowalem to jakies waly wychodzily juz nie pamietam dokldnie co sie dzialo ale wiem, ze stracilem na tym sporo swoich nerwow.

 

Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam Polik

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 904
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Myślę, że najlepiej jest robić od początku wszystko w jednej skali.

Ewentualnie postać można bez problemu przeskalować przed riggingiem i animacją.

Napisano

Mintrill ma rację. Zresztą jest pewna prosta zasada, którą warto mieć we krwi: każdy, ale to absolutnie każdy obiekt robisz od razu w skali 1:1. Najlepiej defaultowo ustawić sobie sklę metryczną w maxie, i potem jak robisz człowieka, to na przykład zawsze o wzroście 175cm. Albo jak dzbanek to o wys. 40 cm... itd.

Napisano

serwusik :)

SKALA TO PODSTAWA !

Teoretycznie mozna skalowac potem , ale czesto sie cos chrzani - czasem kinematyka, czesto shag hair itp.

Ustal sobie skale - zrob imitacje ludzika z trzech boxów - i wszystko dostosowuj do tej skali - wtedy nie zginiesz :)

Bagatelizowanie zagadnień skali to jedna z przyczyn nerwic ! :)

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Napisano
  • Autor

"Skala to podstawa" - dobre :) a ja nigdy do skali nie przywiazywalem wiekszej uwagi. No nic trzeba bedzie zmienic przyzwyczajenia :)

 

Dzieki!

Napisano

Zawsze można ludka zostawić skoro rig się sypie i przeskalować całą scenę względem ludka i potem jej wyzerować transformacje jeśli ma być animowana... można się tak ratować

Napisano
  • Autor

No teraz bede musial wszystkie sceny jakie zrobilem pomniejszyc/powiekszyc do odpowiedniej skali. A jak mozna "wyzerowac transformacje"?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności