Jump to content

Proporcje w animacji


Polik
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Jestem w trakcie tworzenia animacji i zanim zabiore sie za postacie chcialbym sie czegos od was dowiedziec. Jak tworzycie kolejne scenerie to trzymacie sie jakiejs przyjetej skali czy modelujecie jak wam leci a pozniej skalujecie tylko postac pod scene? Pamietam, ze kiedys jak robilem pewna animke to mialem troszke z tym problemow, bo kiedy postac byla za mala i jak ja skalowalem to jakies waly wychodzily juz nie pamietam dokldnie co sie dzialo ale wiem, ze stracilem na tym sporo swoich nerwow.

 

Z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam Polik

Link to comment
Share on other sites

Mintrill ma rację. Zresztą jest pewna prosta zasada, którą warto mieć we krwi: każdy, ale to absolutnie każdy obiekt robisz od razu w skali 1:1. Najlepiej defaultowo ustawić sobie sklę metryczną w maxie, i potem jak robisz człowieka, to na przykład zawsze o wzroście 175cm. Albo jak dzbanek to o wys. 40 cm... itd.

Link to comment
Share on other sites

serwusik :)

SKALA TO PODSTAWA !

Teoretycznie mozna skalowac potem , ale czesto sie cos chrzani - czasem kinematyka, czesto shag hair itp.

Ustal sobie skale - zrob imitacje ludzika z trzech boxów - i wszystko dostosowuj do tej skali - wtedy nie zginiesz :)

Bagatelizowanie zagadnień skali to jedna z przyczyn nerwic ! :)

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy