Skocz do zawartości

Modelowanie z 3 rzutów


DesignStudio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam niezbyt długo maxa ale jakoś sobie już radze z modelowaniem prostych obiektów (biurko itp). Wziąłem sie ostatnio za modelowanie pewnego modelu myszki logitecha. Znalazłem 3 świetne rzuty, ustawiłem w maxie i teraz nie mam pojecia jak sobie z nimi radzić. Wymodelowałem podstawe (w widoku top) i poźniej dopasowywałem to w innych rzutach ale gdy w jednym dopasowywałem w innych sie psuło.

 

Dołączam obrazki. I prosze o porady w jaki sposób mam to wymodelować

 

blue1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nigdy idealnie nie ustawisz rzutów (np.czasami trzeba je wyskalować względem siebie),nie trzymaj sieich kurczowo.Staraj sieraczej korzystać z okna "perspective",porównuj ze zwykłym zdjęciem.Uzyj wyobraźni,mi pomaga-nei wiem co inni sądzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wiem. Problem w tym o czym mowie od 2 dnii.... ehh... w jednym widoku ustawiam w innym sie pierdzieli i po 10 minutach mam tak pomieszaną siatke ze wyglada jakby ktos myszke granatem potraktował. Po prostu jak sie do tego zbierać. Czy najpierw zrobic kawalek myszki, extrudować i iść dalej czy może jakoś inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to baardzo skomplikowany model.. przynajmniej jak dla beginera ...

zaczynaj od boxa (albo plane.. nawet lepiej) . wyobraź sobie ile będziesz potrzebować segmentów...

potem convert to editable poly.. i jechane :) nie ma zasad.. to trzeba czuć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od polygonu (plane 1x1), skonwertuj na editable poly i extrudując i weldując posuwaj sie dalej. Najlepiej używać 2 rzutów jako podstawowych i na nich modelować a 3 używać jako pomocniczy, gdy to konieczne. Pozwoli to uniknąć powszechnej bolączki niedopasowania dokładnego rzutów. A co do pytania czy modelowac jako jeden kawałek czy jako wiele to polecam jako jeden. Zawsze możesz oteksturować różnymi materialami przez zmiane id polygonów i materiał typu multi/subobject. No zawsze też możesz póżniej podzielić jeden model na części przez detach. Powodzenia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności