DesignStudio Napisano 3 Maj 2006 Share Napisano 3 Maj 2006 Witam. Mam niezbyt długo maxa ale jakoś sobie już radze z modelowaniem prostych obiektów (biurko itp). Wziąłem sie ostatnio za modelowanie pewnego modelu myszki logitecha. Znalazłem 3 świetne rzuty, ustawiłem w maxie i teraz nie mam pojecia jak sobie z nimi radzić. Wymodelowałem podstawe (w widoku top) i poźniej dopasowywałem to w innych rzutach ale gdy w jednym dopasowywałem w innych sie psuło. Dołączam obrazki. I prosze o porady w jaki sposób mam to wymodelować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 3 Maj 2006 Share Napisano 3 Maj 2006 po skończeniu dopasowywania obrazka tła do modelu, wciskasz CTRL+ALT+B i tak we wszystkich vueportach (możesz to również zrobić za pomocą ALT+B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DesignStudio Napisano 3 Maj 2006 Autor Share Napisano 3 Maj 2006 chyba sie nie zrozumieliśmy - to co mi wyszło nie przypomina myszki. A pozatym ctrl alt b nic nie zmienia. Chce poprostu jakieś porady, czy modelować kazdy kawalek myszki czy całą bryłe razem etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Machu Napisano 3 Maj 2006 Share Napisano 3 Maj 2006 Kolejno zaznaczając punkty ustawiaj je w odpowiednim miejscu względem każdego z widoków. Ustawić widok możesz przy pomocy Alt+Z bądź dokładniej Ctrl+P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DesignStudio Napisano 3 Maj 2006 Autor Share Napisano 3 Maj 2006 hmmm chyba dalej nie o to chodzi. Kazdy verticles mam ukladac wg tych bluecostam. bo cos mi cicho mowi zebym kazdy element myszki (zwykle poprostu roznica kolorow) wymodelował osobno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paul_PL Napisano 3 Maj 2006 Share Napisano 3 Maj 2006 Nigdy idealnie nie ustawisz rzutów (np.czasami trzeba je wyskalować względem siebie),nie trzymaj sieich kurczowo.Staraj sieraczej korzystać z okna "perspective",porównuj ze zwykłym zdjęciem.Uzyj wyobraźni,mi pomaga-nei wiem co inni sądzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReflectVision Napisano 3 Maj 2006 Share Napisano 3 Maj 2006 dokladnie tak jak poweidziel paul, nigdy nie ustawisz wszystkich rzutow BP idealnie, ale to nic, wystarczy dobra wyobraznia trojwymiarowa i wszystko idzie ok :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DesignStudio Napisano 3 Maj 2006 Autor Share Napisano 3 Maj 2006 ok wiem. Problem w tym o czym mowie od 2 dnii.... ehh... w jednym widoku ustawiam w innym sie pierdzieli i po 10 minutach mam tak pomieszaną siatke ze wyglada jakby ktos myszke granatem potraktował. Po prostu jak sie do tego zbierać. Czy najpierw zrobic kawalek myszki, extrudować i iść dalej czy może jakoś inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReflectVision Napisano 3 Maj 2006 Share Napisano 3 Maj 2006 poszukaj sobie videotutorialu o modelowaniu audi polymodelingiem, tam jest pokazany proces ukladania siatki wg. BP. Jak nie bedziesz umial znaleźć to Ci spróbuje poszukać Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 3 Maj 2006 Share Napisano 3 Maj 2006 mx1000.......swietna myszka! mam od pol roku! :D btw...radze wychodzic z boxów a nie z kulki..... i jeszcze cos.......i moja rada....nei modeluj na 1 oknie tylko na wszystkich! :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DesignStudio Napisano 3 Maj 2006 Autor Share Napisano 3 Maj 2006 hehe po pierwsze to jest z boxa, po drogie modeluje na wszystkich vievach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bruneq Napisano 3 Maj 2006 Share Napisano 3 Maj 2006 z boxa??? to co to na goorze ma tak duzo edgow?! jak modelujesz na wszystkich to nie rozumiem jak ci sie rozpada siatka?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DesignStudio Napisano 3 Maj 2006 Autor Share Napisano 3 Maj 2006 ja tez nie rozmie dlaczego sie rozpada ale to jest box 7,7,7 i troche poextrudowany i pomieszany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ReflectVision Napisano 3 Maj 2006 Share Napisano 3 Maj 2006 a sprobuj ją zrobić z plane 1x1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzyhhh Napisano 3 Maj 2006 Share Napisano 3 Maj 2006 jest to baardzo skomplikowany model.. przynajmniej jak dla beginera ... zaczynaj od boxa (albo plane.. nawet lepiej) . wyobraź sobie ile będziesz potrzebować segmentów... potem convert to editable poly.. i jechane :) nie ma zasad.. to trzeba czuć ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Derfalon Napisano 1 Lipiec 2006 Share Napisano 1 Lipiec 2006 Zacznij od polygonu (plane 1x1), skonwertuj na editable poly i extrudując i weldując posuwaj sie dalej. Najlepiej używać 2 rzutów jako podstawowych i na nich modelować a 3 używać jako pomocniczy, gdy to konieczne. Pozwoli to uniknąć powszechnej bolączki niedopasowania dokładnego rzutów. A co do pytania czy modelowac jako jeden kawałek czy jako wiele to polecam jako jeden. Zawsze możesz oteksturować różnymi materialami przez zmiane id polygonów i materiał typu multi/subobject. No zawsze też możesz póżniej podzielić jeden model na części przez detach. Powodzenia:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi