Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam niezbyt długo maxa ale jakoś sobie już radze z modelowaniem prostych obiektów (biurko itp). Wziąłem sie ostatnio za modelowanie pewnego modelu myszki logitecha. Znalazłem 3 świetne rzuty, ustawiłem w maxie i teraz nie mam pojecia jak sobie z nimi radzić. Wymodelowałem podstawe (w widoku top) i poźniej dopasowywałem to w innych rzutach ale gdy w jednym dopasowywałem w innych sie psuło.

 

Dołączam obrazki. I prosze o porady w jaki sposób mam to wymodelować

 

blue1.jpg

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

po skończeniu dopasowywania obrazka tła do modelu, wciskasz CTRL+ALT+B i tak we wszystkich vueportach (możesz to również zrobić za pomocą ALT+B)

Napisano
  • Autor

chyba sie nie zrozumieliśmy - to co mi wyszło nie przypomina myszki. A pozatym ctrl alt b nic nie zmienia.

Chce poprostu jakieś porady, czy modelować kazdy kawalek myszki czy całą bryłe razem etc.

Napisano

Kolejno zaznaczając punkty ustawiaj je w odpowiednim miejscu względem każdego z widoków. Ustawić widok możesz przy pomocy Alt+Z bądź dokładniej Ctrl+P.

Napisano
  • Autor

hmmm chyba dalej nie o to chodzi. Kazdy verticles mam ukladac wg tych bluecostam. bo cos mi cicho mowi zebym kazdy element myszki (zwykle poprostu roznica kolorow) wymodelował osobno

Napisano

Nigdy idealnie nie ustawisz rzutów (np.czasami trzeba je wyskalować względem siebie),nie trzymaj sieich kurczowo.Staraj sieraczej korzystać z okna "perspective",porównuj ze zwykłym zdjęciem.Uzyj wyobraźni,mi pomaga-nei wiem co inni sądzą.

Napisano

dokladnie tak jak poweidziel paul, nigdy nie ustawisz wszystkich rzutow BP idealnie, ale to nic, wystarczy dobra wyobraznia trojwymiarowa i wszystko idzie ok :)

Napisano
  • Autor

ok wiem. Problem w tym o czym mowie od 2 dnii.... ehh... w jednym widoku ustawiam w innym sie pierdzieli i po 10 minutach mam tak pomieszaną siatke ze wyglada jakby ktos myszke granatem potraktował. Po prostu jak sie do tego zbierać. Czy najpierw zrobic kawalek myszki, extrudować i iść dalej czy może jakoś inaczej

Napisano

poszukaj sobie videotutorialu o modelowaniu audi polymodelingiem, tam jest pokazany proces ukladania siatki wg. BP. Jak nie bedziesz umial znaleźć to Ci spróbuje poszukać

 

Pozdro

Napisano

mx1000.......swietna myszka! mam od pol roku! :D btw...radze wychodzic z boxów a nie z kulki..... i jeszcze cos.......i moja rada....nei modeluj na 1 oknie tylko na wszystkich! :P

Napisano

z boxa??? to co to na goorze ma tak duzo edgow?! jak modelujesz na wszystkich to nie rozumiem jak ci sie rozpada siatka?!

Napisano

jest to baardzo skomplikowany model.. przynajmniej jak dla beginera ...

zaczynaj od boxa (albo plane.. nawet lepiej) . wyobraź sobie ile będziesz potrzebować segmentów...

potem convert to editable poly.. i jechane :) nie ma zasad.. to trzeba czuć ;)

Napisano

Zacznij od polygonu (plane 1x1), skonwertuj na editable poly i extrudując i weldując posuwaj sie dalej. Najlepiej używać 2 rzutów jako podstawowych i na nich modelować a 3 używać jako pomocniczy, gdy to konieczne. Pozwoli to uniknąć powszechnej bolączki niedopasowania dokładnego rzutów. A co do pytania czy modelowac jako jeden kawałek czy jako wiele to polecam jako jeden. Zawsze możesz oteksturować różnymi materialami przez zmiane id polygonów i materiał typu multi/subobject. No zawsze też możesz póżniej podzielić jeden model na części przez detach. Powodzenia:)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności