Napisano 3 Maj 200618 l Witam. Mam niezbyt długo maxa ale jakoś sobie już radze z modelowaniem prostych obiektów (biurko itp). Wziąłem sie ostatnio za modelowanie pewnego modelu myszki logitecha. Znalazłem 3 świetne rzuty, ustawiłem w maxie i teraz nie mam pojecia jak sobie z nimi radzić. Wymodelowałem podstawe (w widoku top) i poźniej dopasowywałem to w innych rzutach ale gdy w jednym dopasowywałem w innych sie psuło. Dołączam obrazki. I prosze o porady w jaki sposób mam to wymodelować
Napisano 3 Maj 200618 l po skończeniu dopasowywania obrazka tła do modelu, wciskasz CTRL+ALT+B i tak we wszystkich vueportach (możesz to również zrobić za pomocą ALT+B)
Napisano 3 Maj 200618 l Autor chyba sie nie zrozumieliśmy - to co mi wyszło nie przypomina myszki. A pozatym ctrl alt b nic nie zmienia. Chce poprostu jakieś porady, czy modelować kazdy kawalek myszki czy całą bryłe razem etc.
Napisano 3 Maj 200618 l Kolejno zaznaczając punkty ustawiaj je w odpowiednim miejscu względem każdego z widoków. Ustawić widok możesz przy pomocy Alt+Z bądź dokładniej Ctrl+P.
Napisano 3 Maj 200618 l Autor hmmm chyba dalej nie o to chodzi. Kazdy verticles mam ukladac wg tych bluecostam. bo cos mi cicho mowi zebym kazdy element myszki (zwykle poprostu roznica kolorow) wymodelował osobno
Napisano 3 Maj 200618 l Nigdy idealnie nie ustawisz rzutów (np.czasami trzeba je wyskalować względem siebie),nie trzymaj sieich kurczowo.Staraj sieraczej korzystać z okna "perspective",porównuj ze zwykłym zdjęciem.Uzyj wyobraźni,mi pomaga-nei wiem co inni sądzą.
Napisano 3 Maj 200618 l dokladnie tak jak poweidziel paul, nigdy nie ustawisz wszystkich rzutow BP idealnie, ale to nic, wystarczy dobra wyobraznia trojwymiarowa i wszystko idzie ok :)
Napisano 3 Maj 200618 l Autor ok wiem. Problem w tym o czym mowie od 2 dnii.... ehh... w jednym widoku ustawiam w innym sie pierdzieli i po 10 minutach mam tak pomieszaną siatke ze wyglada jakby ktos myszke granatem potraktował. Po prostu jak sie do tego zbierać. Czy najpierw zrobic kawalek myszki, extrudować i iść dalej czy może jakoś inaczej
Napisano 3 Maj 200618 l poszukaj sobie videotutorialu o modelowaniu audi polymodelingiem, tam jest pokazany proces ukladania siatki wg. BP. Jak nie bedziesz umial znaleźć to Ci spróbuje poszukać Pozdro
Napisano 3 Maj 200618 l mx1000.......swietna myszka! mam od pol roku! :D btw...radze wychodzic z boxów a nie z kulki..... i jeszcze cos.......i moja rada....nei modeluj na 1 oknie tylko na wszystkich! :P
Napisano 3 Maj 200618 l Autor hehe po pierwsze to jest z boxa, po drogie modeluje na wszystkich vievach
Napisano 3 Maj 200618 l z boxa??? to co to na goorze ma tak duzo edgow?! jak modelujesz na wszystkich to nie rozumiem jak ci sie rozpada siatka?!
Napisano 3 Maj 200618 l Autor ja tez nie rozmie dlaczego sie rozpada ale to jest box 7,7,7 i troche poextrudowany i pomieszany
Napisano 3 Maj 200618 l jest to baardzo skomplikowany model.. przynajmniej jak dla beginera ... zaczynaj od boxa (albo plane.. nawet lepiej) . wyobraź sobie ile będziesz potrzebować segmentów... potem convert to editable poly.. i jechane :) nie ma zasad.. to trzeba czuć ;)
Napisano 1 Lipiec 200618 l Zacznij od polygonu (plane 1x1), skonwertuj na editable poly i extrudując i weldując posuwaj sie dalej. Najlepiej używać 2 rzutów jako podstawowych i na nich modelować a 3 używać jako pomocniczy, gdy to konieczne. Pozwoli to uniknąć powszechnej bolączki niedopasowania dokładnego rzutów. A co do pytania czy modelowac jako jeden kawałek czy jako wiele to polecam jako jeden. Zawsze możesz oteksturować różnymi materialami przez zmiane id polygonów i materiał typu multi/subobject. No zawsze też możesz póżniej podzielić jeden model na części przez detach. Powodzenia:)