GrafMax Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 hej! po zaimportowaniu do sceny obiektu z pliku *.3ds lub *.DWG, modele są rozbite na poszczególne ścianki, to znaczy pollygony nie są ze sobą połączone. Istnieje jakaś metoda automatycznego scalenia wszystkich ścianek obiektu? bo nie chce mi sie weldować poszczególnych werteksów, nie mam na to czasu:/ pomocy:/
rowr Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 heh jak zaznaczysz wszystkie werexy i z weldujesz to sie polacza :)
GrafMax Napisano 4 Maj 2006 Autor Napisano 4 Maj 2006 wiem, zielony nie jestem, jednak w praktyce sie nie sprawdza, czasami welduje se sobą nie te co trzeba i nawet zmiana dystansu nic nie pomaga, istnieje inna metoda?
Gotham Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 Podstawa to przypadkiem nie konwertować do editable poly (wtedy model zostaje wzbogacany o szereg przypadkowych przekątnych)- w editable mesh zaznaczasz wszystkie wierzchołki (ctr+a), w weld wpisujesz skrajnie małą wartość i.... odczekujesz ładne parę minut (weld z poziomu mesha potrafi trwać swoje...), potem dopiero konwersja do editable poly. Pozdrawiam,
rowr Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 nie powinno sie tak robic bo jak importujesz obiekt i poczatkowo byl on dobrze scalony to wertexy scisle do siebie przylegaja...zmniejsz na minmum tolerancje i bedzie oki...przynajmniej u mnie jest...
Gotham Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 Jeśli po takiej operacji pozostaną dziury- znaczy wierzchołki nie leżą w tym samym miejscu z poziomu editable poly zaznacz wszystkie "borders" (3) -> przekonwertuj zaznaczenie na wierzchołki (ctr+click na ikonce) i potestuj welda z innymi ustawieniami, bądź załataj capem, albo korzystaj z tej selekcji automatyzując poruszanie się między dziurami do załatania. ;)
GrafMax Napisano 4 Maj 2006 Autor Napisano 4 Maj 2006 heh, tak to już robiłem i wszystko było by cacy gdyby nie mały szczeguł - wled najniższą wartość może mieć 0,1 cm - stanowczo za dużo! więc chyba pozostaje mi przeskalowac obiekty :/
GrafMax Napisano 4 Maj 2006 Autor Napisano 4 Maj 2006 rowr, możesz mi wierzyć albo nie, ale na prawde nie jestem zielony, nie zainstalowałem maxa wczoraj, to nie działa - przeskakuje na wartość 0,0 cm lib 0,1 cm gdy wpisuje ręcznie :/ na szczescie xForm przyszedł mi z pomocą ;) dzięki za szczere chęci, gdyby jednak ktoś znalazł jesdzcze inne rozwiązanie to chętnie sprobuje - przeskalowywanie całej sceny jest średnio wygodne;)
Gotham Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 Zawsze możesz postawić boxa 10/10/10 attach'ować do niego modele sprawiające problemy i spod niego użyć welda (problem blokowania wartości z reguły znika).
GrafMax Napisano 4 Maj 2006 Autor Napisano 4 Maj 2006 no chyba mam pecha, to też nie przynosi efektów
Gotham Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 Dziwne to trochę, posprawdzałeś już czy w System Unit Setup wszystko gra? (bo to raczej nie jest normalne zachowanie)
GrafMax Napisano 4 Maj 2006 Autor Napisano 4 Maj 2006 aaa, no tak, zapomnialem o tym szczegule, teraz sie da zmienić na 0,001 cm ;) dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się