Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej!

po zaimportowaniu do sceny obiektu z pliku *.3ds lub *.DWG, modele są rozbite na poszczególne ścianki, to znaczy pollygony nie są ze sobą połączone. Istnieje jakaś metoda automatycznego scalenia wszystkich ścianek obiektu? bo nie chce mi sie weldować poszczególnych werteksów, nie mam na to czasu:/

pomocy:/

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

wiem, zielony nie jestem, jednak w praktyce sie nie sprawdza, czasami welduje se sobą nie te co trzeba i nawet zmiana dystansu nic nie pomaga, istnieje inna metoda?

Napisano

Podstawa to przypadkiem nie konwertować do editable poly (wtedy model zostaje wzbogacany o szereg przypadkowych przekątnych)- w editable mesh zaznaczasz wszystkie wierzchołki (ctr+a), w weld wpisujesz skrajnie małą wartość i.... odczekujesz ładne parę minut (weld z poziomu mesha potrafi trwać swoje...), potem dopiero konwersja do editable poly.

 

 

Pozdrawiam,

Napisano

nie powinno sie tak robic bo jak importujesz obiekt i poczatkowo byl on dobrze scalony to wertexy scisle do siebie przylegaja...zmniejsz na minmum tolerancje i bedzie oki...przynajmniej u mnie jest...

Napisano

Jeśli po takiej operacji pozostaną dziury- znaczy wierzchołki nie leżą w tym samym miejscu z poziomu editable poly zaznacz wszystkie "borders" (3) -> przekonwertuj zaznaczenie na wierzchołki (ctr+click na ikonce) i potestuj welda z innymi ustawieniami, bądź załataj capem, albo korzystaj z tej selekcji automatyzując poruszanie się między dziurami do załatania. ;)

Napisano

heh, tak to już robiłem i wszystko było by cacy gdyby nie mały szczeguł - wled najniższą wartość może mieć 0,1 cm - stanowczo za dużo!

więc chyba pozostaje mi przeskalowac obiekty :/

Napisano

rowr, możesz mi wierzyć albo nie, ale na prawde nie jestem zielony, nie zainstalowałem maxa wczoraj, to nie działa - przeskakuje na wartość 0,0 cm lib 0,1 cm gdy wpisuje ręcznie :/

na szczescie xForm przyszedł mi z pomocą ;)

dzięki za szczere chęci, gdyby jednak ktoś znalazł jesdzcze inne rozwiązanie to chętnie sprobuje - przeskalowywanie całej sceny jest średnio wygodne;)

Napisano

Zawsze możesz postawić boxa 10/10/10 attach'ować do niego modele sprawiające problemy i spod niego użyć welda (problem blokowania wartości z reguły znika).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności