Napisano 4 Maj 200618 l hej! po zaimportowaniu do sceny obiektu z pliku *.3ds lub *.DWG, modele są rozbite na poszczególne ścianki, to znaczy pollygony nie są ze sobą połączone. Istnieje jakaś metoda automatycznego scalenia wszystkich ścianek obiektu? bo nie chce mi sie weldować poszczególnych werteksów, nie mam na to czasu:/ pomocy:/
Napisano 4 Maj 200618 l Autor wiem, zielony nie jestem, jednak w praktyce sie nie sprawdza, czasami welduje se sobą nie te co trzeba i nawet zmiana dystansu nic nie pomaga, istnieje inna metoda?
Napisano 4 Maj 200618 l Podstawa to przypadkiem nie konwertować do editable poly (wtedy model zostaje wzbogacany o szereg przypadkowych przekątnych)- w editable mesh zaznaczasz wszystkie wierzchołki (ctr+a), w weld wpisujesz skrajnie małą wartość i.... odczekujesz ładne parę minut (weld z poziomu mesha potrafi trwać swoje...), potem dopiero konwersja do editable poly. Pozdrawiam,
Napisano 4 Maj 200618 l nie powinno sie tak robic bo jak importujesz obiekt i poczatkowo byl on dobrze scalony to wertexy scisle do siebie przylegaja...zmniejsz na minmum tolerancje i bedzie oki...przynajmniej u mnie jest...
Napisano 4 Maj 200618 l Jeśli po takiej operacji pozostaną dziury- znaczy wierzchołki nie leżą w tym samym miejscu z poziomu editable poly zaznacz wszystkie "borders" (3) -> przekonwertuj zaznaczenie na wierzchołki (ctr+click na ikonce) i potestuj welda z innymi ustawieniami, bądź załataj capem, albo korzystaj z tej selekcji automatyzując poruszanie się między dziurami do załatania. ;)
Napisano 4 Maj 200618 l Autor heh, tak to już robiłem i wszystko było by cacy gdyby nie mały szczeguł - wled najniższą wartość może mieć 0,1 cm - stanowczo za dużo! więc chyba pozostaje mi przeskalowac obiekty :/
Napisano 4 Maj 200618 l Autor rowr, możesz mi wierzyć albo nie, ale na prawde nie jestem zielony, nie zainstalowałem maxa wczoraj, to nie działa - przeskakuje na wartość 0,0 cm lib 0,1 cm gdy wpisuje ręcznie :/ na szczescie xForm przyszedł mi z pomocą ;) dzięki za szczere chęci, gdyby jednak ktoś znalazł jesdzcze inne rozwiązanie to chętnie sprobuje - przeskalowywanie całej sceny jest średnio wygodne;)
Napisano 4 Maj 200618 l Zawsze możesz postawić boxa 10/10/10 attach'ować do niego modele sprawiające problemy i spod niego użyć welda (problem blokowania wartości z reguły znika).
Napisano 4 Maj 200618 l Dziwne to trochę, posprawdzałeś już czy w System Unit Setup wszystko gra? (bo to raczej nie jest normalne zachowanie)
Napisano 4 Maj 200618 l Autor aaa, no tak, zapomnialem o tym szczegule, teraz sie da zmienić na 0,001 cm ;) dzięki
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto