Napisano 4 Maj 200618 l Witam jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds i mam problem z oswietleniem sceny. Jak sworzyc globalne oswietlenie sceny? przy zachowanym w miare sensownym czasie renderingu pojedynczej klatki tak aby rendering całej animacji nietrwał pare dni :) ? ponizej podaje przykładowy model statku który chciałbym uzyc w scenie (do jego oswietlenia wykorzystałem skylight i light tracera). Czy da sie zrobic szybsze oswietlenie o podobnej (lub lepszej) jakosci efektu ? a jesli tak to w jaki sposób ? statek: parametry light tracera tracera:
Napisano 4 Maj 200618 l mozesz uzyc mental raya albo vraya, ale w kosmosie nie ma czegos takiego jak globalne oswietlenie bo swiatlo nie jest rozpraszane przez atmosfere
Napisano 4 Maj 200618 l Autor Wiem ale chodzi mi o zrobienie czegos na wzór takiego oswietlenia jakie wystepuje np w startreku gdzie wszytskie obiekty w kosmosie sa w miare dobrze widoczne. Moze niejest to zbyt realistyczne podejscie ale własnie o cos takiego mi chodzi.
Napisano 4 Maj 200618 l wydaje mi sie że powinieneś oświetlić ten model za pomocą jednego światła (np. stozkowego) i ewentualnie dodać lekkie światło dopełniające. no chyba że statek by sie znajdował na tle planety, lub w jakims skupisku pyłów kosmicznych, uzyj wtedy jako tła kolorowej mapy, ktor bedzie sie uzupełniać z zabarwionym światłem. no i zawsze mozesz dodać modelowi palące się okienka itp. dobrze też, zebys posłuchał bardziej doswiadczonych, bo sie moge mylić ;)
Napisano 4 Maj 200618 l Światło ambient może się przydać. Poza tym nie widziałem star treka, więc więcej nie pomogę.
Napisano 4 Maj 200618 l Autor tutaj jest do sciagniecia model Voyagera ze startrecka (znalazłem go gdzies w sieci) i jest tam własnie taki rodzaj oswietlenia który mogłby mnie interesowac ale mam prolbem: 1.Jak zrobic takie oswietlenie ? 2.Jak uproscic go aby czas renderingu animacji był znosny (pare godzin). link do modelu: http://rapidshare.de/files/19587154/VOYAGERERIC.RAR.html
Napisano 4 Maj 200618 l Jak do animacji to może Scanline użyć, będzie najszybciej zapewne A nie możesz przyjrzeć się temu modelowi który podałeś, wszystko podane na tacy. Można poobniżać jakies parametry ewentualnie. Fakt że troszkę długo sie renderuje Pozdr
Napisano 4 Maj 200618 l Chyba wiem jaki masz problem z tym modelem co link dałeś Spooky82 żeby zobaczysz rozkład świateł na scenie musisz wejść do panelu Display potem odszukać tam Hide by category i odznaczyć Lights i Cameras wtedy na scenie pokażą się wszystkie użyte światła, swoją drogą bardzo fajny sposób oświetlania chyba sam wiele się z tego modelu nauczę ;D
Napisano 12 Maj 200618 l Autor Ok dzieki A jak mozna stworzyc w miare dobrze wygladajacy kosmos? bo z tego widocznego na screenie niejestem zbyt zadowolony
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto