Spooky82 Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 Witam jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds i mam problem z oswietleniem sceny. Jak sworzyc globalne oswietlenie sceny? przy zachowanym w miare sensownym czasie renderingu pojedynczej klatki tak aby rendering całej animacji nietrwał pare dni :) ? ponizej podaje przykładowy model statku który chciałbym uzyc w scenie (do jego oswietlenia wykorzystałem skylight i light tracera). Czy da sie zrobic szybsze oswietlenie o podobnej (lub lepszej) jakosci efektu ? a jesli tak to w jaki sposób ? statek: parametry light tracera tracera:
sanki Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 mozesz uzyc mental raya albo vraya, ale w kosmosie nie ma czegos takiego jak globalne oswietlenie bo swiatlo nie jest rozpraszane przez atmosfere
Spooky82 Napisano 4 Maj 2006 Autor Napisano 4 Maj 2006 Wiem ale chodzi mi o zrobienie czegos na wzór takiego oswietlenia jakie wystepuje np w startreku gdzie wszytskie obiekty w kosmosie sa w miare dobrze widoczne. Moze niejest to zbyt realistyczne podejscie ale własnie o cos takiego mi chodzi.
duck Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 wydaje mi sie że powinieneś oświetlić ten model za pomocą jednego światła (np. stozkowego) i ewentualnie dodać lekkie światło dopełniające. no chyba że statek by sie znajdował na tle planety, lub w jakims skupisku pyłów kosmicznych, uzyj wtedy jako tła kolorowej mapy, ktor bedzie sie uzupełniać z zabarwionym światłem. no i zawsze mozesz dodać modelowi palące się okienka itp. dobrze też, zebys posłuchał bardziej doswiadczonych, bo sie moge mylić ;)
piotrek Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 Światło ambient może się przydać. Poza tym nie widziałem star treka, więc więcej nie pomogę.
Spooky82 Napisano 4 Maj 2006 Autor Napisano 4 Maj 2006 tutaj jest do sciagniecia model Voyagera ze startrecka (znalazłem go gdzies w sieci) i jest tam własnie taki rodzaj oswietlenia który mogłby mnie interesowac ale mam prolbem: 1.Jak zrobic takie oswietlenie ? 2.Jak uproscic go aby czas renderingu animacji był znosny (pare godzin). link do modelu: http://rapidshare.de/files/19587154/VOYAGERERIC.RAR.html
Arthi76 Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 Jak do animacji to może Scanline użyć, będzie najszybciej zapewne A nie możesz przyjrzeć się temu modelowi który podałeś, wszystko podane na tacy. Można poobniżać jakies parametry ewentualnie. Fakt że troszkę długo sie renderuje Pozdr
Aust Napisano 4 Maj 2006 Napisano 4 Maj 2006 Chyba wiem jaki masz problem z tym modelem co link dałeś Spooky82 żeby zobaczysz rozkład świateł na scenie musisz wejść do panelu Display potem odszukać tam Hide by category i odznaczyć Lights i Cameras wtedy na scenie pokażą się wszystkie użyte światła, swoją drogą bardzo fajny sposób oświetlania chyba sam wiele się z tego modelu nauczę ;D
Spooky82 Napisano 12 Maj 2006 Autor Napisano 12 Maj 2006 Ok dzieki A jak mozna stworzyc w miare dobrze wygladajacy kosmos? bo z tego widocznego na screenie niejestem zbyt zadowolony
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się