Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds i mam problem z oswietleniem sceny.

Jak sworzyc globalne oswietlenie sceny? przy zachowanym w miare sensownym czasie renderingu pojedynczej klatki tak aby rendering całej animacji nietrwał pare dni :) ?

 

ponizej podaje przykładowy model statku który chciałbym uzyc w scenie (do jego oswietlenia wykorzystałem skylight i light tracera).

 

Czy da sie zrobic szybsze oswietlenie o podobnej (lub lepszej) jakosci efektu ?

 

a jesli tak to w jaki sposób ?

 

statek:

 

statek0vl.th.jpg

 

parametry light tracera tracera:

 

ltracer2ti.th.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

mozesz uzyc mental raya albo vraya, ale w kosmosie nie ma czegos takiego jak globalne oswietlenie bo swiatlo nie jest rozpraszane przez atmosfere

Napisano

Wiem ale chodzi mi o zrobienie czegos na wzór takiego oswietlenia jakie wystepuje np w startreku gdzie wszytskie obiekty w kosmosie sa w miare dobrze widoczne. Moze niejest to zbyt realistyczne podejscie ale własnie o cos takiego mi chodzi.

Napisano

wydaje mi sie że powinieneś oświetlić ten model za pomocą jednego światła (np. stozkowego) i ewentualnie dodać lekkie światło dopełniające. no chyba że statek by sie znajdował na tle planety, lub w jakims skupisku pyłów kosmicznych, uzyj wtedy jako tła kolorowej mapy, ktor bedzie sie uzupełniać z zabarwionym światłem.

no i zawsze mozesz dodać modelowi palące się okienka itp.

dobrze też, zebys posłuchał bardziej doswiadczonych, bo sie moge mylić ;)

Napisano

Jak do animacji to może Scanline użyć, będzie najszybciej zapewne

A nie możesz przyjrzeć się temu modelowi który podałeś, wszystko podane na tacy. Można poobniżać jakies parametry ewentualnie. Fakt że troszkę długo sie renderuje

Pozdr

Napisano

Chyba wiem jaki masz problem z tym modelem co link dałeś Spooky82 żeby zobaczysz rozkład świateł na scenie musisz wejść do panelu Display potem odszukać tam Hide by category i odznaczyć Lights i Cameras wtedy na scenie pokażą się wszystkie użyte światła, swoją drogą bardzo fajny sposób oświetlania chyba sam wiele się z tego modelu nauczę ;D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności