Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds i mam problem z oswietleniem sceny.

Jak sworzyc globalne oswietlenie sceny? przy zachowanym w miare sensownym czasie renderingu pojedynczej klatki tak aby rendering całej animacji nietrwał pare dni :) ?

 

ponizej podaje przykładowy model statku który chciałbym uzyc w scenie (do jego oswietlenia wykorzystałem skylight i light tracera).

 

Czy da sie zrobic szybsze oswietlenie o podobnej (lub lepszej) jakosci efektu ?

 

a jesli tak to w jaki sposób ?

 

statek:

 

statek0vl.th.jpg

 

parametry light tracera tracera:

 

ltracer2ti.th.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mozesz uzyc mental raya albo vraya, ale w kosmosie nie ma czegos takiego jak globalne oswietlenie bo swiatlo nie jest rozpraszane przez atmosfere

Napisano
  • Autor

Wiem ale chodzi mi o zrobienie czegos na wzór takiego oswietlenia jakie wystepuje np w startreku gdzie wszytskie obiekty w kosmosie sa w miare dobrze widoczne. Moze niejest to zbyt realistyczne podejscie ale własnie o cos takiego mi chodzi.

Napisano

wydaje mi sie że powinieneś oświetlić ten model za pomocą jednego światła (np. stozkowego) i ewentualnie dodać lekkie światło dopełniające. no chyba że statek by sie znajdował na tle planety, lub w jakims skupisku pyłów kosmicznych, uzyj wtedy jako tła kolorowej mapy, ktor bedzie sie uzupełniać z zabarwionym światłem.

no i zawsze mozesz dodać modelowi palące się okienka itp.

dobrze też, zebys posłuchał bardziej doswiadczonych, bo sie moge mylić ;)

Napisano

Światło ambient może się przydać.

Poza tym nie widziałem star treka, więc więcej nie pomogę.

Napisano
  • Autor

tutaj jest do sciagniecia model Voyagera ze startrecka (znalazłem go gdzies w sieci) i jest tam własnie taki rodzaj oswietlenia który mogłby mnie interesowac ale mam prolbem:

 

1.Jak zrobic takie oswietlenie ?

 

2.Jak uproscic go aby czas renderingu animacji był znosny (pare godzin).

 

link do modelu:

http://rapidshare.de/files/19587154/VOYAGERERIC.RAR.html

Napisano

Jak do animacji to może Scanline użyć, będzie najszybciej zapewne

A nie możesz przyjrzeć się temu modelowi który podałeś, wszystko podane na tacy. Można poobniżać jakies parametry ewentualnie. Fakt że troszkę długo sie renderuje

Pozdr

Napisano

Chyba wiem jaki masz problem z tym modelem co link dałeś Spooky82 żeby zobaczysz rozkład świateł na scenie musisz wejść do panelu Display potem odszukać tam Hide by category i odznaczyć Lights i Cameras wtedy na scenie pokażą się wszystkie użyte światła, swoją drogą bardzo fajny sposób oświetlania chyba sam wiele się z tego modelu nauczę ;D

Napisano
  • Autor

Ok dzieki

A jak mozna stworzyc w miare dobrze wygladajacy kosmos? bo z tego widocznego na screenie niejestem zbyt zadowolony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności