Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds i mam problem z oswietleniem sceny.

Jak sworzyc globalne oswietlenie sceny? przy zachowanym w miare sensownym czasie renderingu pojedynczej klatki tak aby rendering całej animacji nietrwał pare dni :) ?

 

ponizej podaje przykładowy model statku który chciałbym uzyc w scenie (do jego oswietlenia wykorzystałem skylight i light tracera).

 

Czy da sie zrobic szybsze oswietlenie o podobnej (lub lepszej) jakosci efektu ?

 

a jesli tak to w jaki sposób ?

 

statek:

 

statek0vl.th.jpg

 

parametry light tracera tracera:

 

ltracer2ti.th.jpg

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mozesz uzyc mental raya albo vraya, ale w kosmosie nie ma czegos takiego jak globalne oswietlenie bo swiatlo nie jest rozpraszane przez atmosfere

Napisano
  • Autor

Wiem ale chodzi mi o zrobienie czegos na wzór takiego oswietlenia jakie wystepuje np w startreku gdzie wszytskie obiekty w kosmosie sa w miare dobrze widoczne. Moze niejest to zbyt realistyczne podejscie ale własnie o cos takiego mi chodzi.

Napisano

wydaje mi sie że powinieneś oświetlić ten model za pomocą jednego światła (np. stozkowego) i ewentualnie dodać lekkie światło dopełniające. no chyba że statek by sie znajdował na tle planety, lub w jakims skupisku pyłów kosmicznych, uzyj wtedy jako tła kolorowej mapy, ktor bedzie sie uzupełniać z zabarwionym światłem.

no i zawsze mozesz dodać modelowi palące się okienka itp.

dobrze też, zebys posłuchał bardziej doswiadczonych, bo sie moge mylić ;)

Napisano

Światło ambient może się przydać.

Poza tym nie widziałem star treka, więc więcej nie pomogę.

Napisano
  • Autor

tutaj jest do sciagniecia model Voyagera ze startrecka (znalazłem go gdzies w sieci) i jest tam własnie taki rodzaj oswietlenia który mogłby mnie interesowac ale mam prolbem:

 

1.Jak zrobic takie oswietlenie ?

 

2.Jak uproscic go aby czas renderingu animacji był znosny (pare godzin).

 

link do modelu:

http://rapidshare.de/files/19587154/VOYAGERERIC.RAR.html

Napisano

Jak do animacji to może Scanline użyć, będzie najszybciej zapewne

A nie możesz przyjrzeć się temu modelowi który podałeś, wszystko podane na tacy. Można poobniżać jakies parametry ewentualnie. Fakt że troszkę długo sie renderuje

Pozdr

Napisano

Chyba wiem jaki masz problem z tym modelem co link dałeś Spooky82 żeby zobaczysz rozkład świateł na scenie musisz wejść do panelu Display potem odszukać tam Hide by category i odznaczyć Lights i Cameras wtedy na scenie pokażą się wszystkie użyte światła, swoją drogą bardzo fajny sposób oświetlania chyba sam wiele się z tego modelu nauczę ;D

Napisano
  • Autor

Ok dzieki

A jak mozna stworzyc w miare dobrze wygladajacy kosmos? bo z tego widocznego na screenie niejestem zbyt zadowolony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.