Napisano 5 Maj 200618 l Chodzi mi o to jak stworzyc kaluze... Chcialem stworzyc takowa do mojego 350z aby w jezdni sie odbijala jedynie czesc niego, wiec zastosowalem do displacement bitmape na jezdnie i dodatkowo plana z refractions i reflaxions na maxa i wyszlo beznadzijenie:/ tzn wygladalo to zbyt sztucznie...a powiekszenie(dodanie) vertexow nic nie daje:/ Jakies porady? Bo chodzi mi o taki efekt jak jestw grach typu NFSU:)
Napisano 5 Maj 200618 l Jeśli chodzi ci tylko o mokrą jezdnie to do niej dodaj niewielkie odbicia jak używasz v raya to jeszcze możesz dać reflection glossines żeby odbicie było było bardziej rozmazane
Napisano 9 Maj 200618 l Autor Ech...no własnie nie wiem jak stworzyć te 'niewielkie odbicia' za pomocą jednego materiału i nie używam v-raya ale mentala. Poradziłem sobie tak: 1) na plane01 rzucilem material z displacement o malej wartosci(bo wygladalo jak morze, a mialo byc jak najbardziej plaskie) i mapą noise(wczesniej byl to modyfikator z modify - displace) 2) na plane02 wrzuciłem materiał z reflexions i refraxions i umiescilem go troche powyzej. Nie pokażę jak to wygląda bo cos mi sie nie generuje 'Attachment Key'. Nie jest źle wcale, ale jednak bardziej mnie interesuje jak zrobić taki materiał, który odbija tylko w niektórych miejscach.
Napisano 10 Maj 200618 l Zerknij Tutaj ciekawy tutek. polecam tez ten do materiału lampy ... jak dla mnie rewelacyjny. :) pozdrawiam D.
Napisano 10 Maj 200618 l Autor Darkon - Dzięki za tutka, bardzo fajny:) Oświeciło całkiem. Jednak nie jest to taki problem jak mi się wydawało ;P hkropinski - Modelowanie kałuż w tym przypadku to tylko utrudnienie, strata czasu(jesli potrzebuję kilkadziesiąt kałóż na całą jezdnię) i nie posówanie się dalej z umiejętnościami, ale też dzięki - za pomysł. Dziwie się, że najpierw na to nie wpadłem ;P