Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Nieraz gdzieś przeczytam tekst typu "no czas już wstawić kamere". Kombinowałem i nie widze ani jednego plusa z dawania kamery. Moglby ktos powiedziec co ona daje??

 

po prostu jakie są korzyści z wstawienia kamery?

 

ps jesli zle forum to sorry

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

dodam do tego co Marcin napisał że nie musisz się martwić że wcześniej ustawiony kadr Ci "ucieknie" Dla jednej scenki możesz sobie ustawić kilka kamer, i potem renderować z różnych ujęć bez obawy że już później nie wrócisz do poprzedniego kadru.

 

Pozdrawiam

Napisano

Za pomocą kamery można utrwalić dobrą pozycje do wyrenderowania. Perspectivem przesuniesz i nie trafisz na takie samo ustawienie już ..

 

Vorek -- w trym samym czasie :P

Napisano

aha... w sumie niewiele. no to jeszcze coś. Po wstawieniu kamerki nie działa mi w viewporcie scroll:/ da sie jakos temu zaadzić

 

 

[edit]

aaaaha. bo u mnie kamera ustawia sie ciagle wzgledem viewportu - jak ją pozostawic

Napisano

1.masz opcje jak w apracie fotograficznym (ogniskowe, przeslony i te sprawy)

2.masz pewnosc ze nie robiac probne rendery zawsze bedziesz mial to samo ulozenie sceny

3...

Napisano
aha... w sumie niewiele. no to jeszcze coś. Po wstawieniu kamerki nie działa mi w viewporcie scroll:/ da sie jakos temu zaadzić

[edit]

aaaaha. bo u mnie kamera ustawia sie ciagle wzgledem viewportu - jak ją pozostawic

 

 

możesz sobie zmieniać widok pomiędzy kamerą © a perspective (p) jeżeli tworzysz kamerę za poomcą ctrl-c to jest ona ustawiana tak jak wybrany widok perspective. Kamerę można też stworzyć w command panelu -> create -> camera. Stworzoną kamerę możesz obracać i przesuwać jak każdy inny obiekt z każdego viewportu, dodatkowo jeżeli jest to kamera typu "target" to masz punkt na który kamera "patrzy" i nim możesz manipulować jej położenie.

 

pozdrawiam

Napisano

heh. wyższość Camera nad Perspective :D

camerką możesz sobie ustawić gotowy widok a potem tylko pach w persspective i korzystająć z bardzo wygodnego trybu spacerowego ustawiasz modele, materiały, modelujesz dalej etc. jak już jest wszystko oki, pach naciskasz ©, dajesz f10 i idzesz spać. rano widzisz piekny renderek z idealnie ustwionym widokiem :]

Napisano

no Camera w 3desie jest bardz oprzydatna, w kazdej scenie jaką się robie prawie się ją używa :)) no i dla lepszego efektu lepiej dawać odniskowe z prawidzwego świata: )) pozdro

 

P.S.

 

Control + X = Wytnij (Cut)

Control + C = Kopiuj (Copy)

Control + V = Wklej (Paste)

 

:D

 

edit:

 

tak, gdy naciśnieesz previev kamera się zatrzęsie i zsymuluje DOF'a :))

Napisano

lol marcin, ty to nawt pokarzesz :D:D no a co do kopiowania w maxie to sa inne skruty albo poprostu prawy klawisz myszki :)) pzodro

 

P.S. czy Omfg czasem nie jest przeklenstwem ?? nie ąłdnie Marcin nie ładnie :D:D

 

(OMFG co za... ładny dzień :D )




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności