DesignStudio Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 Witam. Nieraz gdzieś przeczytam tekst typu "no czas już wstawić kamere". Kombinowałem i nie widze ani jednego plusa z dawania kamery. Moglby ktos powiedziec co ona daje?? po prostu jakie są korzyści z wstawienia kamery? ps jesli zle forum to sorry
Marcin Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 hmm, można ją animować, ustawić ogniskową (zamiast FOV) może symulować DOFa w viewporcie
Vorek Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 dodam do tego co Marcin napisał że nie musisz się martwić że wcześniej ustawiony kadr Ci "ucieknie" Dla jednej scenki możesz sobie ustawić kilka kamer, i potem renderować z różnych ujęć bez obawy że już później nie wrócisz do poprzedniego kadru. Pozdrawiam
tpiatek Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 Za pomocą kamery można utrwalić dobrą pozycje do wyrenderowania. Perspectivem przesuniesz i nie trafisz na takie samo ustawienie już .. Vorek -- w trym samym czasie :P
DesignStudio Napisano 8 Maj 2006 Autor Napisano 8 Maj 2006 aha... w sumie niewiele. no to jeszcze coś. Po wstawieniu kamerki nie działa mi w viewporcie scroll:/ da sie jakos temu zaadzić [edit] aaaaha. bo u mnie kamera ustawia sie ciagle wzgledem viewportu - jak ją pozostawic
wolfe Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 1.masz opcje jak w apracie fotograficznym (ogniskowe, przeslony i te sprawy) 2.masz pewnosc ze nie robiac probne rendery zawsze bedziesz mial to samo ulozenie sceny 3...
Vorek Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 aha... w sumie niewiele. no to jeszcze coś. Po wstawieniu kamerki nie działa mi w viewporcie scroll:/ da sie jakos temu zaadzić [edit] aaaaha. bo u mnie kamera ustawia sie ciagle wzgledem viewportu - jak ją pozostawic możesz sobie zmieniać widok pomiędzy kamerą © a perspective (p) jeżeli tworzysz kamerę za poomcą ctrl-c to jest ona ustawiana tak jak wybrany widok perspective. Kamerę można też stworzyć w command panelu -> create -> camera. Stworzoną kamerę możesz obracać i przesuwać jak każdy inny obiekt z każdego viewportu, dodatkowo jeżeli jest to kamera typu "target" to masz punkt na który kamera "patrzy" i nim możesz manipulować jej położenie. pozdrawiam
tweety Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 heh. wyższość Camera nad Perspective :D camerką możesz sobie ustawić gotowy widok a potem tylko pach w persspective i korzystająć z bardzo wygodnego trybu spacerowego ustawiasz modele, materiały, modelujesz dalej etc. jak już jest wszystko oki, pach naciskasz ©, dajesz f10 i idzesz spać. rano widzisz piekny renderek z idealnie ustwionym widokiem :]
naeq Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 no Camera w 3desie jest bardz oprzydatna, w kazdej scenie jaką się robie prawie się ją używa :)) no i dla lepszego efektu lepiej dawać odniskowe z prawidzwego świata: )) pozdro P.S. Control + X = Wytnij (Cut) Control + C = Kopiuj (Copy) Control + V = Wklej (Paste) :D edit: tak, gdy naciśnieesz previev kamera się zatrzęsie i zsymuluje DOF'a :))
tweety Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 gdy naciśnieesz previev kamera się zatrzęsie i zsymuluje DOF'a :)) szybciej motion blura :]
AGmakonts Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 FAlcom3D - sporoboj w maxie skopiowac cos uzywajac ctrl + c :P a własnie co z tym dofem?
naeq Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 lol marcin, ty to nawt pokarzesz :D:D no a co do kopiowania w maxie to sa inne skruty albo poprostu prawy klawisz myszki :)) pzodro P.S. czy Omfg czasem nie jest przeklenstwem ?? nie ąłdnie Marcin nie ładnie :D:D (OMFG co za... ładny dzień :D )
Rekomendowane odpowiedzi