Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Nieraz gdzieś przeczytam tekst typu "no czas już wstawić kamere". Kombinowałem i nie widze ani jednego plusa z dawania kamery. Moglby ktos powiedziec co ona daje??

 

po prostu jakie są korzyści z wstawienia kamery?

 

ps jesli zle forum to sorry

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmm, można ją animować, ustawić ogniskową (zamiast FOV) może symulować DOFa w viewporcie

Napisano

dodam do tego co Marcin napisał że nie musisz się martwić że wcześniej ustawiony kadr Ci "ucieknie" Dla jednej scenki możesz sobie ustawić kilka kamer, i potem renderować z różnych ujęć bez obawy że już później nie wrócisz do poprzedniego kadru.

 

Pozdrawiam

Napisano

Za pomocą kamery można utrwalić dobrą pozycje do wyrenderowania. Perspectivem przesuniesz i nie trafisz na takie samo ustawienie już ..

 

Vorek -- w trym samym czasie :P

Napisano
  • Autor

aha... w sumie niewiele. no to jeszcze coś. Po wstawieniu kamerki nie działa mi w viewporcie scroll:/ da sie jakos temu zaadzić

 

 

[edit]

aaaaha. bo u mnie kamera ustawia sie ciagle wzgledem viewportu - jak ją pozostawic

Napisano

1.masz opcje jak w apracie fotograficznym (ogniskowe, przeslony i te sprawy)

2.masz pewnosc ze nie robiac probne rendery zawsze bedziesz mial to samo ulozenie sceny

3...

Napisano
aha... w sumie niewiele. no to jeszcze coś. Po wstawieniu kamerki nie działa mi w viewporcie scroll:/ da sie jakos temu zaadzić

[edit]

aaaaha. bo u mnie kamera ustawia sie ciagle wzgledem viewportu - jak ją pozostawic

 

 

możesz sobie zmieniać widok pomiędzy kamerą © a perspective (p) jeżeli tworzysz kamerę za poomcą ctrl-c to jest ona ustawiana tak jak wybrany widok perspective. Kamerę można też stworzyć w command panelu -> create -> camera. Stworzoną kamerę możesz obracać i przesuwać jak każdy inny obiekt z każdego viewportu, dodatkowo jeżeli jest to kamera typu "target" to masz punkt na który kamera "patrzy" i nim możesz manipulować jej położenie.

 

pozdrawiam

Napisano

heh. wyższość Camera nad Perspective :D

camerką możesz sobie ustawić gotowy widok a potem tylko pach w persspective i korzystająć z bardzo wygodnego trybu spacerowego ustawiasz modele, materiały, modelujesz dalej etc. jak już jest wszystko oki, pach naciskasz ©, dajesz f10 i idzesz spać. rano widzisz piekny renderek z idealnie ustwionym widokiem :]

Napisano

no Camera w 3desie jest bardz oprzydatna, w kazdej scenie jaką się robie prawie się ją używa :)) no i dla lepszego efektu lepiej dawać odniskowe z prawidzwego świata: )) pozdro

 

P.S.

 

Control + X = Wytnij (Cut)

Control + C = Kopiuj (Copy)

Control + V = Wklej (Paste)

 

:D

 

edit:

 

tak, gdy naciśnieesz previev kamera się zatrzęsie i zsymuluje DOF'a :))

Napisano
gdy naciśnieesz previev kamera się zatrzęsie i zsymuluje DOF'a :))

szybciej motion blura :]

Napisano

lol marcin, ty to nawt pokarzesz :D:D no a co do kopiowania w maxie to sa inne skruty albo poprostu prawy klawisz myszki :)) pzodro

 

P.S. czy Omfg czasem nie jest przeklenstwem ?? nie ąłdnie Marcin nie ładnie :D:D

 

(OMFG co za... ładny dzień :D )

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności