DesignStudio Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 Witam ponownie! :D Jak zrobić takie wgniecenia jak są w fotelach itp ze skury. Tylko nie chodzi o zwykłe danie niżej verteksa i smotha... chce takie ze zmarszczkami itp. No i przy okazji np jak mam jakieś krzywizny na skórze w fotelu itp to sie zmarszczki wszedzie robią - jak?? No i jak już o fotelach. To np jak mam takie jakby małe materace porozkładane i na ich "edge" są takie obicia w innym kolorze. Fajnie to wygląda - jak ?? :D:D pozdrawiam
tweety Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 wymodeluj. Klicek pokazał kiedyś speeda z fotelem z masą zmarszczek. on to robi w wingsie ale zasada jest taka sama. co do drugiego to przebarwienia (obtarcia) musisz mapować. tutaj nie ma rady: UnvrapUVW i jedziesz z mapkami diffuse, specular etc.
AGmakonts Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 co do pierwszego to tlyko i wyłacznie CUT i reczna zabawa, a co do drugiego to nie czaje o co chodzi
Vorek Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 jak mam takie jakby małe materace porozkładane i na ich "edge" są takie obicia w innym kolorze. Fajnie to wygląda - jak ?? :D:D pozdrawiam Zapewne chodzi o materiał typu velvet i tym podobe, najlepiej zrobić mapą falloff w diffuse i ew. delikatym bumpem. Pozdrawiam
DesignStudio Napisano 8 Maj 2006 Autor Napisano 8 Maj 2006 czyli zmarszczki ręcznie. Ale nie rozumie nadal co do obicia... hmm kurde chodzi mi o to ze chce aby wygladalo ze na "kantach" np materaca było cos podobnego do kabla z materiału wiecie tak dookoła... np: http://www.highend3d.com/3dsmax/tutorials/materials_and_texturing/30.html tu na elementach ze skóry na krawędziach jest takie spoko zakonczenie- o to wlasmi nie chodzi
AGmakonts Napisano 8 Maj 2006 Napisano 8 Maj 2006 extrude na edge - chamfer i MS no i załatwione, przynajmniej ja tak robiłem zawsze
myk_myk Napisano 9 Maj 2006 Napisano 9 Maj 2006 Witam. Wgniecenia i zmarszczki z grubsza możesz wymodelować, a resztę najlepiej bumpem. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi