dj_Smok Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 Witam, mam pytanie jak sie robi w photoshopie kanał Alpha?
Gość jagi Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 To wiele zależy od silnika, np. w HL'u kolor niebieski (0,0,255) jest traktowany jako przezroczysty, ale oczywiście tylko w specjalnych texturach. Co więcej przeważnie gry posiadają specjalne edytory textur, gdzie takie przezroczystości się ustala.
arcade Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 no tak, ale jeżeli chcesz uzyskać taki efekt w maxie, to zazwyczaj tworzysz w photoshopie osobną teksturę, na której malujesz które fragmenty mają być przeźroczyste. Tekstura jest w skali szarości - kolor czarny = 100% przeźroczystość, kolor biały = 100% widoczność szarości = stopniowa przeźroczystość. Potem teksturę taką wrzucasz do slotu "alpha" w maxie. pozdr
kurt_hectic Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 1) tworzysz 32-bitowego TGA 2) wchodzisz w zakladke channels (obok layers) o tam add channel (alpha) i w nim malujesz b\c + szarosci...
madman1987 Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 stość. Potem teksturę taką wrzucasz do slotu "alpha" w maxie. ? opacity chyba pozdrawiam
arcade Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 ? opacity chyba racja, pisałem z UW bez odpalonego maxa i mi się pokićkało :) Opacity oczywiście, sorry za to...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się