Jump to content

Kanal Alpha przy teksturach do gier


dj_Smok

Recommended Posts

Guest jagi

To wiele zależy od silnika, np. w HL'u kolor niebieski (0,0,255) jest traktowany jako przezroczysty, ale oczywiście tylko w specjalnych texturach. Co więcej przeważnie gry posiadają specjalne edytory textur, gdzie takie przezroczystości się ustala.

Link to comment
Share on other sites

no tak, ale jeżeli chcesz uzyskać taki efekt w maxie, to zazwyczaj tworzysz w photoshopie osobną teksturę, na której malujesz które fragmenty mają być przeźroczyste. Tekstura jest w skali szarości - kolor czarny = 100% przeźroczystość, kolor biały = 100% widoczność szarości = stopniowa przeźroczystość. Potem teksturę taką wrzucasz do slotu "alpha" w maxie.

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy