Napisano 19 Maj 200618 l To wiele zależy od silnika, np. w HL'u kolor niebieski (0,0,255) jest traktowany jako przezroczysty, ale oczywiście tylko w specjalnych texturach. Co więcej przeważnie gry posiadają specjalne edytory textur, gdzie takie przezroczystości się ustala.
Napisano 19 Maj 200618 l no tak, ale jeżeli chcesz uzyskać taki efekt w maxie, to zazwyczaj tworzysz w photoshopie osobną teksturę, na której malujesz które fragmenty mają być przeźroczyste. Tekstura jest w skali szarości - kolor czarny = 100% przeźroczystość, kolor biały = 100% widoczność szarości = stopniowa przeźroczystość. Potem teksturę taką wrzucasz do slotu "alpha" w maxie. pozdr
Napisano 19 Maj 200618 l 1) tworzysz 32-bitowego TGA 2) wchodzisz w zakladke channels (obok layers) o tam add channel (alpha) i w nim malujesz b\c + szarosci...
Napisano 19 Maj 200618 l stość. Potem teksturę taką wrzucasz do slotu "alpha" w maxie. ? opacity chyba pozdrawiam
Napisano 19 Maj 200618 l ? opacity chyba racja, pisałem z UW bez odpalonego maxa i mi się pokićkało :) Opacity oczywiście, sorry za to...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto