Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To wiele zależy od silnika, np. w HL'u kolor niebieski (0,0,255) jest traktowany jako przezroczysty, ale oczywiście tylko w specjalnych texturach. Co więcej przeważnie gry posiadają specjalne edytory textur, gdzie takie przezroczystości się ustala.

Napisano

no tak, ale jeżeli chcesz uzyskać taki efekt w maxie, to zazwyczaj tworzysz w photoshopie osobną teksturę, na której malujesz które fragmenty mają być przeźroczyste. Tekstura jest w skali szarości - kolor czarny = 100% przeźroczystość, kolor biały = 100% widoczność szarości = stopniowa przeźroczystość. Potem teksturę taką wrzucasz do slotu "alpha" w maxie.

 

pozdr

Napisano

1)

tworzysz 32-bitowego TGA

2) wchodzisz w zakladke channels (obok layers) o tam add channel (alpha) i w nim malujesz b\c + szarosci...

Napisano
? opacity chyba

 

racja, pisałem z UW bez odpalonego maxa i mi się pokićkało :) Opacity oczywiście, sorry za to...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności