klikus1984 Napisano 24 Maj 2006 Share Napisano 24 Maj 2006 witam zrobilem swoja pierwsza pracke w v ryju :) zastanawiam sie, jaka jest najlepsza metoda na wstawienie widoku za oknem, wiem ze mozna stosowac 8- enviroment oraz alt+b. interesuje mnie, czy istnieje mozliwosc takiego zgrania tla, zeby natezenie oswietlenia ( jasność ) zgrala sie np z light cahe w srodku pomieszczenia. prosze rowniez o ewentualne komentaze pracy. zaznaczam ze nie chodzi mi o to czy pomieszczenie jest fajne, czy polki nie sa za nisko, chodzi mi ojakis realizm, o to czy wszystko 3 ma sie kupy . thx pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 24 Maj 2006 Share Napisano 24 Maj 2006 nie może być mowy o realizmie jeśli np półki będą za nisko - więc ma to po części wpływ. Do realizmu brakuje wiele -sam to pewnie widziesz porównując render do foty np oświetlenie, cienie itp wszystk oto należało by poprawić. Jesli idzie o tło za oknem to nie ma prostszego sposobu niz plane za oknem z nałożoną teksturą wyrenderowany osobno i kompozycja w photoshopie - poprostu renderujesz, usówasz obszary okien/szyb, potem w photoshopie otwierasz render a pod spodem w osobnym layerze wrzucasz tło i zmieniasz jego ustawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klikus1984 Napisano 24 Maj 2006 Autor Share Napisano 24 Maj 2006 dziekuje za uwagi, zgadzam sie, ze proporcje i geometria rowniez wplywa na realizm, ale chodzi mi wlasnie o te cienie i shadery. co tutaj mozna pozmieniac. prosze o konkretne przyklady :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 24 Maj 2006 Share Napisano 24 Maj 2006 odnośnie oświetlenia : http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=21025&page=40 odnośnie shaderów Zależy czego używasz do renderingu - dużo shaderów do poszczególnych renderów jest na naszym forum - opcja szukaj - oraz na http://www.evermotion.org Znajdziesz w tych miejscach dużo pomocy zwłaszcza jesli idzie o vraya. Odnosnie sceny - musisz patrzec na proporcje pomiedzy poszczególnymi obiektami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość George82 Napisano 31 Maj 2006 Share Napisano 31 Maj 2006 Moim skromnym zdaniem cienie u Ciebie sa do poprawy... chociazby dlatego, ze za oknem masz zachmurzone niebo, a z zachmurzonego nieba nigdy nie wyjda takie klarowne cienie... No chyba, ze u Ciebie wlasnie przestalo padac i gdzies tam wylazlo slonce...;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klikus1984 Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2006 hah :) wlasnie tak bylo !!!! :P jestem calkiem zadowolony z tej pracki, wiem ze mozna zrobic lepiej ale jak na pierwszy raz z V rayem uwazam ze jest dobrze. koledzy , ktorzy w tym siedza wiecej czasu napewno "widza inaczej" coz, ja mam nadzieje, ze tez kiedys tak bede widzial. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Intruder Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 jeśli chodzi o tło za oknem to doskonale sprawdza się pewna technika, której sam używam mimo, iż nie stronię od Photoshopa : zdobądź duże zdjęcie w doskonałej jakości - ja do tego wykorzystuję swojego Nikona D70 (300dpi, 3000x2008pix). Robisz za oknem plane, ustawiasz jego wymiar pod wym. zdjęcia aby nie pochrzanić proporcji. Nadajesz temu plane troszkę modyfikatora "bend" aby mieć lekką panoramę. To pozwoli Ci na efekt realistycznego tła za oknem jeśli np. kamera się porusza po pomieszczneiu. Następnie skalujesz ów plane tak abyś widział przez okno na nim to, co chcesz widzieć. Ja przy wielkim zdjęciu pomniejszam, bo za oknem widzę muchy na liściach :D Jak wiemy zawsze, gdy robisz dzienne zdjecie w pomieszczeniu ustawiasz przysłonę i czas naświetlania na pomieszczenie, a nie to co za oknem. W tym wypadku tło zawsze wychodzi nieco przepalone albo kompletnie białe. Aby to uzyskać w opcjach textury w materiale tła (mówię o Vrayu) masz taką opcję jak output, a w niej output level. Aby usyskać przepalenie potestuj ustawienia z parametrem output level - to rozjaśnia texturę. Ja często stosuję poziom 2-2,4 i uzyskuję bardzo realistyczne przepalenia. Dodatkowo możesz texturze tła nadać pewien blur ok. 0,3. Wtedy tło będzie widoczne, ładnie przepalone i leciutko nieostre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 29 Czerwiec 2006 Share Napisano 29 Czerwiec 2006 możesz rownież na tego planea za oknam wstawić vRay_Lightmtl z multiplierem podkręconym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się