arzika Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 Blagam pomozcie. Jestem poczatkujacym "modelarzem 3d" i mam problem z urealistycznieniem sceny. Opakowania powinny byc z blyszczacego bialego plastiku. U mnie sa szare. To oswietlenie jest najlepsze, jakie udalo mi sie zrobic. Na innych albo jest za ciemno, albo sa wypalajace biale dziury swiatla. Chcialabym tez, aby butelki sataly na czyms w rodzaju pleksi. Zalaczam moj render i zdjecie, ktore jest dla mnie inspiracja. Bardzo bede wdzieczna za proste podpowiedzi, co z tym zrobic. PS: na butelkach beda jeszcze etykiety.
Lukasz_D Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 zdjęcie sie nie otwiera ... załaduj tu http://imageshack.us/
arzika Napisano 30 Maj 2006 Autor Napisano 30 Maj 2006 nie moge podlaczyc zdjec... !? jeszcze bede probowac
Lis Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 Przepis na realistyczną scenę. 1. Idealny model. 2. Dobry materiał, textura. 3. Oświetlenie, otoczenie. 4. Dobre ustawienia rendera. Pamiętaj. Im bardziej się przyłożysz do każdego z tych składników tym lepszą scenę zrobisz. Jednocześnie źle zrobiony którykolwiek z tych składników dyskfalifukuje scenę pod względem realności.
arzika Napisano 30 Maj 2006 Autor Napisano 30 Maj 2006 moze tak da rade: http://img106.imageshack.us/img106/156/render13sq.th.jpg
arzika Napisano 30 Maj 2006 Autor Napisano 30 Maj 2006 i inspiracja - aczkolwiek oczywiscie to nie ma byc to samo. Moje butelki maja byc z bialego blyszczacego plastiku, ale chcialabym tak mniej wiecej oswietlic i tez stworzyc takie ladne odbicia http://img50.imageshack.us/img50/8172/wiz34ol.jpg Lukasz_D - dzieki :) Lis - dzieki, wiem o tym, ale pytanie jak? :)
tweety Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 nie za ciekawie to wygląda: realizm to bardzo szerokie pojęcie. trudno o nimnapisac w kilku słowach. jeśli masz maxa 6 lub wyżej to możesz skorzystać z dobrodziejstwa posiadania Mental Raya. polecam lekturę na początek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=11688 Pozdrawiam
hkropinski Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 musialbys sie sporo nauczyc, przerabiając liczne tutoriale... nie od razu zrobisz wspaniale sceny, pozdr
maverick sheep Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 Chcialabym tez, musialbys sie jak mniemam arzika to kobitka :) co do tematu to nie ma cieni i nie ma GI sam modelik jak na poczatek zabawy z 3ds nie jest zly powodzenia w dalszej pracy :)
Lis Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 dzieki, wiem o tym, ale pytanie jak? Nie chciałbym się wymądrzać, ale Jeśli liczysz, że ktoś w 1 poście wyłoży ci całą wiedzę dotyczącą CG to się mylisz. Taka wiedza wymaga miesięcy nieprzespanych dni i nocy, A w czasie między renderami studiowania zasobów Internetu. Ale tak na szybko to: 1. Włącz MentalRaya 1,5. Przeskaluj wszystkie obiekty do ich prawdziwych wymiarów (w cm) 2. dodaj skylighta, załaduj mapę hdri.(albo ustaw lekki błękit) 3. Dodaj MROmni, multipler na 0,3, włącz InverseSquere, Arealightparam radius na 20cm, kolor na lekutko żółtawy 4. W opcjach rendera włącz GF Powinno być przynajmniej ciut lepiej niż teraz jest.
arzika Napisano 30 Maj 2006 Autor Napisano 30 Maj 2006 ano kobitka :) dziekuje za cieple slowo - bo juz sie troszke podlamalam po pierwszych opiniach. Wiem, ze strasznie jeszcze malo wiem, ale myslalam, ze ktos moze mi jakos pomoc. Nie chodzi o to zeby to bylo fotorealistyczne, ale zeby jakos cos poprawic, bo utknelam w martwym punkcie. dzieki za zainteresowanie PS: co to GI?
Hindus Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 To może ja sie wypowiem - do awansu na srednio zaawansowanego grafika to mi jeszcze daleko - narazie jestem początkującym nowicjuszem ale każdą scene trzeba rozpatrywać w 3 aspektach jeśli idzie o realistycznośc, przy czym nie zawsze są one takie same. Z własnych doświadczeń - tego co zrobiłem, co widziałem u innych grafików itd wynika że nawet prosty model można w miarę doby sposób pokazać tak by uzyskać wrażenie realistyczności. Trzy etapy o których pisałem: 1) Materiały 2) Ustawienia sceny (światła itp) 3) Postprodukcja 1) Odpowiednie dobranie materiałów w taki sposób by te w jak najlepszym stopniu przypominały prawdziwe - jest to o tyle trudne o ile zmienia oświetlenia w scenie często wpływa na wygląd danego materiału(shader'u). Dużo wiedzy na temat materiałów jest w internecie i na stronach tego portalu - praktycznie wszystko przy odrobinie samozaparcia jest do zrobienia w tej kwesti. Odpowiednie refleksy, tekstury itd 2) Ustawienia sceny - począwszy od świateł w scenie, ich nasycenia, położenia, kolorów itd poprzez ustawieniaopcji renderingu które poprawią jego wygląd na efektach typu dof itp kończąc. Ustawienia te często wynikają z tego czego używasz do renderingu, np: mental ray kray maxwell render vray scanline itd Ile ludzi tyle pomysłow wiec nie pytaj odrazu który jest najlepszy bo juz nie raz to przerabialismy. 3) Postprodukcja - wiele osób zapomina że to tak naprawde poprawki wprowadzone w softach typu photoshop itd mają ostateczne i chyba jedno z najważniejszych znaczeń w przypadku grafiki - nie wszyscy stosują, niektórzy radzą sobie bez, ale naprawde dobrz użyta potrafi zdziałac cuda - np nasycenie barw, kontrasty, ostrosc itp. REalistycznośc w scenach to przedewszystkim umiejętnośc postrzegania świata wokół siebie - pytanie dlaczego światło zachowuje się tak, jak zmieniają sie np refleksy wraz z zmianą oświetlenia itp. Do tego dąży się latami - nie prawdą też jest że bez tutoriali się nie da - wszystko jest możliwe jeśli tylko tego pragniesz - odrobina wysiłku i przedewszystkim dobry pomysł na scene to podstawa. Potem juz tylko praca przy tych aspektach o których była mowa. To takie wstępne założenia.
arzika Napisano 30 Maj 2006 Autor Napisano 30 Maj 2006 Bardzo dziekuje, po przeczytaniu ostatnich komentarzy - zwlaszcza hindusa (wielkie dzieki i pozdrowienia) - az chce sie dalej pracowac i rzezbic :) Przeanalizuje wasze rady i niezaleznie czy uda mi sie cos poprawic, czy nie w tej scenie, to na pewno sie czegos naucze. Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam. Ciesze sie ze nie splawiacie takich mlodych kotow :)
maverick sheep Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 To może ja sie wypowiem - do awansu na srednio zaawansowanego grafika to mi jeszcze daleko - narazie jestem początkującym nowicjuszem hehe hindus nie wiedzialem ze ty tak umiesz bajerowac kobiety :D:D hehe co do splawiania kotkow to roznie z tym bywa ale kotki...:D pozdrawiam
hkropinski Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 jak mniemam arzika to kobitka :) ups... arzika sorry:D:D pozdr
maverick sheep Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 no wiesz nie za wiele kobiet mamy na forum to czeba o nie dbac ;)
Ania Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 no pewnie że dobrze, a jak dopiero dasz sobie taką ksywkę żeby odrazu było widać że kobieta, to dopiero będą nadskakiwać. a co do pytania to hindus wszystko powiedział
arzika Napisano 31 Maj 2006 Autor Napisano 31 Maj 2006 Uff, siedzialam wczoraj do 4 w nocy i juz (jak dla mnie) nie ciut ale znacznie lepiej to teraz wyglada. Lis - bardzo pomogles :) no i reszta tez - takie wsparcie ze musialo byc lepiej. W wolnej chwili podlacze co na razie mi wyszlo. pzdr.
arzika Napisano 31 Maj 2006 Autor Napisano 31 Maj 2006 no i mam jeszcze pewien problem. Nie wiem czy cos z moim 3dmaxem nie tak czy co... Nie moge uaktywnic mental raya. W renderingu w assign renderer powinna byc ponoc lista rozwijana rendererow. Mi niestety poza wybranym default scanline renderer, wyswietla sie tylko vue file renderer... :(
Gość George82 Napisano 31 Maj 2006 Napisano 31 Maj 2006 Jesli max6, to musi byc w rolloucie "production" bodajze...;]
arzika Napisano 31 Maj 2006 Autor Napisano 31 Maj 2006 kurka, no wlasnie tu nie ma... tam mam tylko VUE File Renderer. Czy ktos wie, o co chodzi? Gdzie sa moje renderery? :(
jaccunio Napisano 31 Maj 2006 Napisano 31 Maj 2006 moze masz maxa 5, bo mental jest chyba dopiero od 6
Rekomendowane odpowiedzi