Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam już jakiś model, rig też jest gotowy, a więc zabieram się za animację… Wszystko ok, tylko z założenia ciało człowieka jest miękkie, gdy chcemy na przykład kolesia walnąć w brzuch i dać zbliżenie, jak ręka odkształca mu skórę, lub jakakolwiek inna rzecz która odkształca ciało(np. opieranie sobie kolby broni a bark)… Wie ktoś jak to zrobić, oprócz ręcznej edycji mesha w każdej klatce? Może soft body? A jeżeli tak to jakie ustawienia? Z góry thx za pomoc.(a jak już będziecie tłumaczyć, to prosiłbym w miarę dokładnie, ponieważ zbyt dobrze się jeszcze w tym wszystkim nie orientuję)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Myślałem, że tutaj będzie bardziej pasować, ponieważ chodzi mi konkretnie o 3ds Maxa, ale jeżeli jakiś moderator uważa, że temat powinien być gdzie indziej to niech go przeniesie.

Napisano

Nie widzę powodu by bawić się w jakieś reaktory i tym podobne bo zakopiesz się w gąszczu opcji i ustawień i ci się animowanie znudzi.

 

A zatem zaznacz vertexy na mesh select-em i wybierz modyfikator x-form. Od tego momentu możesz ruszać x fomem a vertexy na ciele twojej postaci się wyginają. Teraz tylko żeby całość przypominała giętką skórę ustaw w opcjach selekcji vertexów soft selection i gotowe

 

Pozdrawiam

Napisano

pluginy ACT albo Hercules, mają opcje odkrztałcania siatki przez objekty (w założeniu mięśnie). Da się tym z-fake'ować efekt odkrztałcania skóry - z lokalnym relax'em daje oczekiwane efekty.

dało się to jeszcze zrobić jakimiś darmowymi pluginami, które defaultowo służyły do deformacji siatki, ale juz nie pamietam jakie.

Chyba Bones Pro też miał podobną opcje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności