xyz Napisano 2 Czerwiec 2006 Share Napisano 2 Czerwiec 2006 Witam i proszę was o pomoc. Zastanawiam się nad wpływem światła na obiekt - klosz lub abażur i światło omni: Omni wewnątrz sfery, która pełni funkcję klosza z mlecznego, białego szkła - jest więc nieprzezroczysta, a przepuszcza światło i świeci - jak ustawić, i które, parametry dla takiej sfery i/lub światła (czy da się nie używać self illumination w tym przypadku?). To samo dotyczy abażura, na którym, po zapaleniu światła widać układ nitek (wątek i osnowa), który przepuszcza światło a dodatkowo świeci (mam wrażenie, że self illumination nie oddaje tego efektu). Z góry dzięki za pomoc i odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
merv_ Napisano 2 Czerwiec 2006 Share Napisano 2 Czerwiec 2006 A wiec robisz tak: Dla materiału kuli wokół światła ustawiasz self illumination w okolicach 80-100 wg. uznania. Klikasz na swiatlo omni, w panelu modify wciskasz przycisk Exclude.... i tam wybierasz obiekty które nie rzucają cienia A teraz pytanie... jak uzystac takie swiatlo z zewnatrz jak tu: http://www.max3d.pl/goldview.php?id=37 i jak zrobic zaslony takie jak tu http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=25140 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xyz Napisano 2 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 2 Czerwiec 2006 Ok, dzięki. Niemniej jednak taka metoda może się sprawdziś w mlecznym kloszu, a co z abażurem? Abażur nie może świecić cały przez co wyglądał by nienaturalnie i płasko. Tutaj światło powinno wygasać na załamaniach i przy dole i górze abażura. Tu chyba self illumination nie pomoże... To samo dotyczy zasłon w oknie - niby nie przezroczyste a jednak światło zewnętrzne je rozświetla i widzimy ich kolor, oraz przedmioty ustawione za nimi. Próbowałem nadać teksturę drobnego wątka i osnowy na taka zasłonę (siatka nitek :)) - tekstura w diffuse i opacity, tak że przepuszczały światło i widać było przedmioty ustawione za nimi. Niemniej jednak światło padając na taką zasłonę lub abażur powinno rozświetlać teksturę i ukazywać jej kolor oraz modelować taki obiekt, cieniując go, ale nie wiem jak to uzyskać. Pozatym chodzi mi o efekt prosty a efektowny... Czy ktoś wie jak to ustawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 2 Czerwiec 2006 Share Napisano 2 Czerwiec 2006 1. W postprodukcji - efekt nazywa sie glow albo dreamblur (albo uzywasz vray sun - podobne rzeczy zrobi) 2. Zależy o co ci chodzi, czy o kształt (reactorem da rade), czy o materiał, może to być SSS (wątpie), albo coś takiego jak jest w tutku z evermotion.org o tworzeniu interiora (poszukaj sobie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się