adam_m Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 Witam Kilka miesięcy temu zainteresowałem się Majką (wczesniej trochę rzeźbiłem w Maxie). Przerobiłem z dwa tutoriale z modelowania i jeden z renderingu aż nadszedł czas pierwszej scenki. Przy tworzeniu scenki inspirowałem się zdjęciem z książki Rysowanie - N. Lyons. Proszę o konstruktywną krytykę. Pozdr. Soft: Maya 7, Turtle, PS.
Ania Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 jak na pierwszą scenę to jest całkiem dobrze, modeling przyzwoity, oświetlenie mogłoby być lepsze, zaglądnij no tutaj dla inspiracji http://www.renderaid.com/stillsGalleryBrowse~uid~1043.aspx okiennice można by staranniej oteksturować, przybielić i przybrudzić gdzieniegdzie, biała płachta aż nazbyt biała, reszta tekstur w porządku, tylny mur wygląda jakby się trochę unosił, czy w tym jest jakieś GI, czy tylko zwyczajne cienie?
kubi Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 Ładna scenka, miła dlaoka. Moim zdaniem sciany są za czyste, lepiej wyglądały by bardziej przbrudzone, bruka tak samo. Zakończyć tą uliczkę można było jakoś ciekawiej niż gałąź i murek.
Gość obo Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 Okiennice aż błagają o nowe materiały. I jeszcze ta płachta tak sobie wygląda. Reszta spoko. Fajna pracka. Ania - GI to chyba jest, tylko jakieś oszczędne strasznie ustawienia ;) Pozdro
!Ewert Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 dziwnie to wygląda chodnik jest płaski nałożona na niego tekstura nie wygląda najlepiej. mogłeś chociaż zrobić troche wypukły chodnik... pozdro :P
AGmakonts Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 No nie wyglada to źle ale i tak brak jakiegos mocnego bumpa, moze nawet dosplace w wielu miejscach no i to biedne GI bez niego wygląda to jak screen z gry z 2002 roku niestety
adam_m Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 Dzięki za wszystkie komentarze. Może kilka zdań o tym jak tą scenkę tworzyłem, będzie łatwiej wyłapać błędy. Założenie było takie aby wykorzystać (przećwiczyć) maksymalną ilość narzędzi i wyrenderować w MR oraz aby scenka była podobna do zdjęcia w książce. Wymodelowanie całości (Poly, Nurbs) poszło szybko, najwięcej czasu (i problemów) zajęło texturowanie. Okazalo się, że MR nie daje sobie rady z Layerd Shaderami. Zrezygnowałem z MR na rzecz Turtle. Ustawienia GI i FG defoultowe. Światła: spot z emisją fotonów: PEnergy=16000, GIPhotons=50000 +kilka świateł punktowych zlinkowanych z powierzchniami w celu uzyskania bumpa w cieniach. Ściany i chodnik mają delikatny bump przy wyższych jednostkach wygląda on bardziej pomarszczony (efekt kiepski). "Biała płachta" miała 20% przezroczystości i drobną siatkę ale złapała dużo światła i wyszła biała plama :( . Zrobiona jest Clothe'm. Drzewo zrobione Paint Effects wyszło słabo (lepiej pewnie sprawdziłoby się zdjęcie z alpha), ale stwierdziłem, że jest to drugi plan i zostawiłem. Po tych info. proszę o kolejne uwagi, szczególnie od znawców Mai. Pozdr. PS. Jak umieścić miniaturkę pracy obok tytułu wątku na spisie (zamiast "spinacza")?
Rekomendowane odpowiedzi