Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Kilka miesięcy temu zainteresowałem się Majką (wczesniej trochę rzeźbiłem w Maxie). Przerobiłem z dwa tutoriale z modelowania i jeden z renderingu aż nadszedł czas pierwszej scenki. Przy tworzeniu scenki inspirowałem się zdjęciem z książki Rysowanie - N. Lyons. Proszę o konstruktywną krytykę. Pozdr.

Soft: Maya 7, Turtle, PS.

uliczka28cp.jpg

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

jak na pierwszą scenę to jest całkiem dobrze,

modeling przyzwoity,

oświetlenie mogłoby być lepsze, zaglądnij no tutaj dla inspiracji

http://www.renderaid.com/stillsGalleryBrowse~uid~1043.aspx

okiennice można by staranniej oteksturować, przybielić i przybrudzić gdzieniegdzie,

biała płachta aż nazbyt biała,

reszta tekstur w porządku,

tylny mur wygląda jakby się trochę unosił,

czy w tym jest jakieś GI, czy tylko zwyczajne cienie?

Napisano

Ładna scenka, miła dlaoka. Moim zdaniem sciany są za czyste, lepiej wyglądały by bardziej przbrudzone, bruka tak samo. Zakończyć tą uliczkę można było jakoś ciekawiej niż gałąź i murek.

Napisano

Okiennice aż błagają o nowe materiały. I jeszcze ta płachta tak sobie wygląda. Reszta spoko. Fajna pracka.

 

Ania - GI to chyba jest, tylko jakieś oszczędne strasznie ustawienia ;)

 

Pozdro

Napisano

dziwnie to wygląda chodnik jest płaski nałożona na niego tekstura nie wygląda najlepiej. mogłeś chociaż zrobić troche wypukły chodnik...

 

pozdro :P

Napisano

No nie wyglada to źle ale i tak brak jakiegos mocnego bumpa, moze nawet dosplace w wielu miejscach no i to biedne GI bez niego wygląda to jak screen z gry z 2002 roku niestety

Napisano

Dzięki za wszystkie komentarze.

Może kilka zdań o tym jak tą scenkę tworzyłem, będzie łatwiej wyłapać błędy. Założenie było takie aby wykorzystać (przećwiczyć) maksymalną ilość narzędzi i wyrenderować w MR oraz aby scenka była podobna do zdjęcia w książce.

Wymodelowanie całości (Poly, Nurbs) poszło szybko, najwięcej czasu (i problemów) zajęło texturowanie. Okazalo się, że MR nie daje sobie rady z Layerd Shaderami. Zrezygnowałem z MR na rzecz Turtle. Ustawienia GI i FG defoultowe. Światła: spot z emisją fotonów: PEnergy=16000, GIPhotons=50000 +kilka świateł punktowych zlinkowanych z powierzchniami w celu uzyskania bumpa w cieniach. Ściany i chodnik mają delikatny bump przy wyższych jednostkach wygląda on bardziej pomarszczony (efekt kiepski). "Biała płachta" miała 20% przezroczystości i drobną siatkę ale złapała dużo światła i wyszła biała plama :( . Zrobiona jest Clothe'm. Drzewo zrobione Paint Effects wyszło słabo (lepiej pewnie sprawdziłoby się zdjęcie z alpha), ale stwierdziłem, że jest to drugi plan i zostawiłem. Po tych info. proszę o kolejne uwagi, szczególnie od znawców Mai. Pozdr.

PS. Jak umieścić miniaturkę pracy obok tytułu wątku na spisie (zamiast "spinacza")?




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności