adam_m Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 Witam Kilka miesięcy temu zainteresowałem się Majką (wczesniej trochę rzeźbiłem w Maxie). Przerobiłem z dwa tutoriale z modelowania i jeden z renderingu aż nadszedł czas pierwszej scenki. Przy tworzeniu scenki inspirowałem się zdjęciem z książki Rysowanie - N. Lyons. Proszę o konstruktywną krytykę. Pozdr. Soft: Maya 7, Turtle, PS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 jak na pierwszą scenę to jest całkiem dobrze, modeling przyzwoity, oświetlenie mogłoby być lepsze, zaglądnij no tutaj dla inspiracji http://www.renderaid.com/stillsGalleryBrowse~uid~1043.aspx okiennice można by staranniej oteksturować, przybielić i przybrudzić gdzieniegdzie, biała płachta aż nazbyt biała, reszta tekstur w porządku, tylny mur wygląda jakby się trochę unosił, czy w tym jest jakieś GI, czy tylko zwyczajne cienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubi Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 Ładna scenka, miła dlaoka. Moim zdaniem sciany są za czyste, lepiej wyglądały by bardziej przbrudzone, bruka tak samo. Zakończyć tą uliczkę można było jakoś ciekawiej niż gałąź i murek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość obo Napisano 3 Czerwiec 2006 Share Napisano 3 Czerwiec 2006 Okiennice aż błagają o nowe materiały. I jeszcze ta płachta tak sobie wygląda. Reszta spoko. Fajna pracka. Ania - GI to chyba jest, tylko jakieś oszczędne strasznie ustawienia ;) Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
!Ewert Napisano 4 Czerwiec 2006 Share Napisano 4 Czerwiec 2006 dziwnie to wygląda chodnik jest płaski nałożona na niego tekstura nie wygląda najlepiej. mogłeś chociaż zrobić troche wypukły chodnik... pozdro :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 4 Czerwiec 2006 Share Napisano 4 Czerwiec 2006 No nie wyglada to źle ale i tak brak jakiegos mocnego bumpa, moze nawet dosplace w wielu miejscach no i to biedne GI bez niego wygląda to jak screen z gry z 2002 roku niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2006 Dzięki za wszystkie komentarze. Może kilka zdań o tym jak tą scenkę tworzyłem, będzie łatwiej wyłapać błędy. Założenie było takie aby wykorzystać (przećwiczyć) maksymalną ilość narzędzi i wyrenderować w MR oraz aby scenka była podobna do zdjęcia w książce. Wymodelowanie całości (Poly, Nurbs) poszło szybko, najwięcej czasu (i problemów) zajęło texturowanie. Okazalo się, że MR nie daje sobie rady z Layerd Shaderami. Zrezygnowałem z MR na rzecz Turtle. Ustawienia GI i FG defoultowe. Światła: spot z emisją fotonów: PEnergy=16000, GIPhotons=50000 +kilka świateł punktowych zlinkowanych z powierzchniami w celu uzyskania bumpa w cieniach. Ściany i chodnik mają delikatny bump przy wyższych jednostkach wygląda on bardziej pomarszczony (efekt kiepski). "Biała płachta" miała 20% przezroczystości i drobną siatkę ale złapała dużo światła i wyszła biała plama :( . Zrobiona jest Clothe'm. Drzewo zrobione Paint Effects wyszło słabo (lepiej pewnie sprawdziłoby się zdjęcie z alpha), ale stwierdziłem, że jest to drugi plan i zostawiłem. Po tych info. proszę o kolejne uwagi, szczególnie od znawców Mai. Pozdr. PS. Jak umieścić miniaturkę pracy obok tytułu wątku na spisie (zamiast "spinacza")? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi