aklosak Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Witam szukałem podobnych postów, ale nie znalazłem nic podobnego, wiec chciałbym zapytać: jak nalezy ustawiać tą opcję (Rendering-Enviroment-Global Lighting-Level) dla poprawnego renderowania z użyciem Mental Ray scen symulujących oświetlenie słoneczne. Czy powinno się to całkiem wyłączyć (Level = 0) ? i jakie Waszym zdaniem jest nalepsza kombinacja świateł i ich ustawień dla oświetlenia architektury (dom jednorodzinny z cieniami) ? próbuje stosować mr Area Spot (np jako directional z cieniami Raytraced) + skylight (bez cieni), ale nie rozumiem jakie są relacje pomiędzy ustawieniami GI i świateł a ustawieniami w zakładce "Enviroment" będę wdźwięczny za podpowiedzi andrzej
SWRSC Napisano 5 Czerwiec 2006 Napisano 5 Czerwiec 2006 Ja bym tego w ogole nie ruszał. Jak renderuje exterior na Mentalu, to do environment daje jakąś mapke HDRI nieba, wstawiam skylight oraz mrArea_Spot z niebieskimi cieniami (trzeba ustawić na bardzo ciemny granatowy). Aby skylight działał musisz włączyć Final Gathering. W bardziej kompleksowych scenach dodatkowo uruchamiam Global Illumination (photony) aby rozjaśnić ciemniejsze miejsca sceny.
aklosak Napisano 5 Czerwiec 2006 Autor Napisano 5 Czerwiec 2006 dzięki bardzo za odpowiedź :-) ...Jak renderuje exterior na Mentalu, to do environment daje jakąś mapke HDRI nieba... czy używasz którejś z mapek z 3dmaxa, czy też zewnętrznych ? ...wstawiam skylight oraz mrArea_Spot z niebieskimi cieniami (trzeba ustawić na bardzo ciemny granatowy). możesz podać mniej więcej RGB ? czy możesz polecić jakieś zestawy materiałów i map do renderingu budynków ? pozdrawiam andrzej
SWRSC Napisano 5 Czerwiec 2006 Napisano 5 Czerwiec 2006 hdri nie ma standardowo w maxie. Eversi wypuścili mapki hdri nieba w dużej rozdzielczości za free - wlasnie takie wstawiam. Z tym RGB to już zalezy od sceny - intensywności światła, musisz testować ustawienia koloru, dla przybliżenia podam, że zazwyczaj są to wartości w granicach: R:23 G:38 B:55 czyli bardzo ciemne, jednak na renderku jest róznica między czarnym a wlasnie takim. Mapki materiałów do renderingu exteriorków z reguły można wydziargać w PS z tych standardowych z maxa - po prostu ustawiasz kilka kolo siebie, doprawiasz je tak jak chcesz, np jakieś zabrudzenia itp. i masz już mapke w hi-res. Chyba, że masz forse to mozesz wyłożyć na znakomity zestaw TotalTextures, nie pamiętam ktora dokładnie część, ale wypuścili taką specjalnie do wizek exterior.
aklosak Napisano 7 Czerwiec 2006 Autor Napisano 7 Czerwiec 2006 hdri nie ma standardowo w maxie. Eversi wypuścili mapki hdri nieba w dużej rozdzielczości za free - wlasnie takie wstawiam. sciągnąłem :-) ale po wstawieniu Mental Ray pisze, że nie obsługuje tego formatu, (warn : E:\3dsmax8\downloads\04_Sky.hdr: Image format not supported by mental ray. Will pass the image as raw data (slower and more memory consuming). a tło wychodzi bardzo ciemne. Może coś sknociłem ? Dzięki za RGB - rzeczywiście z niebieskimi cieniami lepiej wygląda. andrzej
aklosak Napisano 8 Czerwiec 2006 Autor Napisano 8 Czerwiec 2006 ale po wstawieniu Mental Ray pisze, że nie obsługuje tego formatu... już sobie poradziłem. Trzeba wstawiać jako materiał :-) dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się