Skocz do zawartości

poprawne ustawienie "Global Lighting" w zakładce "Rendering"->"Enviroment" (max 8.0)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

szukałem podobnych postów, ale nie znalazłem nic podobnego, wiec chciałbym zapytać: jak nalezy ustawiać tą opcję (Rendering-Enviroment-Global Lighting-Level) dla poprawnego renderowania z użyciem Mental Ray scen symulujących oświetlenie słoneczne. Czy powinno się to całkiem wyłączyć (Level = 0) ?

 

i jakie Waszym zdaniem jest nalepsza kombinacja świateł i ich ustawień dla oświetlenia architektury (dom jednorodzinny z cieniami) ?

 

próbuje stosować mr Area Spot (np jako directional z cieniami Raytraced) + skylight (bez cieni), ale nie rozumiem jakie są relacje pomiędzy ustawieniami GI i świateł a ustawieniami w zakładce "Enviroment"

 

będę wdźwięczny za podpowiedzi

 

andrzej

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja bym tego w ogole nie ruszał. Jak renderuje exterior na Mentalu, to do environment daje jakąś mapke HDRI nieba, wstawiam skylight oraz mrArea_Spot z niebieskimi cieniami (trzeba ustawić na bardzo ciemny granatowy). Aby skylight działał musisz włączyć Final Gathering. W bardziej kompleksowych scenach dodatkowo uruchamiam Global Illumination (photony) aby rozjaśnić ciemniejsze miejsca sceny.

Napisano

dzięki bardzo za odpowiedź :-)

 

...Jak renderuje exterior na Mentalu, to do environment daje jakąś mapke HDRI nieba...

czy używasz którejś z mapek z 3dmaxa, czy też zewnętrznych ?

 

...wstawiam skylight oraz mrArea_Spot z niebieskimi cieniami (trzeba ustawić na bardzo ciemny granatowy).

możesz podać mniej więcej RGB ?

 

czy możesz polecić jakieś zestawy materiałów i map do renderingu budynków ?

 

pozdrawiam

andrzej

Napisano

hdri nie ma standardowo w maxie. Eversi wypuścili mapki hdri nieba w dużej rozdzielczości za free - wlasnie takie wstawiam.

 

Z tym RGB to już zalezy od sceny - intensywności światła, musisz testować ustawienia koloru, dla przybliżenia podam, że zazwyczaj są to wartości w granicach: R:23 G:38 B:55 czyli bardzo ciemne, jednak na renderku jest róznica między czarnym a wlasnie takim.

 

Mapki materiałów do renderingu exteriorków z reguły można wydziargać w PS z tych standardowych z maxa - po prostu ustawiasz kilka kolo siebie, doprawiasz je tak jak chcesz, np jakieś zabrudzenia itp. i masz już mapke w hi-res. Chyba, że masz forse to mozesz wyłożyć na znakomity zestaw TotalTextures, nie pamiętam ktora dokładnie część, ale wypuścili taką specjalnie do wizek exterior.

Napisano
hdri nie ma standardowo w maxie. Eversi wypuścili mapki hdri nieba w dużej rozdzielczości za free - wlasnie takie wstawiam.

sciągnąłem :-) ale po wstawieniu Mental Ray pisze, że nie obsługuje tego formatu, (warn : E:\3dsmax8\downloads\04_Sky.hdr: Image format not supported by mental ray. Will pass the image as raw data (slower and more memory consuming). a tło wychodzi bardzo ciemne. Może coś sknociłem ?

 

Dzięki za RGB - rzeczywiście z niebieskimi cieniami lepiej wygląda.

 

andrzej

Napisano
ale po wstawieniu Mental Ray pisze, że nie obsługuje tego formatu...

 

już sobie poradziłem. Trzeba wstawiać jako materiał :-)

dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności