peyo_tl Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 Mam pytanie, czy istnieje jakis automatyczny sposób na przypisanie różnych tekstur dla terenu w zależności od jego wysokości?
rowr Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 hemm ja jak robilem jakies gorki czu teren to robilem mape w photoshopie w odcieniach szarosci potem podpinalem ja pod modyfikator DISPLACE i tak otrzymywalem teren 3d ...pozniej ta sama mape kolorowalem i nadawal m jej jakas konkretna teksture importowalem do edytora materialow i idealnie teren byl oteksturowany :)
peyo_tl Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Napisano 6 Czerwiec 2006 też tak na początku zrobiłem, ale musze to teraz zmienić
rowr Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 hemmm jak dobrze namalujesz to nie ma co zmieniac...u mnie swietnie wychodzilo...
zdeno Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 w maxie chyba obiekt TERRAIN ma taką opcję, ale nie jestem pewien
peyo_tl Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Napisano 6 Czerwiec 2006 faktycznie obiekt Terrain ma taką opcję. Niestety z tego co zauważyłem to dla utworzonych stref na powierzchni obiektu można przypisywać tylko kolory a nie tekstury.
damusTo Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 Teren jest nie dokładny dodatkowo. Pytanie jednak bo chyba źle cie zrozumiałem, czy chcesz tekstura decydować o wzniesieniu na siatce czy w zależnosci od wysokości na siatce zmieniać teksture bo tak z 1 posta by na mój rozum wynikało ?
peyo_tl Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Napisano 6 Czerwiec 2006 no raczej chodzi mi o to drugie tzn. w zalezności od wysokości terenu zmienia się tekstura.
piotrek Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 Chodzi tylko o przeniknięcie jednej tekstury w drugą, czy o coś bardziej skomplikowanego? Jeśli to drugie, to ciężko będzie - lepiej sobie w Photoshopie namalować teksturę i nałożyć na obiekt.
peyo_tl Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Napisano 6 Czerwiec 2006 chodzi raczej o coś w stylu przejścia tonalnego, gradientu między kilkoma teksturami
damusTo Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 Jeśli tylko 2 to 0 problemu W zasadzie możesz to osiągnać na kilka sposobów, w standzie mozesz zmaskować mix teksturką właśnie gradientem zmapowanym w pionie i masz przejście - Ala siatka musi być 3d czyli góry dzwigzasz sam lub zmyslnym noisem, Kumpelkiedys uzywałmateriału EM up&down jesli mnie pamięcnie zawodzi ale to sie trzena normalami nagimnastykować. Dalej W mentalu masz takaobcje jak krajobraz i mozez tym temat przeskoczyć o ile z niego kożystasz. To tyle co mi teraz do glowy przychodzi - rozjasnić któryś wariant ?
rowr Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 hemmm taki efekt [sorki za prostote ale tylko o idee mi chodzilo :P] otrzymalismy z takiej mapy +displace a teksture z tej samej mapy tylko pokolorowanej w PS z rozna przezroczystoscia
peyo_tl Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Napisano 6 Czerwiec 2006 tak samo zrobiłem, mapa w skali szarości, modyfikator Displace i pomalowana teksturka w Photoshopie. Niestety komuś sie to nie spodobało i musze to zmienić. Mam cztery tekstury przedstawiające różne kolory trawy i muszą one sie zmieniać w zależności od wysokości.
rowr Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 no to w czym problem ciemniejsze czesci malujesz jedna a jasniejace innymi i po sprawie
peyo_tl Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Napisano 6 Czerwiec 2006 problem w tym, że musze znaleźć inny spoób. Nie wiem czy takowy w ogóle istnieje dlatego pytam się na forum.
piotrek Napisano 6 Czerwiec 2006 Napisano 6 Czerwiec 2006 Ale powiedz dlaczego musisz znaleźć inny[/b] sposób - w czym ten jest zły, co cię nie zadowala w tej metodzie? Jeśli na to odpowiesz, to pewnie się znajdzie dobre rozwiązanie.
peyo_tl Napisano 6 Czerwiec 2006 Autor Napisano 6 Czerwiec 2006 mi ta metoda jak najbardziej odpowiada ale mojemu promotorowi nie bardzo :). W zasadzie nawet nie wiem dlaczego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się