Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie, czy istnieje jakis automatyczny sposób na przypisanie różnych tekstur dla terenu w zależności od jego wysokości?

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hemm ja jak robilem jakies gorki czu teren to robilem mape w photoshopie w odcieniach szarosci potem podpinalem ja pod modyfikator DISPLACE i tak otrzymywalem teren 3d ...pozniej ta sama mape kolorowalem i nadawal m jej jakas konkretna teksture importowalem do edytora materialow i idealnie teren byl oteksturowany :)

Napisano

hemmm jak dobrze namalujesz to nie ma co zmieniac...u mnie swietnie wychodzilo...

Napisano

w maxie chyba obiekt TERRAIN ma taką opcję, ale nie jestem pewien

Napisano
  • Autor

faktycznie obiekt Terrain ma taką opcję. Niestety z tego co zauważyłem to dla utworzonych stref na powierzchni obiektu można przypisywać tylko kolory a nie tekstury.

Napisano

Teren jest nie dokładny dodatkowo. Pytanie jednak bo chyba źle cie zrozumiałem, czy chcesz tekstura decydować o wzniesieniu na siatce czy w zależnosci od wysokości na siatce zmieniać teksture bo tak z 1 posta by na mój rozum wynikało ?

Napisano
  • Autor

no raczej chodzi mi o to drugie tzn. w zalezności od wysokości terenu zmienia się tekstura.

Napisano

Chodzi tylko o przeniknięcie jednej tekstury w drugą, czy o coś bardziej skomplikowanego?

 

Jeśli to drugie, to ciężko będzie - lepiej sobie w Photoshopie namalować teksturę i nałożyć na obiekt.

Napisano
  • Autor

chodzi raczej o coś w stylu przejścia tonalnego, gradientu między kilkoma teksturami

Napisano

Jeśli tylko 2 to 0 problemu

W zasadzie możesz to osiągnać na kilka sposobów, w standzie mozesz zmaskować mix teksturką właśnie gradientem zmapowanym w pionie i masz przejście - Ala siatka musi być 3d czyli góry dzwigzasz sam lub zmyslnym noisem, Kumpelkiedys uzywałmateriału EM up&down jesli mnie pamięcnie zawodzi ale to sie trzena normalami nagimnastykować. Dalej W mentalu masz takaobcje jak krajobraz i mozez tym temat przeskoczyć o ile z niego kożystasz.

To tyle co mi teraz do glowy przychodzi - rozjasnić któryś wariant ?

Napisano

hemmm taki efekt [sorki za prostote ale tylko o idee mi chodzilo :P]

dupa2rt.jpg

otrzymalismy z takiej mapy +displace

we2db.jpg

a teksture z tej samej mapy tylko pokolorowanej w PS z rozna przezroczystoscia

we23sb.jpg

Napisano
  • Autor

tak samo zrobiłem, mapa w skali szarości, modyfikator Displace i pomalowana teksturka w Photoshopie. Niestety komuś sie to nie spodobało i musze to zmienić. Mam cztery tekstury przedstawiające różne kolory trawy i muszą one sie zmieniać w zależności od wysokości.

Napisano

no to w czym problem ciemniejsze czesci malujesz jedna a jasniejace innymi i po sprawie

Napisano
  • Autor

problem w tym, że musze znaleźć inny spoób. Nie wiem czy takowy w ogóle istnieje dlatego pytam się na forum.

Napisano

Ale powiedz dlaczego musisz znaleźć inny[/b] sposób - w czym ten jest zły, co cię nie zadowala w tej metodzie?

Jeśli na to odpowiesz, to pewnie się znajdzie dobre rozwiązanie.

Napisano
  • Autor

mi ta metoda jak najbardziej odpowiada ale mojemu promotorowi nie bardzo :). W zasadzie nawet nie wiem dlaczego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności