Skocz do zawartości

Model 3D: MIecz świetlny (LP, 3ds max)


Richie

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam na forum. :)

 

Miło , że jako jeden z niewielu przeczytałeś regulamin.

 

Po przerobieniu wielu tutków Twój model nie wygląda realistycznie bo renderujesz scanline'em.Ot cały sekret.Zmień na Vray czy Maxwell i przerób następne wiele.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przerobieniu wielu tutków Twój model nie wygląda realistycznie bo renderujesz scanline'em.Ot cały sekret.Zmień na Vray czy Maxwell i przerób następne wiele..

 

Moim zdaniem to nie prawda na V-ryju grafa sie ni konczy a juz napweno nie rozpoczyna :O

twojemu mieczykowi moim zdaniem brakuje :

-dobrych matereialow

-lepszego cieniowanie (scaneline wystarczy w 200%)

-lepsze texturki bo sam model moze byc

- i chyba lepszego swiatla (podkreslam swiatla nie patyka z glowem) na sama wiazke.

 

hmm no moze nie koniecznie mam 100% racji z wyzszoscia swiatla nad glowem w tym przypadku bo kiedys klucilem sie z kumplem na dokladnie ten temat i postanowilismy zrobic takiem mieczyki okazalo sie ze on siedzial nad tym 15 min i zrobil ta wiazke glowem, a ja siedzialem prawie caly dzien przechodzac przez caly chelp odnosnie swiatla i bawiac sie ustawieniami, efekty? oczywiscie moj mieczykl wygladal lepiej :D ale prawda jest taka ze nie o wiele lepiej. oczywiscie bralismy tylko pod uwage proste renderki bo oczywiscie uzycie swiatla punktowalo by np przy jakies animce...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matys - chodzi mi ogółem ...przez pojęcie vray rozumiałem opanowanie vraymtl (czyli materiałów vraya) które w połączeniu z prostym GI i vrayowym skylightem już tworzą coś duużo ładniejszego.W scanlinie się da , pokazał nam to już kilka razy pradpita z tego forum :) Jednak wymaga to wiele czasu i wysiłku ...w vrayu czy maxwellu dużo mniej a zakres możliwości nieporównywalnie większy.Mental też może być , starczy się wyuczyć. Model ma co mieć musi , więc mu nic nie zarzucę.Tu ważna teraz jest kwestia ładnej prezentacji na którą scanline nie pozwala za bardzo.Wcale nie napisałem że na vrayu się zaczyna czy też kończy grafika, to była jedynie sugestia która , jak uważam , wyszła by mu na dobre. :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chveti spoko zgadzam sie z Toba (no moze nie w 100%) ale nie bede sie zastanawial o co Ci moglo chodzi, rozliczam z tego co napisales i co bezposrednio z tego wynika. I na takiego posta musialem zareagowac, gdybys odrazu napisal to w takiej formie to naprawde o wiele wiecej wnosi i merytorycznie jest poprawnie.

tak czy inaczej nie zgodzil bym sie ze scaneline wymaga duzo czasu i wysilku, jest raczej prostszy(mniej opcji) i szybszy (czas renderowania), tylko efekty sa slabsze.

teraz malutki offtop...

wazen jest tez zeby wiedziec co sie robi, byl kiedys watek gdzie ludzie renderowali jakas scene na wlasnych ustawieniach v-reya i podawali parametry. aspekt treningowy rozumiem ale podawania parametrow nie czaje. domniemane skutki: ludzie na palke wycinaja ustawienia i wklejaja do swojej scenki nie koniecznie wiedzac co i jak dziala. a chyba nie o to chodzi.

v-ray to potezne nazedzie i niewatpliwie efektowne, ale przez to ludzie troszke zapominaja o innych aspektach dobrej grafy. (to nie jest zadne oskarzenie tylko wlasna konkluzja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem uzyłem vray'a i nie wyglada to dużo lepiej...

rekojesc.jpg

no trudno posiedze nad tym jeszcze zobaczymy co z tego wyjdzie

//tak a propo czy mental ray nie wypada słabiej w zestawieniu z vray'em(jeżeli mozna tak to porównać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

//tak a propo czy mental ray nie wypada słabiej w zestawieniu z vray'em(jeżeli mozna tak to porównać)

nie próbuj tego porównywać bo rozpocznie się dyskusja o wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocnymi.

oba renderery są dobre lecz należy umiec się nimi posługiwać. to, że wyrenderowałeś coś vrayem nie oznacza że z założenia ma wyjśc super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wygląda realistycznie bo renderujesz scanline'em.Ot cały sekret.Zmień na Vray czy Maxwell i przerób następne wiele.

a mialem napisać, żeby nie pisał noobowi takich rzeczy, bo to sie zle skonczy :/

teraz chlopak pewnie mysli, ze wystarczy zmienic renderer i z biednego obrazka od razu otrzymać superrealistyczną grafike...

 

moze najpierw skup sie na samym modelingu, a dopiero potem zacznij robic shadery i dopieszczać oswietlenie (chyba ze nie zamierzasz juz nic wiecej modelowac...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoj model nie wygląda realistycznie i to nie przyczyna renderu bo w scanline mozna naprawde fajnie zrenderenowac np uzywając zaawansowanego oswietlenia Light Tracer i cieni np ray traced ale przeciez tutaj u ciebie model jeszcze trzeba domodelowac bo widac ze nałozyłes nieciekawą texture no i jakis tam pierwszy lepszy kolor imitujący "matowe srebro" najlepiej sobie potestuj ustawienia z shaderami jakimis cieniami na prostym modelu zebys miał jakis zarys i zebys dochodził do tej realistyki :]

Powodzenia

[+] Jak renderenujesz vrayem to uzywaj jego swiateł i materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shalivan: ja sie nie bronię. mogłem napisać, że Mental jest da best ale nie było by to zgodne z prawdą. każdy renderer jest dobry zależy tylko to od stopnia opanowania jego funkcji i zaawansowania zaplecza technicznego użytkownika.

ot i wsio haraszo. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)mogłem napisać, że Mental jest da best ale nie było by to zgodne z prawdą.(...)

wreszcie tweety , wreszcie ;]

 

Ja się nie kłócę że to tylko i wyłącznie render...ale wiemy że scanline nie wyciśnie nawet 10% mentala ;]

 

Richie , wejdź w zakładkę global switches - odznacz default lights (czyli podstawowe światła maxowe [ z viewportu]) , następnie

Indrect Illumiation (GI) daj on. W Vray Irradiance map ustaw sobie Current Presset na przykład na Medium (to jest stopień jakości Irradiance'a).Dla wygody w Options obok polecam zaznaczyć Show calc. phase (daje podgląd na liczenie).W Vray Environment włącz Skylight (czyli oświetlenie z vrayowego nieba) i zmień kolor na przyład na biały. Wyrenderuj postawione na jakimś planie.Lepiej?

 

Nie jest to zaawansowane oświetlenie ale pewnie Twój render będzie ładniejszy.Nie zapomnij też o materiałach ...jeśli będą niedopracowane to nie może być ładnie.Zmień ze standarta na Vray Mtl i kombinuj :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wreszcie tweety , wreszcie ;]

chociaż raz ktoś się cieszy jak kłamię :D

 

jeszcze jedno: można by zobaczyć siateczkę tego modelu? imo wydaje mi się, że zamiast bawić się rendererem powinieneś popracowac napierw nad modelem tego miecza.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wrzuce wszystko jutro...chveti dzieki za pomoc. choc jak włączylem w ustawieniach indirect ilumination tez troche sie poprawiło fakt musze jeszcze posprawdzać ustawienia. //No cóż mma nadzieje ze nie bede musial pisac takich postow jak ten w ktorych przyznaje ze moja wiedza jest niewielka:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako potencialny widz - slabo.

Jako potencialny grafik - ujdzie lecz pare zastrzezen.

Kolor czerwony to naprawde chybak z jakiegos buraka wziety :P

Jezeli chcesz byc wierny GW to zrob tak jak oni. Tam glownie operacje swiatlem i bardzo nasycone kolory byly.

Co do raczki , tam gdzies jest blad. Nie wiem ale jak widzalem miecz swietlny to nie bylo tych haczykow :D

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności